شرکت ساماندهی مشاغل شهرداری تهران با ارسال نامه ای به رئیس اتحادیه کفاشان دست دوز پایتخت خواستار ارائه برنامه زمان بندی شده برای ترک هرچه زودتر منطقه باغ سپهسالار از سوی واحدهای تولیدی کفش شده است.

آخرین وضعیت پرونده پلمپ تولیدی های کفش باغ سپهسالار / احتمال بیکار شدن ۴ هزار کارگر بر اثر اختلاف شهرداری و کفاشان

رکنا: در شرایطی که اتاق اصناف ایران در نامه ای به ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور تاکید کرده است که شرایط جابه‌جایی تولیدی های کفش منطقه باغ سپهسالار و دیگر مناطق تهران از پایتخت به شهرک های صنعتی اطراف آن فراهم نیست، شرکت ساماندهی مشاغل شهرداری تهران با ارسال نامه ای به رئیس اتحادیه کفاشان دست دوز پایتخت خواستار ارائه برنامه زمان بندی شده برای ترک هرچه زودتر منطقه باغ سپهسالار از سوی واحدهای تولیدی کفش شده است.

باغ سپهسالار در منطقه ۱۲ تهران واقع شده است. محله باغ سپهسالار یکی از بورس های اصلی تولید کفش در پایتخت به حساب می آید. حدود ۶۰۰ واحد تولیدی کفش در منطقه باغ سپهسالار قرار دارند. شهرداری منطقه ۱۲ تهران اخیرا به صرافت افتاده است که تولیدی های کفش موجود در باغ سپهسالار هرچه زودتر به یک شهرک صنعتی در اطراف تهران نقل مکان کنند. این در حالی است که به نظر می رسد اکنون که تولیدی های کفش در آستانه تولید و عرضه محصولات نوروزی خود قرار گرفته اند، زمان جابه‌جایی واحدهای صنفی واقع در باغ سپهسالار نیست، بلکه وقت ایمن سازی ساختمان های موجود در این منطقه است.

احتمال بیکار شدن ۴ هزار کارگر بر اثر اختلاف شهرداری و کفاشان

به گزارش سلام نو به نقل از رکنا، در هفته های گذشته موضوع حضور واحدهای تولیدی کفش در منطقه باغ سپهسالار و دیگر مناطق اطراف تهران به دعوایی جنجالی در بین شهرداری و فعالان صنعت تولید کفش در پایتخت تبدیل شده است. ماجرا از این قرار است که با وجود گذشت بیش از ۵۰ سال از فعالیت حدود ۶۰۰ واحد صنفی تولیدی کفش در منطقه باغ سپهسالار تهران، هفته گذشته شهرداری منطقه ۱۲ تهران ضمن پلمپ تعدادی از این تولیدی ها بخصوص واحدهای حاضر در پاساژ مبصر، اقدام به پلمپ تعدادی از تولیدی های کفش حاضر در این خیابان کرد.

نکته اصلی این است که پاساژ مبصر نه تنها از نظر ایمنی ساختمان دچار مشکلات متعددی است و تا کنون اخطاریه های زیادی را در این زمینه از آتش نشانی دریافت کرده است، بلکه بابت جریمه عدم رفع خلافی ساختمان، بیش از ۸۶ میلیارد تومان به شهرداری منطقه ۱۲ تهران بدهکار است.

در این میان اما شهرداری تاکید دارد که نه تنها واحدهای واقع‌شده در پاساژ مبصر، بلکه تمام واحدهای تولیدی کفش موجود در منطقه ۱۲ تهران طبق آیین نامه ساماندهی مشاغل و اصناف مزاحم شهری، مشاغل مزاحم محسوب می شوند و باید هرچه زودتر منطقه باغ سپهسالار تهران را ترک کنند.

این در حالی است که طبق اظهارات رسول شجری، رئیس اتحادیه کفاشان دست دوز تهران در گفت و گو با رکنا، با توجه به این که تولیدکنندگان کفش واقع در منطقه ۱۲ تهران قادر به جابه‌جایی سریع از منطقه باغ سپهسالار نیستند، اصرار شهرداری به این نقل مکان و پلمپ کردن واحدهای صنفی تولیدی کفش در این منطقه می تواند منجر به بیکار شدن ۴ هزار کارگر فعال در ۶۰۰ واحد تولیدی کفش در منطقه باغ سپهسالار شود.

شهرداری تهران: تولیدی های کفش هرچه زودتر برای رفتن برنامه بدهند

حالا هم در تازه ترین تحولات درباره پرونده تولیدی های کفش موجود در منطقه باغ سپهسالار تهران، قدرت الله محمدی، مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهرداری تهران با ارسال نامه ای به رسول شجری، رئیس اتحادیه صنف کفاشان دست دوز پایتخت تاکید کرده است که این اتحادیه صنفی باید هرچه زودتر برنامه ای زمان‌بندی‌شده برای ترک منطقه باغ سپهسالار و انتقال به شهرک صنعتی قرچک به شهرداری ارائه دهند.

محمدی در نامه خود به موافقت نامه امضاشده میان شهرداری و شرکت شهرک های صنعتی استان تهران در سال ۹۴ اشاره کرده و تاکید داشته است که با توجه به این که شهروندان تهرانی، شکایت های متعددی را از تولیدی های کفش موجود در این منطقه مطرح کرده اند و از گذشته نیز قرار بود که تولیدی های کفش، منطقه ۱۲ تهران را ترک کنند و به شهرک صنعتی قرچک بروند، بنابراین تولیدی های کفش مستقر در منطقه باغ سپهسالار چاره ای ندارند جز این که هرچه زودتر این منطقه را ترک کنند.

اتاق اصناف خطاب به وزارت صمت: جلوی پلمپ واحدها توسط شهرداری را بگیرید

در این میان، تقریبا همزمان با ارسال این نامه، اتاق اصناف ایران نیز نامه ای را به صدیف بیک زاده، دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور زیر نظر وزارت صمت ارائه کرده و در نامه خود تاکید داشته است که شهرداری تهران به هیچ وجه نباید برای ترک منطقه باغ سپهسالار تهران به تولیدی های کفش فشار بیاورد، چون امکانات لازم برای انتقال این واحدها صنفی به شهرک صنعتی قرچک یا دیگر شهرک های اطراف تهران فراهم نیست.

در نامه اتاق اصناف ایران که رونوشت آن برای نهادهای اطلاعاتی، امنیتی و دولتی مختلفی ارسال شده، تاکید شده است که بیش از ۶ هزار واحد تولیدی و توزیعی کفش در پایتخت فعالیت می کنند که در اشتغال مستقیم و غیرمستقیم بیش از ۶۰ هزار نفر نقش دارند و اگر شهرداری بخواهد که با اصرار به جابه‌جایی این واحدهای تولیدی را به تعطیلی بکشاند، ممکن است بسیاری از این افراد بیکار شوند.

بنابراین اتاق اصناف ایران در نامه خود تاکید کرده است که با توجه به این که هنوز زیرساخت‌های لازم برای جابه‌جایی واحدهای تولیدی کفش فراهم نشده است، بنابراین نه تنها شهرداری نباید به هیچ وجه به ترک منطقه باغ سپهسالار توسط کفاشان فشار بیاورد، بلکه اساسا باید جلوی پلمپ هرگونه واحد تولیدی کفش و دیگر واحدهای تولیدی موجود در سطح شهر تهران هم از سوی نهادهای بالادستی از شهرداری گرفته شود.

کد خبرنگار: ۱۳
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید