۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۰
کد خبر: 55433297

چالیدره از نقاط مهم گردشگری در مشهد به حساب می‌آید از این رو با ما همراه باشید تا بدانیم چالیدره چه تفریحاتی دارد.

چالیدره چه تفریحاتی دارد؟

سلام نو _ سرویس گردشگری: مجموعه گردشگری چالیدره یکی از مکان‌های تفریحی اطراف مشهد است که در طرقبه قرار دارد. امکانات رفاهی و تفریحی متعددی چون قایق سواری، ماهیگیری و رستوران در این مجموعه مهیا شده‌اند؛ مجموعه‌ای که در سال‌های اخیر تبدیل به قطب گردشگری شده است و هر سال گردشگران زیادی برای بازدید از آن به طرقبه سفر می‌کنند. چالیدره با پوشش گیاهی مناسب، آب و هوایی مطبوع و خنک و یک دریاچه زیبا مکانی مناسب برای تفریح پس از بازدید از جاهای دیدنی مشهد همچون حرم امام رضا (ع)، منطقه شاندیز و سرزمین موج‌های خروشان است.

تفریحات درجه یک چالیدره

بانجی جامپینگ

یکی از تفریحات هیجان انگیز مجموعه تفریحی چالیدره مشهد، بانجی جامپینگ یا پرش از ارتفاع می باشد که می توانید با استفاده از آن آدرنالین ترشح کنید. این تفریح از امنیت کامل برخوردار بوده و برای استفاده از آن نگرانی از این بابت نداشته باشید و سعی کنید از هیجان آن لذت ببرید. اگر جزء افرادی هستید که ترس از ارتفاع دارید و یا مبتلا به بیماری های قلبی هستید، به سراغ بانجی جامپینگ نروید.

چالیدره چه تفریحاتی دارد؟

زیپ لاین

اگر به تفریحات هیجان انگیز علاقه دارید و از ارتفاع ترس ندارید، یکی از تفریحاتی که می توانید در این مجموعه تفریحی به سراغ آن بروید، زیپ لاین می باشد. برای استفاده از این تفریح یک طناب دور کمر شما بسته می شود و با استفاده از آن، آویزان طنابی خواهید شد که یک طرف آن به کوه و طرف دیگر آن به زمین متصل شده است می شوید و از بالا به سمت پایین می آیید.

سافاری

کارتینگ یکی از تفریحاتی است که علاقه مندان به سرعت و هیجان را به سمت خود می کشاند. کارتیگ یک پیست مسابقه ماشین های کوچک و سرعتی است و شما می توانید برای مسابقه و تجربه هیجان به سراغ آن بروید. این پیست از امنیت کامل برخوردار بوده و می توانید با خیالی راحت از ماشین بازی و هیجان بهره مند شوید.

ماساژ ماهی یا دکتر فیش

اگر در میان تفریح به سلامت خود اهمیت می دهید، مجموعه تفریحی چالیدره مشهد بخشی را با نام ماساژ ماهی برای گردشگران فراهم آورده تا بتوانند با مراجعه به این بخش بافت های مرده پوست را از بین برده و قدرت تمرکز و آرامش خود را افزاش دهند.

چالیدره چه تفریحاتی دارد؟

مرکز ماساژ ماهی دارای تاییدیه وزارت بهداشت و پزشکی می باشد و خدمات مناسبی را به مراجعه کنندگان ارائه می دهد. در این مرکز، حوضچه هایی وجود دارند که در آن ها نوعی ماهی که دکتر فیش یا گارای قرمز نام دارد، انداخته اند. این ماهی ها آنزیمی را از خود ترشح می کنند که باعث می شود سلول های مرده پوست از بین بروند. برای استفاده از این حوضچه های می توانید داخل آن ها قرار بگیرید و ماهی های گارای قرمز که در این حوضچه ها قرار دارند با مکیدن پوست شما عمل پاکسازی را انجام می دهند.

باگی سواری

چالیدره که خود یکی از جاذبه های گردشگری مشهد به شمار می رود، تفریحات مختلفی نظیر باگی سواری را در خود جای داده است. ماشین هایی چهار چرخ که به موتور هم شباهت دارند، با نام باگی شناخته می شوند. باگی سواری یکی از تفریحاتی است که می توانید به همراه دوستان یا خانواده خود به سراغ آن بروید.

چالیدره چه تفریحاتی دارد؟

موتور چهارچرخ

موتور چهارچرخ یا موتور ATV از دیگر امکانات تفریحی است که همه افراد در هر سنی که باشند می توانند به سراغ آن بروند و از آن لذت ببرند. مسیری که در این مجموعه تفریحی برای موتور چهارچرخ در نظر گرفته شده ۳ کیلومتر می باشد.

تفریحات آبی و جذاب چالیدره

غواصی

بسیاری از افراد فکر می‌کنند که غواصی ورزشی مشکل است و به آموزش‌های چندساله نیاز دارد؛ اما واقعا این‌طور نیست و دوره‌های غواصی اغلب بیشتر از چند هفته طول نمی‌کشند. برای غواصی در دریاچه چالیدره به زمان نیازی برای آموزش نیاز ندارید. کافی است کمی ریسک‌پذیر باشید و به سراغ آن بروید تا مربی در همان جا به شما غواصی یاد دهد.

قایق سواری

در دریاچه چالیدره گزینه‌های مختلفی برای قایق سواری در دسترس هستند که در میان آن‌ها می‌توان به قایق پارویی، قایق پدالی قو، قایق پدالی فولکسی، قایق پدالی خانوادگی، قایق پدالی کابین‌دار، قایق پدالی دوچرخه‌ای، قایق پدالی دوناتی موتوردار، قایق موتوری، قایق وی‌آی‌پی آبادیس و قایق کودکان اشاره کرد. قایق پدالی برای افرادی مناسب است که به ورزش علاقه‌مند هستند و توان بدنی کافی برای پدال زدن دارند.

چالیدره چه تفریحاتی دارد؟

قایق پدالی در دریاچه چالیدره محدودیت زمانی ندارد. شما می‌توانید بعد از صبحانه یک بلیط تهیه کنید و تا هروقت که خسته شوید روی آب بمانید. اگر پاهای به‌اندازه کافی قوی ندارید، به سراغ قایق‌های پارویی بروید؛ قایق‌هایی که دستان شما را به چالش می‌کشد. قایق وی‌آی‌پی آبادیس چالیدره نیز قایقی ویژه است که فرد دیگری آن را هدایت می‌کند و شما می‌توانید در کنار دوستان یا خانواده از مناظر لذت ببرید.

لنج سواری

لنج سواری از دیگر فعالیت‌های محبوب آبی در دریاچه چالیدره است. در این دریاچه لنج‌های تفریحی و لنج تایتانیک شما را به سفری به‌یادماندنی در میان آب‌های پاک و شفاف دریاچه می‌برند. لنج تفریحی چالیدره یک نوع قایق سرپوشیده است که سقف آن از شما در برابر بارندگی فصلی یا تابش مستقیم نور خورشید و آفتاب‌سوختگی محافظت می‌کند.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید