۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۸
کد خبر: 55294476

 بست در واقع یک نام کلی برای چند قطعه صنعتی می باشد که شاید با نام های دقیق تر Grip یا گیره ، کلمپ Clamp ، و حتی Tie نیز برای شکل های مختلف آن بتوان استفاده نمود.

کاربری بست در صنایع

بست ها در صنایع به منظور حفظ موقعیت مکانیکی دو یا چند قطعه در کنار هم مورد استفاده قرار می گیرند و شکل های متعددی نیز دارند از بست های ساختمانی که در اتصالات داربست ساختمان ها بصورت بست فلزی مورد استفاده قرار می گیرد تا بست ها کمربندی که برای نگهداری وایر ها در کنار هم از آنها استفاده می شود.

از نظر شکل هندسی و متریال بست ها را می توان در انواع مختلفی دسته بندی نمود از بست های فلزی گرفته تا بست های استنلس استیل و بست های پلاستیکی و انواع مختلفی مانند بست لوله و کلمپ و بست کمربندی پلاستیکی و استیل از این دسته اتصالات صنعتی هستند. بست های فلزی آهنی یکی از پر کاربردترین نوع بست محسوب می شود که هم بصورت بسته لوله و هم بصورت بست هایی که در اتصالات شلنگ ها بکار گرفته می شوند مورد استفاده قرار می گیرند. بست های شلنگ ها در گرید های آهنی و هم استنلس استیل تولید می شوند و دارای یک پیچ برای افزایش و کاهش تنش اتصال هستند.

بست پلاستیکی

کاربری بست در صنایع

بست کمربندی پلاستیکی یکی از کاربردی ترین نوع بست های صنعتی می باشد که به شکل یکپارچه با دو بخش اصلی شامل کمربند که دارای دنده هایی بر روی یک سمت آن است و متصل به یک سری حفره دار می باشد. کاربری بست های کمربندی پلاستیکی بصورت عمده در نگهداری سیم ها، وایر ها و یا دو یا چند قطعه اغلب طولی می باشد. در این نوع کاربری پس از گذشتن بخش کمربندی بست پلاستیکی به دور سیم و .. سر کمربند در داخل حفره سری بست وارد می شود و دنده ها یکی پس از دیگری از داخل حفره گذشته تا اتصال به حداقل میزان طول خود برسد.

طراحی بست کمربندی پلاستیکی بگونه ای است که گذر کمربندی را تنها در جهت ورود میسر می کند و دنده های بست پلاستیکی در جهت دیگر قابلیت بازگشت نداشته و عملا تنها راه برای باز کردن اتصال بریدن بدنه بست کمربندی پلاستیکی است. ترکیبات پلاستیکی بکار گرفته شده در تولید بست کمربند پلاستیکی در مقاومت کششی و مقاومت در برابر تردی و شکست تاثیر قابل توجهی دارند. بست کمربندی هم از نوع پلاستیکی و هم از نوع استنلس استیل تولید می شود.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید