نفیسه عاشق پروژه‌های کاری یا تحصیلی‌ای هست که از سفر، نوشتن و عکاسی تشکیل می‌شن. اون خودش رو اینطور معرفی میکنه: "مدیریت بازرگانی و ایرانشناسی خوانده‌ام و زندگی‌ام در سفر و روزنامه‌نگاری خلاصه می‌شود."

روایت نفیسه حاجاتی از سفر ماجراجویانه‌اش به رودخانه ارمند

نفیسه با سفر به استان چهارمحال و بختیاری، در رودخانه ارمند تجربه هیجان انگیزی داشته و در کنار طبیعت بی‌نظیر اون منطقه ماجراجویی کرده. اون شروع این فعالیت رو این طور توصیف میکنه: "هنوز حرفم تمام نشده بود که دو نفری هلم‌ دادند توی آب. ارمند آرام بود. من فریاد زدم‌که نههه! اما فایده نداشت. به پشت پرت شدم‌ توی آب. از آن‌ بخش‌های خروشان‌گذشته بودیم. کاپیتان فریاد کشیده بود: چپ، جلو/ راست، عقب/ استراحت".

روایت نفیسه حاجاتی از سفر ماجراجویانه‌اش به رودخانه ارمند

برای عبور از قسمت های متلاطم ارمند به بلد بودن شنا نیاز نیست و نترسیدن از آب کفایت میکنه، با خواندن ادامه روایت نفیسه متوجه تاثیر افزایش آدرنالین در بدنش می شوید. اون ادامه میده: "از خروشان که گذشتیم گفت: هر کس می‌خواد می‌تونه شنا کنه. من گفتم:منم دوست دارم ولی می‌ترسم.گفت: می‌ترسی؟... و رفتم زیر آب. حجم زیادی از آب ناگهان‌وارد ‌شد و راه نفسم را بست. سعی کردم نفس بکشم. نمی‌شد. عمق آب زیاد بود. من نگران غرق شدن نبودم اما مطمئن هم نبودم که از خفگی نمیرم. دست و پازدم‌ و یادم افتاد که آن یکی کاپیتان تذکر داد اگر قایق برگشت و در آب افتادیم هیچ نگران نباشیم فقط به پشت روی آب بخوابیم تا طناب بیندازند. سعی کردم‌ نفس بکشم و به پشت روی آب بخوابم‌. دو نفر از همسفری‌ها (به جز کاپیتان) زدند به آب و مرا که کمی دور شده بودم گرفتند آوردند داخل قایق. بالاخره نفسم جاآمد. نشستم سر جایم، پارو را برداشتم و به حرکت ادامه دادیم. کاپیتان گفت: من فکر کردم حالا بهم فحش می‌دین! من گفتم: ای بابا، نه، جالب بود! بعد البته گفتم که کار اشتباهی انجام شده و هشدار دادم دیگر چنین کاری انجام ندهند."

روایت نفیسه حاجاتی از سفر ماجراجویانه‌اش به رودخانه ارمند


نفیسه این تجربه نفس گیر رو اینطور تعریف می کنه و برای انجام اش چند پیشنهاد داره: "رفتینگ یکی از جذاب‌ترین فعالیت‌هایی‌ست که می‌توانید در نقاط محدودی از ایران از جمله چهارمحال و بختیاری تجربه‌اش کنید. برای من سهل‌تر و کم‌خطرتر از آن‌چه فکرش را می‌کردم بود. البته درست اینکه، سهل و ممتنع است. توصیه می‌کنم دست‌کم یک‌بار تجربه‌اش کنید که بسی لذت بخش است. حتما لباس و کفش مناسب بپوشید. آب آشامیدنی بیاورید و قبلش یک خوراکی کوچک شیرین بخورید. پارو زدن کار سختی نیست ولی انرژی می‌گیرد. من بعد از آن یک ساعت برنامه، هیچ دردی در مفاصل احساس نکردم حتی با اینکه قبلا نرمشی هم نکرده بودم. دو پاروزن جلویی بیشتر از همه تاثیرگذارند بنابراین حرفه‌ای‌ترها را بگذارید جلو و آنها که کمتر پارو می‌زنند عقب.تجربه‌اش کنید حتما"

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید