در این پست چند اپلیکیشن برای یادگیری لغات انگلیسی به شما معرفی کردیم که با استفاده از آن‌ها حتی کاربرانی که مبتدی نیستند می‌توانند دایره لغات خود را افزایش دهند یا مجدداً لغات مهم را مرور کنند تا مبادا لغات را فراموش کنند.

دانلود برنامه آموزش لغات انگلیسی برای اندروید + فیلم آموزشی

 اگر در حال یادگیری زبان انگلیسی هستید حتماً به یک دیکشنری هم نیاز دارید. می‌توانید با دانلود برنامه آموزش لغات انگلیسی برای اندروید برای همیشه لغات مهم و پر کاربرد را در تلفن همراه خود داشته باشید و در هر زمان و مکانی از آن استفاده نمایید. همه ما در بیشتر ساعات روز مشغول کار کردن با تلفن همراه خود هستیم و می دانیم که استفاده از اپلیکیشن های موبایل چقدر می‌تواند در صرفه جویی زمان و مکان ما تأثیر گذاشته بگذارد. پس با ما همراه باشید تا شما را با چند نمونه از این اپلیکیشن ها آشنا کنیم.

مقدمه دانلود برنامه آموزش لغات انگلیسی برای اندروید

نکته مهمی که در برنامه آموزش لغات انگلیسی وجود دارد، در پرکاربرد بودن لغات و همچنین استفاده از این لغات در بین متن است. بهتر است بدانید که یادگیری لغات انگلیسی در بین متن بهترین روش برای یادگیری هستند و همچنین به کاربران اجازه می‌دهد تا در موقعیت‌های مختلف بتوانند به خوبی از لغت مد نظر استفاده نمایند. شاید شما لغتی را یاد گرفته باشید اما ندانید که در چه مواقعی از آن استفاده کنید. بنابراین استفاده از لغت در متن می‌تواند کمک به سزایی در آموزش به شما کند.

حتی اگر در حال یادگیری زبان انگلیسی هستید و فکر می‌کنید هیچ نیازی به اپلیکیشن ها یا ویدیوهای آموزش لغات انگلیسی ندارید سخت در اشتباهید! چیزی که همیشه در مبحث یادگیری زبان حائز اهمیت است ولی بیشتر زبان آموزان به آن توجه نمی‌کنند، تنوع در یادگیری است. برای اینکه تبدیل به یک زبان آموز عالی شوید باید خود را با روش‌های آموزشی متفاوت وفق دهید. برای مثال می‌توانید در کنار شرکت کردن در کلاس‌های حضوری با دانلود برنامه آموزش لغات انگلیسی برای اندروید در پیشرفت زبان خود سهیم باشید یا از ویدیوهای آموزشی استفاده کنید تا به صورت پیشرفته‌تر زبان انگلیسی خود را تقویت کنید. اگر این سؤال برای شما پیش آمده است که از چه منبع آموزش ویدیویی استفاده کنیم، پیشنهاد ما به شما مراجعه به فرادرس است. فرادرس با داشتن مجموعه آموزش‌های فراوان در زمینه‌های مختلف یکی از مراکز آموزشی مهم ایرانی است. برای دریافت مجموعه آموزش زبان انگلیسی فرادرس بر روی لینک زیر کلیک کنید.

نکاتی در خصوص یادگیری لغات انگلیسی

متاسفانه هنوزم افرادی هستند که تنها بر حفظ کردن لغات انگلیسی اصرار دارند در حالی که در بسیاری از مواقع بلد نیستند از بیشتر لغاتی که حفظ کرده اند استفاده نمایند. پس باید توجه کنید که تنها حفظ کردن یک مشت لغت کافی نیست و می بایست کاربرد لغات را نیز بدانید.

تکرار کنید

لغات انگلیسی بسیارفرّار هستند و به زودی فراموش می شوند. پیشنهاد می کنیم در زمان هایی معین لغات انگلیسی را مجدداً روخوانی کنید تا از ذهنتان پاک نشوند. اگر در طول روز لغاتی یاد گرفته اید حتماً شب قبل از خواب آن ها را مرور کنید. اگر در طول چند روز اخیر لغات مختلفی یاد گرفته اید سعی کنید در بین جمله از آن ها استفاده کنید و معنی اشان را نیز بدانید.

استفاده از مترجم گوگل

سعی کنید همان لغاتی که به زبان مادری اتان در زندگی روزمره استفاده می کنید به انگلیسی ترجمه کنید. بیشتر کتاب های آموزش لغات فقط یک سری از لغات انگلیسی را به شما آموزش می دهند و اهمیتی به اینکه این لغات در زندگی روزمره کاربرد دارند یا نه، نمی دهند. پس شما می توانید دیکشنری خودتان را بسازید. یک دفتر یا اپلیکیشن یادداشت تهیه کنید و هر لغتی که در زندگی واقعی استفاده می کنید به انگلیسی ترجمه کنید. این کار نه تنها باعث می شود لغات واقعی را یاد بگیرید، بلکه خیلی راحت در ذهنتان نقش خواهند بست.

خاطره نویسی یا وبلاگ نویسی

این کار نیز مشابه روش بالا است با این تفاوت که در این روش می بایست سعی کنید به زبان انگلیسی بنویسید. در نوشتن می توانید علاوه بر لغات روزمره، لغات مهم دیگری را یاد بگیرید که ممکن است خیلی از آن ها استفاده نکنید، اما یادگیری آن ها خالی از لطف نخواهد بود. خاطره نویسی نکته مهمی در مبحث دانلود برنامه آموزش لغات انگلیسی برای اندروید است. تلاش برای نوشتن، مجبورتان خواهد کرد تا جای نیاز لغات جدید یاد بگیرید. پس حتماً این روش را نیز امتحان کنید و خواهید دید که چقدر یادگیری لغات مؤثر است.

خودتان باشید

اگر می بینید که نمی توانید روزی ۱۰ کلمه را حفظ کنید، این مقدار را کاهش دهید. بسیاری از زبان آموزان مشکلی با حفظ کردن لغات بیشتر ندارند، اما ممکن است شما جزو افرادی باشید که در یادگیری لغات زیاد نه تنها خوب نیستید، بلکه حفظ کردن لغات زیاد موجب فراموش شدن لغات قبلی نیز بشوند. پس با توجه به توانایی خود از کم ترین مقدار شروع کنید و رفته رفته تعداد لغاتی که یاد می گیرید زیاد کنید.

از فلش کارت استفاده کنید

نکته آخر استفاده کردن از تصاویر به جای معادل فارسی لغات، روش عالی برای به خاطر سپردن لغت های انگلیسی به تعداد زیاد است. اگر می خواهید لغات زیادی را در روز حفظ کنید اما یا خسته می شوید یا از ذهنتان پاک می شود، استفاده از فلش کارت ها پیشنهاد می شود. اگر به فلش کارت دسترسی ندارید، می توانید به جای اینکه لغت را در دیکشنری جست و جو کنید، آن را در گوگل سرچ کنید تا تصویر معادل آن لغت را ببینید. مغز تصاویر را بهتر از متون در ذهن حفظ می کند و بدین گونه خیلی سخت لغتی را فراموش خواهید کرد.

دانلود برنامه آموزش لغات انگلیسی برای اندروید

پس از آن که نکات مهم و تئوری را برایتان بازگو کردیم، حال می خواهیم چند اپلیکیشن مناسب برای یادگیری لغات انگلیسی به شما زبان آموزان عزیز معرفی کنیم تا با استفاده از آن ها بتوانید لغات انگلیسی را با روش هایی جدید و جذاب یاد بگیرید. این مطلب رات از دست ندهید!

اپلیکیشن DROPS Visual

این اپلیکیشن که جزو اپلیکیشن های برتر گوگل در سال ۲۰۲۲ معرفی شده است، یک اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی لغت محور است. این اپلیکیشن از زبان شیرین فارسی نیز پشتیبانی می کند و به شما کمک می کند تا گرامر و لغات زبان انگلیسی را با روشی صحیح و در سریع ترین زمان ممکن یاد بگیرید. این اپلیکیشن از دو لهجه بریتیش و آمریکایی به صورت همزمان پشتیبانی می کند و می توانید هرکدام از لهجه ها را که دوست دارید انتخاب کنید و با ان لغات انگلیسی را یاد بگیرید.

دانلود برنامه آموزش لغات انگلیسی برای اندروید + فیلم آموزشی

یکی از ویژگی های مهمی که این اپلیکیشن دارد آموزش‌های کوتاه معروف به ۵ دقیقه‌ای آن است که در زمان کوتاه بیشترین بازدهی را دارند. روش آموزش لغات این اپلیکیشن بر پایه تمرین و تکرار فراوان است و پس از پایان هر درس چند سؤال از شما پرسیده می‌شود که با استفاده از آن‌ها می‌توانید متوجه شوید که آیا لغات مربوط به آن درس را به خوبی یاد گرفته‌اید یا نه. علاوه بر این‌ها لغات این اپلیکیشن در دسته بندی‌های مختلفی قرار گرفته‌اند که می‌توانید با این روش نیز به آموزش لغات انگلیسی دلخواه خود دسترسی داشته باشید. این اپلیکیشن قابل نصب بر روی گوشی‌های اندرویدی و آیفون است و می‌توانید آن را از گوگل پلی یا اپ استور دریافت نمایید.

اپلیکیشن آموزش آنلاین فرادرس

فرادرس با داشتن بیش از ۲۰ هزار ساعت ویدیو آموزشی بزرگ‌ترین مجموعه آموزشی ایران محسوب می‌شود. با اینکه فرادرس یک اپلیکیشن آموزش زبان نیست، اما دارای مجموعه آموزش زبان انگلیسی نیز می‌باشد. تنها کافیست اپلیکیشن آموزش آنلاین فرادرس را نصب نمایید و در قسمت سرچ "آموزش زبان انگلیسی" را جست و جو کنید تا تمامی آموزش‌های مربوطه را مشاهده کنید. با نصب اپلیکیشن فرادرس می‌توانید به جامعه میلیونی این مجموعه بپیوندید و در صورت لزوم نیز امکان برقراری ارتباط با پشتیبانان این مجموعه را خواهید داشت.

دانلود برنامه آموزش لغات انگلیسی برای اندروید + فیلم آموزشی

مجموعه فرادرس وب سایت خود را بیش از یک دهه است که راه اندازی کرده و حالا اپلیکیشن آن منتشر شده است تا دسترسی کاربران به منابع آموزشی با استفاده از تلفن همراه آسان شود. برای دریافت این اپلیکیشن می توانید به گوگل پلی یا صفحه زیر مراجعه کنید.

اپلیکیشن Longman Dictionary

مگر می شود در مورد دانلود برنامه آموزش لغات انگلیسی برای اندروید صحبت کنیم و اسمی از اپلیکیشن فوق العاده لانگمن برده نشود؟ این اپلیکیشن خوش ساخت سال هاست که توسط زبان آموزان مختلف استفاده می شود به طوری که اکثر آن ها از انتخاب خود راضی هستند. این اپلیکیشن در گوگل پلی بیش از ۱ میلیون بار دانلود شده است که رقم قابل توجهی می باشد. هر زبان آموزی باید این اپلیکیشن را بر روی تلفن همراه خود نصب کند و از ویژگی های ان استفاده نماید.

دانلود برنامه آموزش لغات انگلیسی برای اندروید + فیلم آموزشی

این اپلیکیشن به جای اینکه لغات را معنی کند، مفهوم آن را همراه با تصویر توضیح می‌دهد که موجب یادگیری بهتر زبان آموز می‌شود. به طور تقریبی بهترین اپلیکیشن دیکشنری انگلیسی به انگلیسی، دیکشنری لانگمن می‌باشد که با مثال‌های گرامری خود تقریباً تامی مباحث زبان انگلیسی را پوشش داده است. این اپلیکیشن دارای بیش از ۲۳۰ هزار لغت است و به طور مداوم توسط سازنده آن یعنی گروه English Study بروز رسانی می‌شود. از مزایایی که بسیار کاربردی است می‌توان به نمایش لغات مترادف و متضاد در مقابل هر کلمه‌ای که جست و جو می‌کنید اشاره کرد. این اپلیکیشن دارای یک کتاب نیز می‌باشد که در صورت نیاز می‌توانید آن را نیز دریافت نمایید. این اپلیکیشن را می‌توانید از گوگل پلی دانلود و نصب نمایید.

اپلیکیشن WordUp

شاید باورتان نشود ولی این اپلیکیشن از جمله اپلیکیشن های ضروری است که نه تنها زبان آموزان، بلکه همه باید آن را نصب کنند. این اپلیکیشن فراتر از آن چیزی است که می‌توانید تصور کنید و در حال حاضر نیز با تعداد دانلودهایش که بیش از ۵ میلیون بار است ثابت کرده که این اپلیکیشن نیز می‌تواند جایگاه خوبی در بین کاربران زبان انگلیسی به دست آورد. لغات موجود در این اپلیکیشن بر اساس اهمیت دسته بندی شده‌اند و احتمالاً بیشتر لغاتی را در این اپلیکیشن خواهید دید که مناسب استفاده در روزمره هستند یا ممکن است در فیلم یا سریال آن لغت را شنیده باشید.

دانلود برنامه آموزش لغات انگلیسی برای اندروید + فیلم آموزشی

این اپلیکیشن هم معنی به فارسی دارد و هم ترجمه انگلیسی به انگلیسی. علاوه بر این از فلش کارت‌ها و تصاویر در ترجمه لغات استفاده می‌کند که موجب می‌شود لغات بهتر در ذهن سپرده شوند. همان‌طور که در ابتدا گفتیم تمرین کردن پروسه‌ای مهم در یادگیری لغات انگلیسی است که اپلیکیشن WordUp برای آن نیز بخشی دارد که می‌توانید لغات خود را در آن بخش ذخیره کنید تا مجدداً بتوانید به آن‌ها مراجعه کرده و مرور کنید. این اپلیکیشن برای افرادی که آزمون تافل یا آیلتس دارند به شدت پیشنهاد می‌شود. تنها کافیست از این اپلیکیشن فوق‌العاده استفاده کنید تا متوجه شوید که چقدر می‌توان با آن در یادگیری و حفظ کردن لغات انگلیسی پیشرفت کرد!

اپلیکیشن Learn English Vocabulary

پنجمین اپلیکیشن از سری دانلود برنامه آموزش لغات انگلیسی برای اندروید اپلیکیشن Learn English Vocabulary است. این اپلیکیشن برای همه سطوح از جمله مبتدی، متوسط و پیشرفته مناسب است و از جمله اپلیکیشن های مهم در زمینه یادگیری لغات انگلیسی محسوب می‌شود. این اپلیکیشن سعی دارد معنی لغات را با استفاده از تصاویر نمایش دهد و برای هر لغت قابلیت پخش تلفظ نیز وجود دارد. این اپلیکیشن دارای بیش از ۳۰۰۰ لغت مهم و پرکاربرد است که دانستن آن‌ها از واجبات است.

دانلود برنامه آموزش لغات انگلیسی برای اندروید + فیلم آموزشی

این اپلیکیشن آفلاین است و برای استفاده از آن نیازی به اتصال به اینترنت ندارید. دسته بندی لغات این اپلیکیشن در ۷۵ دسته خلاصه می شود و با این تعداد می توانید حدس بزنید که دایره لغات و موضوعات این اپلیکیشن چقدر بزرگ است. به طور کلی این اپلیکیشن نیز همانند دو اپلیکیشن بالا از ضروریات هر زبان آموزی است و دارای گزارش روند پیشرفت نیز می باشد. برای دانلود این اپلیکیشن می توانید به گوگل پلی مراجعه کنید.

سخن آخر درمورد دانلود برنامه آموزش لغات انگلیسی برای اندروید

در این پست چند اپلیکیشن برای یادگیری لغات انگلیسی به شما معرفی کردیم که با استفاده از آن‌ها حتی کاربرانی که مبتدی نیستند می‌توانند دایره لغات خود را افزایش دهند یا مجدداً لغات مهم را مرور کنند تا مبادا لغات را فراموش کنند. برای دانلود دوره‌های آموزشی نیز همان‌طور که در بالا اشاره شد، پیشنهاد می‌شود به فرادرس مراجعه کنید و از تدریس برترین اساتید زبان استفاده نمایید.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید