برخی ادعاهای مطرح‌شده به‌نقل از دیپلمات‌های اروپایی حاضر درمذاکرات وین در خصوص اتمام کار به‌روی پیش‌نویس متن توافق صحت ندارد.

 مذاکرات وین در چه مرحله‌ای است؟

به گزارش سلام نو به نقل از تسنیم، برخی ادعاهای مطرح‌شده به‌نقل از دیپلمات‌های اروپایی حاضر درمذاکرات وین در خصوص اتمام کار به‌روی پیش‌نویس متن توافق صحت ندارد و همچنان گفتگوها برای حل مسائل باقی‌مانده ادامه دارد.

طی دو روز گذشته نقل‌قول‌های مستقیم و غیرمستقیم از  سوی دیپلمات‌های اروپایی حاضر در مذاکرات وین پیرامون اتمام کار به‌روی پیش‌نویس توافق و یا اعلام توافق نهایی طی هفته جاری مطرح شده است که صرفاً جنبه گمانه‌زنی دارد.

هنوز مسائل اختلافی مهمی وجود دارد که در مورد آن توافقی صورت نگرفته است و گفتگوها برای نزدیک شدن دیدگاه‌های طرفین به یکدیگر ادامه دارد.

موارد باقی‌مانده در ردیف موضوعات مورد تأکید ایران است و تا زمان عدم توافق بر روی آنها گفتگوها ادامه خواهد یافت.

موارد باقی‌مانده عمدتاً موضوعاتی هستند که طرف‌های غربی باید در مورد آن تصمیم سیاسی بگیرند.

تعلل در اتخاذ تصمیم سیاسی از سوی ضلع غربی میز مذاکرات، سرنوشت دستیابی به توافق نهایی را در هاله‌ای از ابهام قرار داده است.

فرصت برای رسیدن به یک توافق وجود دارد

اولاف شولتس، صدراعظم آلمان امروز در بخشی از اظهاراتش در کنفرانس امنیتی مونیخ، درباره به نتیجه رسیدن مذاکرات وین گفت: ما در حال حاضر فرصت رسیدن به یک توافق را داریم که اجازه خواهد داد تحریم‌ها لغو شوند.

او درباره فوریت بخشیدن به روند مذاکرات گفت: اما اگر به سرعت موفق به انجام آن نشویم، مذاکرات با خطر شکست مواجه می‌شود.

امیر عبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان برای شرکت در کنفرانس امنیتی مونیخ به آلمان سفر کرده است.

وی در دیدار با آنالنا بِربوک، همتای آلمانی‌اش در خصوص آخرین وضعیت گفتگوها در وین تبادل نظر نمود و با تاکید بر اینکه تهران از روز اول عزم جدی برای یک توافق خوب داشته گفت: جمهوری اسلامی ایران انتظار دارد طرف‌های اروپایی و برجامی خطوط قرمز ایران را با دقت در نظر داشته باشد.

وی ادامه داد: طرف‌های اروپایی تلاش نمایند پس از سالها بی‌عملی، نقش موثری در تامین حقوق مشروع ایران به عنوان طرف متضرر از خروج یکجانبه و غیرقانونی آمریکا داشته باشند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید