جالب است که بدانید تمدن چین باستان یکی از قدیمی‌ترین تمدن‌های تاریخ است که از سواحل حاصلخیز رود زرد که در شمال کشور چین در جریان است، آغاز شده است. امروزه آژانس‌های مسافرتی بسیار زیادی هستند که تورهایی برای دیدن کردن از مناطق خاص و تاریخی چین تدارک می‌بینند، اما سوال اینجاست که آیا حاضر شدن در این تورها فقط به نفع شرکت‌های مسافربری و تبلیغاتی است یا اینکه این مناطق ارزش دیدن کردن و هزینه کردن را دارد؟

چقدر درباره جاذبه‌های گردشگری کشور چین می‌دانید؟

به گزارش سلام نو، کشور چین یا همان جمهوری خلق چین جزو یکی از پرجمعیت‌ترین کشورهای جهان است که در شرق قاره آسیا قرار دارد. کشور چین که توسط حزب کمونیست تک حزبی اداره می‌شود جمعیت انسانی بسیار زیادی را در خود جای داده است و جمعیت آن نزدیک به ۱/۳ میلیارد نفر است. کشور چین بیش از ۶ هزار سال طبق قوانین موروثی سلطنتی اداره شده است. کشور چین از لحاظ وسعت خاکی ۹/۶ میلیون کیلومتر مربع وسیع است. جالب است که بدانید تمدن چین باستان یکی از قدیمی‌ترین تمدن‌های تاریخ است که از سواحل حاصلخیز رود زرد که در شمال کشور چین در جریان است، آغاز شده است. امروزه آژانس‌های مسافرتی بسیار زیادی هستند که تورهایی برای دیدن کردن از مناطق خاص و تاریخی چین تدارک می‌بینند، اما سوال اینجاست که آیا حاضر شدن در این تورها فقط به نفع شرکت‌های مسافربری و تبلیغاتی است یا اینکه این مناطق ارزش دیدن کردن و هزینه کردن را دارد؟ در این مقاله قصد داریم درباره مناطق توریستی و تاریخی کشور چین با شما مطالبی را به اشتراک بگذاریم و در آخر تصمیم‌گیری درباره سفر به کشور چین را بر عهده خود شما قرار دهیم. با ما همراه باشید.

چه مکان‌های توریستی و تاریخی در چین قرار دارند؟

۱. منطقه هوآنگ لونگ: منطقه هوآنگ لونگ چین که در سال ۱۹۹۲ در لیست اموال مربوط به یونسکو ثبت شد جزو یکی از زیباترین مناطق توریستی چین است که هرساله افراد زیادی برای دیدن و لذت بردن از این حوضچه‌های آّبی به چین سفر می‌کنند. این منطقه جزو یکی از زیباترین جاذبه‌های طبیعی موجود در چین است.

چقدر درباره جاذبه‌های گردشگری کشور چین می‌دانید؟

چقدر درباره جاذبه‌های گردشگری کشور چین می‌دانید؟

۲. معبد بهشت چین: معبد بهشت چین که در سال ۱۹۹۸ به ثبت آثار مربوط به یونسکو رسید یکی از سالم‌ترین آثار تاریخی موجود در کل دنیا است که بیش از ۵۰۰ سال قدمت دارد، اما هیچ گونه اثری مبنی بر کهن بودن و فرسودگی در آن وجود ندارد. این معبد به هدف پرستش آسمان ساخته شده است. این معبد تماما از چوب ساخته شده است و نکته جالب درباره آن این است که درون معبد صداها و پژواک‌هایی از صدا شنیده می‌شوند که  اعتقاد بر این است که این صداها از هسته زمین و یا نوایی از آسمان هستند که به گوش می‌رسند.

چقدر درباره جاذبه‌های گردشگری کشور چین می‌دانید؟

چقدر درباره جاذبه‌های گردشگری کشور چین می‌دانید؟

۳. کوه امی و بودای بزرگ چین: مجسمه بودا که با نام داگوانگ مین شناخته شده است جزو بزرگترین مجسمه‌های بودایی است که در جهان وجود دارند. این مجسمه ۷۰ متر ارتفاع دارد و به نوبه خود بسیار بی‌نظیر است چرا که نمادی از ترکیب هنر و طبیعت در کنار هم است. این منطقه دارای پوشش گیاهی بی‌نظیری است که داری ۸۷ درصد پوشش جنگلی و بکر است. حیوانات زیادی هستند که در این منطقه زندگی می‌کنند و در عین حال هرساله افراد زیادی برای دیدن از این بنای بی‌نظیر به استان سی چوان که در جنوب غرب چین قرار دارد سفر می‌کنند. جالب است که بدانید برای ساختن این بنا ۹۰ سال زمان مصرف شده است.

چقدر درباره جاذبه‌های گردشگری کشور چین می‌دانید؟

چقدر درباره جاذبه‌های گردشگری کشور چین می‌دانید؟

سخن پایانی

کشور چین مقصد مناسبی برای گردشگری است چرا که علاوه بر طبیعت بسیار زیبا و بکر دارای مکان‌های تاریخی بسیار زیادی است که هر کدام زیبایی‌های منحصر به فرد خود را دارند. علاوه بر این بازدید از این کشور و برخورد با مردمان آن به دلیل فرهنگ خاصی که دارند خالی از لطف نخواهد بود.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید