براساس اعلام پایگاه اطلاعاتی وزارت کشور روسیه، این وزارتخانه نام «اولگ ناوالنی»، برادر الکس ناوالنی را در فهرست "تحت تعقیب فدرال" قرار داده است.

برادر ناوالنی از سوی روسیه در فهرست "تحت تعقیب" قرار گرفت

به گزارش سلام نو، ایسنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک نوشت: این وزارتخانه اعلام کرد که اولگ ناوالنی، برادر الکس ناوالنی، منتقد سرسخت کرملین به دلیل "نقض ماده قانون کیفری" تحت تعقیب است و از طرف دادگاه برای وی احضاریه صادره شده است.

اولگ ناوالنی که محل حضور او مشخص نیست، سال گذشته از ژانویه تا آوریل تحت حبس خانگی قرار گرفت و به دلیل نقض مقررات کرونا با یک سال حبس تعلیقی مواجه شد.

الکسی ناوالنی، یکی از مشهورترین و رک‌ترین منتقدان ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه، در ۲۰ اوت ۲۰۲۰ در بازگشت از تومسک به مسکو در هواپیما بیمار شد و پس از فرود اضطراری هواپیما به بیمارستانی در شهر امسک، جنوب غربی سیبری منتقل شد. او به کما رفت و در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شد و سپس با هواپیما به برلین منتقل شد. در تاریخ ۲ سپتامبر، دولت آلمان اعلام کرد که ناوالنی با سم نوویچوک مسموم شده است. مقامات روسیه با اشاره به اینکه قبل از انتقال وی به برلین هیچ گونه سمی در بدن او یافت نشده بود، بارها آمادگی خود را برای همکاری همه‌جانبه جهت رسیدگی به این پرونده اعلام کردند.

جوامع غربی این اقدام روسیه و زندانی شدن ناوالنی را محکوم کرده‌اند.

پس از آن، مسکو مخالفان را "سرکوب" و شبکه سیاسی ناوالنی را ممنوع کرد و آن را "افراطی" خواند.

این در حالی‌ست که اخیرا روسیه، نام الکسی ناوالنی و دیگر متحدانش را در فهرست "تروریست‌ها و افراط گرایان" قرار داده است.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید