حیاط مرکزی در خونه‌های شهر یزد، اصلی‌ترین فضای خونه هست که اصولا بسیار بزرگ و دلبازه، حوض آب وسط و باغچه دورتادور اون قرار داره، تالار(شاه‌نشین) مکانی که برای دورهمی‌های اعضای خونه که اصولا سمت قبله هست. نکته بسیارجالب در خانه کدخدا اینه که تالار خونه سمت قبله نیست. برعکس تمام خونه‌هایی که تالار دارن.

یک دنیا آرامش در خانه پدری در فهرج

اقامتگاه بومگردی کدخدا در میان بافت تاریخی شهر فهرج در استان یزد قرار داره، شهری که با قدمتی بیش از پنج‌هزار سال دوره های متفاوتی از تاریخ رو به خود دیده. این خونه پذیرای مهمون‌هاییه که به دیدن اولین مسجد تاریخی ایران، کویر زیبا و خونه پدری اخوان ثالث اومدن، اینجا خونه‌ایه که از دوران قاجار به جای مونده و هزاران قصه در خودش جای داده. این اقامتگاه با داشتن ۱۰ اتاق با معماری سنتی، پذیرایی از ۳۰ میهمان و گنجایش ۴۵ مسافر، فضای مناسبیه برای آرامش و دور شدن از شلوغی شهرها. از این ده اتاق، دو اتاق در خودشون سرویس بهداشتی دارن و مقیمان هشت اتاق دیگه از سرویس بهداشتی و حمام اشتراکی استفاده می‌کنن.

یک دنیا آرامش در خانه پدری در فهرج

بوم‌گردی کدخدا دارای حیاط، شاه‌نشین و آتش‌دانی برای گذران شب‌های سرد زمستونه که همین امر فضای این اقامتگاه رو برای سفرهای گروهی و خونوادگی بسیار مناسب کرده و چرا که شب‌نشینی و دورهمی با این شرایط فراهم می‌شه. رستوران اقامتگاه فضای بزرگ و دلنشینی داره که در تمام ساعات اقامت با نوشیدنی‌های گرم و سرد و غذاهای سنتی میزبانی می‌کنه. در نهایت گفتنیه، فهرج تا یزد کمتر از ۴۰ دقیقه فاصله داره و برای گشت و گذار در دل تاریخ و طبیعت مکانی مناسبیه.

آنچه خوندید نظرات و توصیفات پیمان نوروزی، عکاس، ایده پرداز و تجربه‌ساز گردشگری بود. پیمان معتقده سفر آدم‌ها رو پخته و خوش فکر می‌کنه و جهان‌بینی رو افزایش میده، به نظر اون مهمترین بخش یک سفر، بعد از انتخاب مقصد و راه رسیدن به اون مقصد، "اقامت" هست که بر اساس نوع و بودجه سفر  محل اقامت انتخاب میشه.

یک دنیا آرامش در خانه پدری در فهرج

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید