پیمان راجع به اقامتگاه می‌گه: بوم قلعه آریز، اقامتگاه بومگردی که تا کمتر از صد سال پیش قلعه‌ای پرشور و شعف باکلی ساکن محلی بوده. حالا این قلعه که اگر از بالا ببینیدش به شکل دایره است تبدیل شده به یک اقامتگاه‌ بومگردی منحصر به فرد.

روایت پیمان نوروزی از اقامت در بوم قلعه آریز در یزد

 پیمان نوروزی، عکاس، ایده پرداز و تجربه ساز گردشگریه. معتقده سفر آدمها رو پخته و خوش فکر میکنه و جهان‌بینی رو گسترش میده. به نظرش مهمترین بخش یک سفر، بعد از انتخاب مقصد و راه رسیدن به اون مقصد، "اقامت" هست که بر اساس نوع و بودجه سفر انتخاب میشه.

 پیمان بسیار به یزد سفر کرده و به نظرش به عنوان یک مسافر و راهنمای سفر و گردشگری، باید یه  نقطه از دنیا رو خیلی خوب بشناسه و داستان هاش رو بلد باشه، برای همین یزد رو به عنوان شهر اولش انتخاب کرده.

روایت پیمان نوروزی از اقامت در بوم قلعه آریز در یزد

خب طبیعیه که خیلی ها ازش بپرسن چرا اینقدر میره یزد؟ و اون در جواب میگه: " من عاشق خشت و خاکم، یزد بزرگترین  و مهمترین شهر خشتی جهانه.
 من عاشق پشت‌بام و کوچه پس کوچه‌ام، یزد کلی پشت‌بام به هم مرتبط داره و کوچه پس کوچه‌هایی که میشه ساعت‌ها توشون قدم زد.
من عاشق شمعدونی و گلدون و حوض آبی و پنجره های رنگی رنگیم و خوب صدها خانه تو یزد این شرایط را دارن.
 من عاشق آسمون آبی‌ام، یزد همیشه آسمونش آبیه، یه آبی خاصی که مخصوص خودشه انگار.
 من عاشق اینم که همه مردم آرام باشن و صبور و تعریف از خود نباشه خودمم صبورم. اکثر مردم یزدم انسان‌های آروم و صبورن که این خصوصیت را از جغرافیای طبیعیشون به ارث بردن."

 پیمان تجربه اقامت در یک اقامتگاه بومگردی رو داره که در روستای باقرآباد و در ۱۱ کیلومتری شهرستان بافق استان یزد واقع شده. اقامتگاهی که قدمت اون به دوره زندیه برمی‌گرده و با افتخار، بزرگترین اقامتگاه بومگردی تاریخی و روستایی ایرانه.
 با حضور در این اقامتگاه، تجربه‌ی بی‌نظیر زندگی در قلعه خشت و گلی خواهید داشت چرا که میشه از سکوتش لذت برد و ساعتها به در و دیوار و سقف‌ها و زیبایی‌های تمام نشدنیش نگاه کرد و سیر نشد، و حسی فراتر از بودن در یک ساختمان داشت.

روایت پیمان نوروزی از اقامت در بوم قلعه آریز در یزد

 پیمان راجع به اقامتگاه می‌گه: " بوم قلعه آریز، اقامتگاه بومگردی که تا کمتر از صد سال پیش قلعه‌ای پرشور و شعف باکلی ساکن محلی بوده.
حالا این قلعه که اگر از بالا ببینیدش به شکل دایره است تبدیل شده به یک اقامتگاه‌ بومگردی منحصر به فرد.
آریز میتونه میزبان بیش از صد مسافر باشه و از این نظر برای تورها فضای اقامتی بسیار خوبیه.
 اتاق‌های مجموعه کف خواب هستش
 سرویس بهداشتی و حمام به صورت مشترک
  رستوران و کافه سنتی داره
  اتاق کرسی برای شب نشینی
 پشت بام برای دیدن شب‌های مناطق کویری

روایت پیمان نوروزی از اقامت در بوم قلعه آریز در یزد

 اون محوطه اطراف اقامتگاه رو این طور توصیف میکنه: " اطراف اقامتگاه مجموعه‌ای از جویها و نخلستانها و رمل‌ها و  آسیابهای مختلف وجود دارد  که دیدنشون در کنار اقامت خالی از لطف نیست.

  پیمان و رفیقش احسان پارسا، عکس های جالب توجهی از بوم قلعه آریز گرفتند چه گویایی فضا و تجربه‌ی اقامت در این خشت و گل هست.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید