۲۲ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۳
کد خبر: 55429495

در این مطلب قصد داریم به بررسی فاصله کلاردشت تا جواهرده بپردازیم و مدت‌زمان تقریبی رسیدن به مقصد را تخمین بزنیم؛ پس همراه ما باشید.

فاصله کلاردشت تا جواهرده

سلام نو-سرویس گردشگری: یکی از زیباترین مناطق گردشگری جواهرده است. برای افرادی که قصد دارند از کلاردشت به این منطقه سفر کنند برآورد فاصله و مدت‌زمان رسیدن بسیار اهمیت دارد؛ به همین علت قصد داریم در این مطلب به بررسی فاصله کلاردشت تا جواهرده بپردازیم. همچنین قصد داریم زیباترین جاذبه‌ها را با شما به اشتراک بگذاریم؛ پس تا انتهای این مطلب دنبال‌کننده ما باشید.

فاصله کلاردشت تا جواهرده چقدر است؟

برای بررسی فاصله کلاردشت تا جواهرده هم می‌توانیم به مدت‌زمان و هم به مسافت بپردازیم. به‌طورکلی از کلاردشت تا جواهرده حدود ۱۱۲ کیلومتر فاصله وجود دارد. یعنی تقریباً به یک ساعت و دوازده دقیقه زمان نیاز خواهید داشت تا بتوانید به مقصد برسید. البته مدت‌زمان بدون احتساب ترافیک و توقف در راه است. مولفه‌های متعددی وجود دارند که می‌توانند روی زمان تقریبی تأثیر خود را بگذارند. آب‌وهوا یک نمونه از این موارد است. غالباً زمانی که بارندگی وجود دارد، ترافیک نیز افزایش پیدا خواهد کرد؛ به همین علت اگر زمان مناسبی را برای سفر انتخاب نکنید، در ترافیک شدیدی گیر خواهید کرد.

جاذبه‌های دیدنی مسیر کلاردشت تا جواهرده شامل چه مواردی می‌شوند؟

در فاصله کلاردشت تا جواهرده انواع جاذبه‌ها وجود دارند که بازدید از آن‌ها می‌تواند رنگ و بوی دیگری به سفرتان ببخشد؛ پس حتماً یک لیست تهیه کرده و برنامه‌های سفرتان را در آن یادداشت کنید. با این کار می‌توانید برنامه‌ریزی بهتری داشته باشید. در ادامه قصد داریم لیستی از جاذبه‌هایی را با شما به اشتراک بگذاریم که هنگام سفر می‌توانید از آن‌ها بازدید کنید؛ پس در ادامه همراه ما باشید.

نمک آبرود؛ شهرکی با امکانات متنوع

از زیباترین جاذبه‌هایی که بازدید از آن را در مسیر کلاردشت تا جواهرده پیشنهاد می‌کنیم، نمک آبرود است. توریست‌های بسیار زیادی ترجیح می‌دهند از این جاذبه فوق‌العاده بازدید داشته باشند. از برترین جاذبه‌هایی که در این شهرک جای گرفته است، می‌توانیم به تله‌کابین آن اشاره داشته باشیم که ارتفاع بسیار بلندی دارد. ۴۲ کابین برای این شهرک در نظر گرفته شده‌اند که هر کابین دارای ظرفیت چهار نفره است. امکانات تفریحی مختلفی را می‌توانید در نمک آبرود مشاهده کنید. همچنین تابستان عنوان پربازدیدترین فصل را به خود اختصاص داده است.

انواع مختلفی از درختان در نمک آبرود وجود دارند و باعث زیبایی فراوانی شده‌اند. از جمله این درختان می‌توانیم به شمشاد، توسکا، ملچ و افرا اشاره داشته باشیم. نکته مهمی که می‌توانیم با شما به اشتراک بگذاریم این است طول عمر شمشادهای موجود در نمک آبرود به ۶۰۰ سال می‌رسد. از انواع امکانات این شهرک می‌توانیم به مواردی همچون پیست دوچرخه‌سواری، قایق‌سواری، شاتل، جت اسکی، پل معلق، انواع مراکز خرید، رستوران‌های مختلف و... اشاره کنیم.

بازدید از نمک آبرود

بازدید از نمک آبرود

جنگل سرپوش تنگه؛ دنیایی از پوشش‌های گیاهی

زمانی که در حال طی کردن فاصله کلاردشت تا جواهرده هستید، می‌توانید به جنگل سرپوش تنگه نیز سری بزنید؛ زیرا توانسته است نام خود را در بین بکرترین مناطق گردشگری مازندران به ثبت برساند. این منطقه از آب‌وهوای بسیار خوبی برخوردار است؛ به همین علت می‌توانید لحظات خوبی را در مدت‌زمان اقامت و گشت‌وگذار خود تجربه کنید. پوشش‌های گیاهی متنوع و انواع پرندگان از نقاط قوتی به‌حساب می‌آیند که در این جنگل به چشم می‌خورند. شاه بوف، دارکوب و سهره از زیباترین پرندگان این جنگل هستند. در این جنگل یک آبشار کم‌عمق به چشم می‌خورد که گردشگران زیادی از آن بازدید به عمل می‌آورند. همین آبشار باعث شده است آب‌وهوای بسیار مطبوعی در جنگل سرپوش تنگه جریان داشته باشد. اگر نمی‌توانید این جنگل را پیدا کنید، کافی است از بومیان این منطقه سؤال بپرسید؛ زیرا به‌خوبی شما را راهنمایی خواهند کرد.

مرداب هَسَل؛ منطقه‌ای سحرآمیز در فاصله کلاردشت تا جواهرده

در مسیر کلاردشت تا جواهرده می‌توانید از منطقه‌ای سحرآمیز با نام مرداب هَسَل دیدن کنید. این مرداب واقع‌شده در دل جنگل‌های مازندران است و بازدید از آن را به هر گردشگری پیشنهاد می‌کنیم. اگر بهار و تابستان را برای سفر انتخاب کرده‌اید، می‌توانید مرداب را به شکل یک دشت سرسبز مشاهده کنید. همچنین در روزهای سرد پاییز و زمستان نیز مرداب مذکور رنگ گرم به خود می‌گیرد؛ به همین علت است که از هَسَل به‌عنوان یک منطقه سحرآمیز یاد می‌شود. باران تأمین‌کننده آب این مرداب زیبا است. به شما پیشنهاد می‌دهیم در تمامی فصل‌ها از این مرداب دیدن کنید؛ زیرا هر بار با شگفتی جدیدی روبه‌رو خواهید شد.

روستای دلیر؛ از مهم‌ترین مناطق گردشگری مسیر کلاردشت تا جواهرده

اگر به دنبال یکی از بهترین مناطق گردشگری در فاصله کلاردشت تا جواهرده هستید، روستای دلیر را به شما پیشنهاد می‌کنیم. در واقع این روستا به‌عنوان منطقه گردشگری مازندران از اهمیت بالایی برخوردار است. آب‌وهوایی که روستای دلیر به خود اختصاص داده، کاملاً معتدل است. انواع کوه‌ها در این روستا به چشم می‌خورند که هر کدام دارای پوشش گیاهی بسیار وسیعی هستند. حیوانات مختلفی از این روستا به‌عنوان زیستگاه مهم خود بهره می‌برند که از جمله آن‌ها می‌توانیم به گرگ، بز کوهی، خرس، پلنگ و خوک اشاره کنیم. همچنین انواع گیاهان نیز در این روستا رشد می‌کنند که مهم‌ترین آن‌ها شامل بابونه، تره کوهی و گل‌های وحشی هستند. رفتن به کوه‌های این روستا در زمستان ممنوع است؛ زیرا احتمال سقوط بهمن وجود دارد.

بازدید از روستای دلیر

بازدید از روستای دلیر

سخن آخر

در این مطلب سعی کردیم به بررسی این موضوع بپردازیم که فاصله کلاردشت تا جواهرده چقدر است؟ همچنین مدت‌زمان احتمالی را نیز با شما به اشتراک گذاشتیم. در مسیر با انواع جاذبه‌های دیدنی روبه‌رو خواهید شد که هر کدام از آن‌ها زیبایی‌های خود را دارند و می‌توانند سفر فوق‌العاده‌ای برای شما به ارمغان بیاورند.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید