بر اساس گزارش کنگره آمریکا، دونالد ترامپ، رییس‌جمهور پیشین این کشور، با هدف پیشبرد اهداف سیاسی خود در روند واکنش ملی به پاندمی ویروس ‌کووید-۱۹ مانع‌تراشی کرده بود.

کنگره آمریکا دولت ترامپ را به کوتاهی در برابر پاندمی کرونا متهم کرد

به گزارش سلام نو، ایلنا به نقل از خبرگزاری آلمان نوشت: گزارش اخیر کنگره آمریکا، دولت پیشین این کشور را به کوتاهی در واکنش به پاندمی کوید-۱۹ متهم کرده است.

بر اساس گزارش کنگره آمریکا که روز گذشته -جمعه-‌ گذشته منتشر شد، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری پیشین این کشور، با هدف پیشبرد اهداف سیاسی خود در روند واکنش ملی به پاندمی ویروس ‌کووید-۱۹) مانع‌تراشی کرده بود.

‌این گزارش از این مسئله به عنوان یکی از بدترین کوتاهی‌های تاریخ رهبری آمریکا یاد کرده است.  

این گزارش که توسط کمیسیون فرعی بررسی واکنش به پاندمی کرونا با مدیریت دموکرات‌ها تهیه شده است، همچنین بیان داشته است که ترامپ و اطرافیانش به دلیل خواست یا مصلحت سیاسی شخصیشان، کارشناسان بهداشتی را کنار گذاشته و یا مجبور به سکوت کرده‌اند.  

این گزارش همچنین بیان می‌دارد که مقامات دولت ترامپ با درگیر شدن در الگویی گیج‌کننده از دخالت‌های سیاسی در واکنش به پاندمی،‌ نسبت به هشدارهای اولیه در خصوص بحران پیشرو بی‌اعتنا بوده‌اند. 

اعضای کمیته بیان داشتند که کاخ سفید در دوران ترامپ نسبت به اعمال اقدامات پیشگیرانه به منظور کاهش میزان انتقال کووید-۱۹ از خود کوتاهی نشان داده و از آماده‌سازی سیستم بهداشتی برای مواجهه با بحران، ممانعت به عمل آورده است. 

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید