در این مطلب کاربردی قصد ما این است که شما را با دلایل نگاه کردن فیلم انگیزشی و نمونه‌هایی از آن آشنا کنیم.

معرفی ۲۱ فیلم انگیزشی که باید حتماً تماشا کنید! + فواید

بیشتر افراد به دنبال راه‌هایی برای کسب درآمد بیشتر هستند اما نمی‌دانند از کجا و چگونه شروع کنند راه‌های زیادی برای یادگیری وجود دارد یکی از این راه‌ها فیلم انگیزشی است که علاوه بر آموزش کسب درآمد به شما در زندگی روزمره کمک می‌کند.

اکثر مردم گمان می‌کنند که تماشای فیلم اتلاف وقت است زیرا نمی‌توانند فواید آن را درک کنند ولی هنگامی که وقت خود را صرف تماشای فیلم انگیزشی مورد علاقه خود می‌کنید احساس انگیزه و نشاط بیشتری به شما دست می‌دهد و با این‌حال شما را در کسب و کار و بازاریابی راهنمایی می‌کند. همچنین فیلم انگیزشی هنگامی که لحظات سختی را پشت سر می‌گذارید به شما انگیزه می‌دهد تا از آن عبور کنید.
در لینک زیر مستندهای مرتبط با کارآفرینی و کسب و کار قابل مشاهده هستند.

•  مستندهایی که کارآفرین‌ها و استارت‌آپی‌ها باید ببینند – کلیک کنید.

فواید تماشای فیلم انگیزشی:

 برخی از دلایل دیگری که باید فیلم انگیزشی را تماشا کنید عبارتند از:

در رهایی از احساسات استرس زا به شما کمک می‌کند:

 اکثر افراد هنگام غلبه به احساسات استرس زا با چالش‌هایی روبرو می‌شوند فیلم‌های انگیزشی نقش مهمی برای تسکین احساسات بد درونی افراد دارد زیرا برخی افراد برای برقراری ارتباط یا به اشتراک گذاشتن تجربیات استرس‌زای شخصی خود مشکل دارند و نمی‌توانند به کسی آن‌ را بگویند تماشای فیلم انگیزشی خاطره چنین تجربیات تلخ را از بین می‌برد و آن‌ها را در موقعیت بهتری نسبت به شرایط قبلی خود قرار می‌دهد.

در گذر زمان به انسان کمک می‌کند:

 در تعطیلات طولانی مردم اوقات فراغت زیادی دارند و باید برنامه‌ریزی کنند که چگونه اوقات فراغت خود را بگذرانند تا آن روز برای آن‌ها کسل کننده نباشد پس تماشای فیلم انگیزشی یکی از بهترین فعالیت‌هایی است که می‌تواند به شما در خوب گذراندن این اوقات کمک کند همچنین شما به جای آن‌که بخوابید، چت کنید یا با تلفن صحبت کنید بهترین استفاده را از وقت خود کرده‌اید.

به عنوان منبع انگیزشی:

تماشای فیلم‌های انگیزشی باعث می‌شود که موقعیت‌های مختلف را کشف کنید و خود را برای آن موقعیت‌ها در آینده آماده کنید علاوه بر این آگاهی شما را در مورد مسائل مختلف از جمله دیجتال مارکتینگ و بازاریابی بالا می‌برد.

فیلم انگیزشی

معرفی ۲۱ فیلم انگیزشی برتر

این گونه فیلم‌ها ما را آنقدر تحت تاثیر قرار می‌دهد که می‌توانیم با آن گریه کنیم یا بخندیم یا حتی انگیزه‌ای برای جلو رفتن در ما ایجاد کند؛ هنگامی که می‌بینیم افراد تحت تکفل با و جود همه سختی‌ها و مشکلات اهداف فوق‌العاده‌ای را دنبال می‌کنند می‌توانیم با آنها ارتباط برقرار کنیم.

در اینجا لیستی از فیلم‌های انگیزشی را بیان می‌کنیم که به طور حتم این ۲۱ فیلم به ما انگیزه می‌دهند و مدت‌ها پس از پایان صحنه‌ها با ما می‌مانند.
سایت فرادرس در مقاله برترین فیلم‌های انگیزشی — ۱۰ فیلمی که هر کارآفرینی باید ببیند، به معرفی ۱۰ فیلم های انگیزشی پرداخته است.

۱. رستگاری در شاوشنک: این فیلم مربوط به سال ۱۹۹۴ است که در زمینه کسب و کار به کارآفرینان کمک‌های بسیاری کرده است داستان رستگاری در شاوشنک درباره زندانی‌ای به نام اندی دوفرسن است که طی بیست سال حفره‌ای را  برای فرار در زندان ایجاد کرد و هر کس که این فیلم را دیده باشد معتقد است که این داستان می‌تواند الهام بخشِ امیدواری، صبر، ایمان و دوستی باشد.

۲. راکی: داستان راکی محصول سال ۱۹۷۶ است که در آن  بالبوا فقط بوکسور نیست بلکه مبارز و سخت کوشی است که مشکلات زندگی روزمره‌اش را برای بدست آوردن اهداف‌ خود کنار می‌زندگی این سخت کوشی‌ها جواب می‌دهد و در آخر به موفقیت می‌رسد این داستان به خوبی ضرب‌المثل خواستن توانستن است را به نمایش می‌کشد.

۳. ۱۲۷ ساعت: ۱۲۷ ساعت که در سال ۲۰۱۰ ساخته شد؛ این فیلم درباره مردی است که باید در ۱۲۷ ساعت بین مرگ و زندگی اما با یک دست تصمیم بگیرد این فیلم نه تنها به ما انگیزه می‌دهد بلکه به ما یاد می‌دهد بخاطر هرآنچه که داریم باید سپاس‌گزار باشیم.

۴. فارست گامپ: یکی از تماشایی‌ترین فیلم‌ انگیزشی است این فیلم درباره شخصی به نام فارست گامپ است که فلج می‌باشد اما تحت فشار و در شرایط خاصی مجبورمی‌شود بدود و در تصمیم خود موفق می‌گردد؛ قصد این فیلم از همان لحظه شروع آن است که به شما بگوید تحت هیچ شرایطی تسلیم نشوید و در هر زمان تمام نیرو و توان خود را به کار بگیرید تا به موفقیت‌های موردنظرتان برسید.

فیلم انگیزشی

۵. هوانورد: این فیلم با هنرنمایی لئوناردو دی کاپریو درخشید که در سال ۲۰۰۴ اکران شد شخصیت اصلی آن یک خلبان خبره‌ و تهیه کننده موفق سینما می‌باشد و تنها مشکل او این است که از وسواس شدید رنج می‌برد که همیشه و در همه جا با اوست این فیلم پر از نکته‌های آموزنده است که به ما یاد می‌دهد موفقیت در کسب و کار از ارزش بالایی برخوردار است و تنها باید برای رسیدن به آن تمام اراده خود را جذب کنیم. 

۶. در جستجوی خوشبختی: این فیلم بسیار ارزشمند و پر از نکته‌های آموزنده و جذاب است زیرا در این فیلم یک پدر که با تمام سختی‌ها و فقری که دارد دوباره امید خود را از دست نمی‌دهد و تمام تلاش خود را به کار می‌گیرد تا مسیر خوشبختی را طی کند همچنین این فیلم نشان‌دهنده‌ی عدم کمال گرایی در کسب و کار است.

۷. شبکه اجتماعی: یکی از بهترین فیلم‌هایی است که می‌توان در این لیست به معرفی آن پرداخت اگر یک کارآفرین نوپا هستید و در این راه با مشقت‌هایی روبرو هستید و از آن‌ها خسته شده‌اید پس حتما به مشاهده آن بپردازید این فیلم به شما یادآوری می‌کند که سه خصوصیت بیش از هرچه در رشد و موفقیت مهم است  که عبارتند از انعطاف پذیری و سماجت و پشتکار. در این فیلم فردی را نشان می‌دهد که با آموزش بازاریابی شبکه‌های اجتماعی به پیشرفت مورد نظرش می‌رسد؛ به وضوح آن را برای شما به نمایش می‌گذارد که قطعا با داشتن این سه خصوصیت می‌توان کسب و کار خود را به یک غول کسب و کار تبدیل کنید.

۸. شلاق: یکی از جذاب‌ترین فیلم‌های انگیزشی و الهام بخش است در این فیلم شخصیت اصلی با یک استاد سخت‌گیر و ریزبین روبرو است که کوچکترین خطای او می‌تواند استاد را  خشمگین کند همچنین شخصیت اصلی فیلم به موسیقی علاقه زیادی دارد و می‌خواهد در کنار بزرگترین استاد موسیقی آموزش ببیند و در این راه موفق می‌شود و به تیم آن راه پیدا می‌کند اما همین جا نقطه شروع درد و رنج اوست این فیلم بسیار جذاب است؛ حتما آن را در لیست فیلم‌های دیدنی خود قرار دهید.

۹. دست نیافتنی‌ها: این فیلم در سال ۲۰۱۱ ساخته و وارد بازار شد و به قدری زیبا و جذاب است که حتی منتقدان بسیاری را به تحسین وادار کرد. این فیلم درباره  نویسنده‌ای است که  فلج می‌شود و به همین دلیل مجبور به استخدام خدمتکارانی برای خود می‌شود در بین این خدمتکاران یکی از آن‌ها بسیار شوخ طبع و یک جیب بر خیابانی است و نویسنده دوست‌دار شخصیت او می‌شود و او را حمایت می‌کند در نهایت همین جیب بر به یک شخصیت سازنده تبدیل می‌شود همچنین این فیلم نشان‌دهنده‌ی تاثیر شخصیت در پیشرفت انسان است.

۱۰. استیوجابز: بنیان‌گذار شرکت آیفون یکی از ملاک‌ها و معیارهای موفقیت درجهان امروز شناخته می‌شود او شرکتی را تاسیس کرد که امروز به عنوان ارزشمندترین شرکت جهان است و خرید محصولات این شرکت برای خیلی از افراد آرزو محسوب می‌شود؛ فیلم استیو جابز به سه مرحله مهم زندگی این کارآفرین بی‌نظیر می‌پردازد و در هرکدام از این سه مرحله آموزه‌های مهمی را به ما یاد می‌دهد.

فیلم انگیزشی

۱۱. ذهن زیبا: این فیلم برگرفته از کتاب ذهن زیبا نوشته سیلویا ناسا است این فیلم به قدری خوب ساخته شده است که بسیاری این فیلم را به عنوان فیلم برتر انگیزشی شناسایی کردند؛ این فیلم در مورد زندگی یک ریاضی‌دان به نام جان نش است که در حوزه کار و تحصیل خود بسیار موفق و زندگی خوبی دارد و او در سال ۱۹۹۴ جایزه نوبل را هم در این زمینه می‌گیرد او  زندگی عادی خود را دارد تا اینکه کسی به او پیشنهاد رمزگشایی از گاو صندوق شرکتی را می‌دهد؛ این فیلم نشان دهنده‌ی این است که انسان با اراده‌ی خودش می‌تواند به هرآنچه که بخواهد برسد.

۱۲. سکسه:  در این فیلم به مسئله عزت نفس انسان بسیار پرداخته است و آن را بسیار پر رنگ می‌کند این فیلم به روایت زندگی معلمی می‌پردازد که وقتی می‌خواهد صحبت کند به سکسکه می‌افتد و به همین دلیل مدارس حاضر به قبول این معلم در مدرسه خود نمی‌شوند در نهایت این معلم مجبور می‌شود خود را در یک کلاس شلوغ با دانش‌آموزان بازیگوش قرار دهد؛ این فیلم به بینندگان عزت نفس را یاد می‌دهد. بعد از دیدن این فیلم به طور حتم نظرتان درباره خودتان عوض می‌شود و دیدگاه قبل را قطعا به خود ندارید.

۱۳. ۱۲سال بردگی: فیلم انگیزشی ۱۲ سال بردگی به عنوان ۲۵۰ فیلم برتر تاریخ سینمای جهان شناخته می‌شود که در مورد یک سیاه‌پوست آزاد است که به همراه خانواده خود در یکی از کشورهای آمریکا، نیویورک زندگی می‌کند. او ویولن را خیلی خوب می‌نواخت و از همین طریق کسب درآمد می‌کرد و یک شب چند نفر او را می‌دزدند و به عنوان یک برده می‌فروشند. او ۱۲ سال را در مشقت و سختی می‌گذراند تا بتواند خود را از چنگال اربابان در آورد این فیلم راهنمای بسیاری از کسانی است که پا در راه‌اندازی کسب و کار می‌گذارند.

۱۴. نظریه‌ی همه چیز: فیلم انگیزشی نظریه‌ی همه‌ چیز یکی از بهترین فیلم‌هایی می‌باشد که شایسته قرار گرفتن در رده بهترین فیلم است این فیلم در مورد فراز و نشیب‌های زندگی استیون هاوکینگ صحبت می‌کند او یکی از بزرگترین دانشمندهای بزرگ در تاریخ فیزیک می‌باشد او نظریه‌ی بینگ بنگ یا مه بانگ را مطرح کرد ولی در حین تحقیق و پژوهش ناگهان به نوعی بیماری به نام ام اس گرفتار شد و دیگر نتوانست مثل یک فرد عادی کار کند ولی بازهم با تمام آن مشکلات دست از تلاش و یادگیری نکشید و توانست جایزه‌ی نوبل را در علم فیزیک دریافت کند.

۱۵. گلن گری گلن راس: یکی دیگر از فیلم‌های انگیزشی و دیدنی است که باعث می‌شود به خودمان بیشتر توجه کنیم در این فیلم دو روز از زندگی چهار فروشنده‌ای را نشان می‌دهد که در زمینه املاک و مستقلات کار و فعالیت می‌کنند در این فیلم نمونه‌هایی از خیانت و دروغ را مشاهده می‌کنیم با دیدن این فیلم درک می‌کنیم که راه‌اندازی کسب و کار آسان نیست و ممکن است در این راه با افراد گوناگونی روبرو شویم که دارای شخصیت و رفتارهای متنوعی هستند و باید توانایی خود را در برخورد با هرشخصی بالا ببریم تا در کسب و کار موفقیت‌های چشمگیری را کسب کنیم.

۱۶. جری مگوایر: این فیلم یکی از بهترین فیلم‌های انگیزشی است که با بازی بی‌نظیر تام کروز نظر بسیاری از افراد را  به خود جلب کرده است در این فیلم جری مگوایر دارای یک زندگی خوب است اما یک روز تصمیم می‌گیرد از زندگی عادی خود خارج شود. مهم‌ترین درسی که می‌توان از این فیلم انگیزشی بسیار عالی گرفت آن است که اگر قصد رسیدن به هدفی را در زندگی خود داشته باشید باید هم از نظر شخصیتی و هم از نظر ذهنی و هم از نظر کار رشد و پیشرفت کنید.

۱۷. غارتگران دره سیلیکون: این فیلم درباره زندگینامه بیل گیتس است و نشان می‌دهد که چگونه شرکت مایکرو سافت را تاسیس و به ثروت هنگفتی دست پیدا کرد و همچنین چه مشکلاتی را برای رسیدن به این ثروت طی کرده است در این فیلم نکات بسیار جالبی در زمینه کسب و کار و سختی‌های این مسیر وجود دارد. این فیلم یکی از بهترین فیلم‌های انگیزشی است که  نباید از دست دهید.

۱۸. استارتاپ دات کام: این فیلم محصول ۲۰۰۱ است در واقع تمام آنچه که باید درباره ظهور یک کسب و کار نوپا را بدانید به شما نمایش می‌دهد به همین دلیل توصیه می‌شود تمامی افرادی که در کسب وکاری مشغول به کار هستند ترغیب شوند که این فیلم را مشاهده کنند با دیدن این فیلم مسائل زیادی در مورد مباحث مالی و تشکیل یک تیم حرفه‌ای و مهارت‌های مدیریتی یاد خواهید گرفت و اگر قصد دارید که از شیوه مدیریت صحیح  مطلع شوید و بدانید که چه کارهایی بد و چه کارهایی باعث پیشرفت شما می‌شود دقایقی را به تماشای این فیلم جذاب اختصاص دهید.

۱۹. سر آشپز: فیلم سرآشپز یکی از بهترین فیلم‌هایی است که ممکن است زندگینامه‌ی خیلی از افراد موفق در زمینه کسب و کار باشد این آشپز در ابتدای کار خود از رستوران اخراج می‌شود و به همین دلیل فکر راه اندازی یک کسب و کار به سرش می‌زند و یک وَن سیار راه می‌اندازد و با فروش غذا در آن به درآمدی بسیار خوبی می‌رسد این فیلم دارای ژانر کمدی انگیزشی است که یاد می‌دهد در مسیر زندگی هرگز نباید ناامید شوند.

فیلم انگیزشی

۲۰. فضای اداری:  این فیلم حول محور کارمندی می‌گردد که از کار کردن برای شخص دیگری بسیار بیزار است و دوست دارد به صورت خودکفا کار کند و زیر نظر هیچکس نباشد همچنین دیدن این فیلم نکات مدیریتی و رفتاری بسیاری را به بینندگان آموزش می‌دهد و مطمئناً با دیدن این فیلم تحت تاثیر قرار خواهید گرفت و به شما موارد لازم برای یک کسب و کار موفق را آموزش می‌دهد.

۲۱. وال استریت: وال استریت یک فیلم درام آمریکایی است محصول ۱۹۸۷ به کارگردانی و نویسندگی مشترک الیور استون است که این فیلم داستان جوانی است که می‌خواهد ثروت و رفاه فراوانی را برای خود رقم بزند و به این نتیجه می‌رسد که باید سمت هر کاری که می‌رود سود زیادی را از آن کار کسب و به گونه‌ای از آن کار کسب درآمد کند ولی در انتهای کار به این نتیجه می‌رسد که این راهی که در پیش گرفته است بسیار اشتباه است و در مسیر کسب و کار تنها چیزی که مهم است انسانیت و اخلاق است.

این فیلم‌هایی که ذکر شد نمونه‌هایی از بهترین فیلم‌های انگیزشی بود با دانلود فیلم‌ انگیزشی سرگذشت افرادی که از هیچ و پوچ تنها با تلاش و پشتکار و انسانیت توانستند به موفقیت برسند مشاهده می‌کنید همچنین دیگر در مسیر زندگی و کسب و کار احساس ناامیدی نمی‌کنید و باعث می‌شود اگر از ادامه راه خسته شدید انگیزه ای برای ادامه دوباره مسیر خود داشته باشید. اگر به نمایش و نمایشنامه نویسی علاقه‌مندید، آموزش نمایشنامه نویسی در سایت فرادرس بهترین گزینه و انتخاب برای شماست.

•  آموزش نمایشنامه نویسی – کلیک کنید

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید