شستن صنعتی فرش و قالی جای شستن آن ها به روش های سنتی را گرفته است. قالیشویی‌های زیادی در سطح کشور به ویژه شهرستان کرج تاسیس شده اند که ویژگی های منحصر به فردی دارند. قیمت شست‌وشو فرش ها توسط این مراکز به عوامل مختلفی بستگی دارد. توجه کنید که متراژ فرش‌ها، نوع آن‌ها و .... از عوامل موثر در قیمت نهایی آن ها به حساب می آید.

معرفی بهترین قالیشویی های کرج

مراکز قالیشویی و کمک گرفتن از آن ها :

شست و شوی قالی ها و فرش ها از گذشته تا به حال رواج داشته است. در حقیقت شستن فرش و قالی امری غیر قابل انکار می باشد. در گذشته برای شستن فرش ها از روش های مختلف و متنوعی استفاده می شده است. اما امروزه به دلیل رواج یافتن فرهنگ آپارتمان نشینی، شست و شو فرش ها به روش های سنتی کمرنگ شده است. مراکز قالیشویی متعددی در سطح کشور راه اندازی شده است که صفر تا صد شست و شوی قالی ها را بر عهده گرفته اند. در اینجا قصد داریم به معرفی برخی از قالیشویی های موجود در سطح کشور بپردازیم. از دیگر مباحث موجود در این مقاله می‌توان به بررسی قالیشویی های اتوماتیک و نیمه اتوماتیک، قیمت شست و شو فرش ها و ..... اشاره کرد.

لیست قالیشویی های خوب و با کیفیت :

از مراکز با کیفیت که شست و شوی فرش ها را با کیفیت بی نظیر انجام می دهند می توان به قالیشویی بانو، قالیشویی خوشنام، قالیشویی مرکزی، قالیشویی چلسی، قالیشویی پارسیان، قالیشویی کرج بزرگ، قالیشویی برف، قالیشویی ایده آل و ... اشاره کرد. هر کدام از مراکز نامبرده فعالیت شست و شو را به صورت اتوماتیک و یا نیمه اتوماتیک انجام می دهد. توجه کنید که در شهرستان کرج نیز قالیشویی های متعددی وجود دارند که قالیشویی در هشتگرد و قالیشویی در محمد شهر نیز توانسته رضایت همگان را جلب کند.

معرفی بهترین قالیشویی های کرج

قالیشویی های با کیفیت و ویژگی های آن ها :

همان طور که گفته شد شستن فرش و قالی با روش های صنعتی جای شستن آن ها به روش های سنتی را گرفته است. قالیشویی های زیادی در سطح کشور به ویژه شهرستان کرج تاسیس شده اند که ویژگی های منحصر به فردی دارند. در اینجا قصد داریم به بیان ویژگی های قالیشویی های نامبرده چون نحوه کاور کردن فرش ها، پذیرش و تحویل دادن آن ها، نوع شوینده های مصرفی، نوع دستگاه ها و .... بپردازیم. به عبارت دیگر :

۱. پذیرش فرش ها : یکی از ویژگی های قالیشویی خوب و با کیفیت نحوه پذیرش فرش ها می باشد. در حقیقت این مراکز فرش ها را از فرد مورد نظر تحویل می گیرند و سپس رسیدی که بیان کننده تعداد فرش ها، نوع آن ها، متراژ فرش و نوع خدمات مورد نیاز می باشد، تحویل می گیرند. توجه کنید که حمل آن ها با احتیاط کامل انجام می شود.

۲. نحوه شست و شو : یکی از مهم ترین ویژگی های قالیشویی خوب و با کیفیت نحوه شست و شو فرش ها می باشد. در حقیقت در چنین مراکزی از دستگاه های پیشرفته استفاده می شود که دارای فرچه های بزرگ با پرز و یا الیاف نرم و انعطاف پذیر هستند. این فرچه ها به صورت اتوماتیک روی فرش ها کشیده می شوند تا به خوبی تمیز شوند. توجه کنید که دستگاه های مصرفی در دو نوع اتوماتیک و نیمه اتوماتیک تولید شده اند که تفاوت هایی با هم دارند. این مراکز برای شست و شو و یا آبکشی فرش ها از دستگاه های دیگری استفاده می کنند که توسط غلطک های بزرگ به زیر دوش های آّب می روند و آلودگی ها و همچنین شوینده های باقی مانده در بافت فرش را از بین می روند.

۳. نحوه خشک کردن فرش ها : عده ای بر این باور هستند که برای خشک کردن فرش ها باید آن ها را در معرض نور خورشید قرار داد. اما در این باره باید گفت نور خورشید باعث صدمه به فرش و بافت آن می شود. مراکز نامبرده فرش ها را با استفاده از دستگاه های منحصر به فرد خشک می کنند. توجه کنید، اگر فرش هایی مورد نظر بعد از شست و شو مرطوب بود از پذیرش آن ها خودداری کنید، زیرا مرطوب بودن آن ها باعث می شود تا بوی نم در فرش ها باقی بماند.

معرفی بهترین قالیشویی های کرج

شست و شو فرش

۴. شست و شو فرش ها متناسب با نوع آن ها : قالیشویی های با کیفیت و خوب قبل از شست و شو، فرش ها را بررسی می کنند و متناسب با نوع فرش به شستن آن ها اقدام می کنند. به عنوان مثال درجه آب مصرفی، نوع مواد شوینده مصرفی، نحوه شست و شو و ..... در فرش های دستباف با فرش های ماشینی یکسان نیست. شانه و تراکم فرش، نوع نخ های استفاده شده در بافت فرش ها، نوع بافت آن ها و .... در نحوه شستن فرش ها موثر خواهد بود.

۵. کاور و بسته بندی فرش ها : بعد از شست و شو فرش ها، آن ها توسط دستگاه های منحصر به فرد بسته بندی و کاور می شوند. توجه کنید که فرش ها حتما باید خشک شده باشند. مرطوب بودن فرش ها دلیل بر عملکرد پایین قالیشویی می باشد.

۶. نحوه تحویل فرش ها : تحویل دادن فرش ها یکی دیگر از ویژگی های این مراکز می باشد. در واقع این مراکز بعد از این که فرش ها را تحویل می دهند، رسیدی در قالب این که فرش به مشتری تحویل داده شده است ارائه می شود.

۷. پشتیبانی ۲۴ ساعته : قالیشویی های نامبرده قادر به پاسخگویی ۲۴ ساعته می باشند. در حقیقت مشتریان به راحتی می توانند در هر ساعت از شبانه روز سفارش های خود را پیگیری کنند.

معرفی بهترین قالیشویی های کرج

قیمت شست و شو فرش ها توسط مراکز نامبرده :

قیمت شست و شو فرش ها توسط این مراکز به عوامل مختلفی بستگی دارد. توجه کنید که متراژ فرش ها، نوع آن ها  و .... از عوامل موثر در قیمت نهایی آن ها به حساب می آید. به عنوان مثال هر چقدر متراژ فرش بیشتر باشد، قیمت نهایی شست و شو بیشتر خواهد بود. هزینه شست و شو فرش های ماشینی نسبت به فرش های دستباف و یا ابریشم کمتر است، زیرا در شستن چنین فرش هایی باید بیشتر دقت به خرج داد. لازم به ذکر می باشد که هزینه شست و شو بر اساس نرخ تصویب شده توسط اتحادیه، محاسبه می شود.

شست و شو فرش ها :

اگر قصد دارید شست و شوی فرش های خود را دارید و به دنبال یک مرکز با کیفیت جهت انجام این کار هستید، بهتر است از مرکز قالیشویی بانو کرج کمک بگیرید. این مرکز علاوه بر شست و شو فرش ها در ترمیم آن ها و رفوگری فرش ها تخصص دارد. از این مرکز می توانید برای گردگیری و خشکشویی مبلمان و موکت کمک بگیرید. برای اطلاع ا خدمات این مرکز می توانید از سایت آن چون https://banoocc.com/ استفاده کنید.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید