در واقع هیچ قانون طلایی برای تمیز کردن فرش ها وجود ندارد . لکه ها و نقاط مختلف به روش ها و تکنیک های مختلفی واکنش نشان می دهند، بنابراین یکی از مهم ترین جنبه های تمیز کردن فرش، تعیین نوع لکه است که با آن سر و کار دارید و راه حل های مناسب برای این مشکل خاص را بدانید.

بهترین لکه بر فرش چیست؟ + بهترین قالیشویی تهران

آیا می دانید چگونه با لکه های سخت روی فرش تان مقابله کنید؟ برخی از روش ها واقعا می توانند اوضاع را بدتر کنند! این تنها چیزی است که برای تمیز کردن فرش و نحوه پاک کردن انواع مختلف لکه ها نیاز دارید. 

در واقع هیچ قانون طلایی برای تمیز کردن فرش ها وجود ندارد . لکه ها و نقاط مختلف به روش ها و تکنیک های مختلفی واکنش نشان می دهند، بنابراین یکی از مهم ترین جنبه های تمیز کردن فرش، تعیین نوع لکه است که با آن سر و کار دارید و راه حل های مناسب برای این مشکل خاص را بدانید.

همچنین به خاطر داشته باشید که فرش های مختلف ممکن است به طور متفاوت با محصولات مختلف واکنش نشان دهند. 

بهترین لکه بر فرش چیست؟ + بهترین قالیشویی تهران

پاک کردن انواع لکه از روی فرش با استفاده از بهترین لکه بر خانگی 

اولین قدم برای خانه تکانی فوری و ترفند های خانه تکانی این است که با روش‌های از بین بردن انواع لکه‌ها به خوبی آشنایی داشته باشید. اگر بدانید هر لکه با چه حلالی راحت‌تر تمیز می‌شود، به سادگی می‌توانید فرش‌هایتان درست مثل روز اول تمیز و بدون لکه کنید.

پاک کردن لکه آب میوه از روی فرش

بهترین روش برای از بین بردن لکه انواع آب میوه مثل آب هویج از روی فرش، اسپری کردن مقداری نوشابه «سون آپ» روی محل لکه است. مقداری نوشابه بدون رنگ روی محل لکه آبمیوه روی فرش اسپری کنید و با کمک یک پارچه میکروفیبر لکه را تمیز کنید.

پاک کردن لکه شکلات از روی فرش

برای تمیز کردن لکه شکلات از روی فرش ابتدا باقی‌ مانده شکلات را به کمک نوک چاقو از روی فرش بردارید. سپس یک یخ داخل کیسه پلاستیکی بیندازید و آن را روی محل لکه قرار دهید. بعد از سفت شدن شکلات آن را با چاقو از روی فرش جدا کنید. بعد از برداشتن شکلات باید ۱/۴ قاشق چایخوری مایع ظرفشویی را با یک فنجان آب گرم ترکیب کنید.

سپس با استفاده از یک پارچه تمیز این محلول را روی محل لکه بزنید. ۵ دقیقه صبر کنید و بعد آن را با پارچه تمیز مرطوب تمیز کنید تا لکه روی فرش از بین برود.

پاک کردن لکه شمع از روی فرش

برای از بین بردن لکه شمع از روی فرش باید یک کیسه یخ روی محل لکه قرار دهید. سپس با استفاده از چاقو شمع را خرد کنید و سپس به آرامی خرده‌های شمع را با جارو برقی تمیز کنید. در انتها لکه شمع را به وسیله پارچه و آب گرم تمیز کنید و خوب خشک کنید.

 بهترین لکه بر برای پاک کردن چای یا قهوه از روی فرش ماشینی و دستباف

برای تمیز کردن لکه چای و قهوه و نسکافه از روی فرش ماشینی و دستباف به خصوص فرش روشن و کرم رنگ می‌توانید از ترکیب ۲ قاشق غذاخوری هیدروژن پراکسید و ۱ قاشق غذاخوری مایع ظرفشویی استفاده کنید. این ترکیب را با نوک انگشت به محل لکه بمالید و چند ثانیه صبر کنید. سپس با یک پارچه مرطوب محل لکه را تمیز کنید.

از بین بردن لکه فرش با ماست نیز یک روش مؤثر دیگر برای از بین بردن لکه چای و قهوه از روی فرش است.

بهترین لکه بر فرش چیست؟ + بهترین قالیشویی تهران

پاک کردن لکه خاک و گل از روی فرش

برای تمیز کردن لکه گل از روی فرش ابتدا باید کمی صبر کنید تا گل کاملاً خشک شود. سپس آن را با چاقو خراش دهید و جاروبرقی بزنید. سپس با استفاده از ترکیب هیدروژن پراکسید و مایع ظرفشویی محل لکه را تمیز کنید.

پاک کردن لکه خون از روی فرش

برای تمیز کردن لکه خون از روی فرش می‌توانید از آب سرد یا نوشابه بدون رنگ استفاده کنید. برای این کار پارچه را به آب سرد یا نوشابه آغشته کنید و روی محل لکه بکشید.

پاک کردن لکه آدامس از روی فرش

برای از بین بردن لکه آدامس از روی فرش ابتدا یک کیسه یخ روی محل لکه قرار دهید. سپس آدامس سفت شده را با کمک چاقو از روی فرش بردارید و در نهایت با استفاده از یک مایع لکه بر فرش طبیعی مثل ترکیب سرکه و آب و مایع ظرفشویی، لکه را برطرف کنید.

پاک کردن  لکه چربی از روی فرش

استفاده از تمیز کننده جوش شیرین به عنوان لکه بر فرش و از بین بردن لکه‌های روی آن بسیار رایج است. برای این کار باید جوش شیرین را روی محل لکه بپاشید و ۶ ساعت صبر کنید و سپس جارو بکشید. در مرحله بعد برای از بین بردن لکه زرد روی فرش باید یک پارچه آغشته به الکل را روی محل لکه بکشید و آن را تمیز کنید.

بهترین لکه بر فرش چیست؟ + بهترین قالیشویی تهران

پاک کردن لکه شمع بر روی فرش ، موکت و سطوح بافت دار 

شاید گاهی برای شما رخ بدهد که اشک های شمع در تولدها و یا در زمان قطعی برق روی زمین افتاده و لکه هایی را به وجود آورد. برای حل این مشکل ابتدا با جسمی نوک تیز مانند چاقو و یا حتی ناخن ، پارافین سخت شده را بردارید سپس کاغذ روغنی و یا دستمال حوله‌ای بزرگی را تا کرده و بر روی لکه حاصل از پارافین قرار دهید ، حال اتو را در درجه گرم تنظیم کرده و بر روی سطح کاغذ چندین بار حرکت دهید ، حرارت ناشی از اتو پارافین‌های باقی مانده در میان بافت‌ها را آب کرده و جذب کاغذ می‌کند.

در صورت لزوم این کار را چند بار تکرار کنید.

تمیز کردن لکه انار از سطح فرش

لکه انار رنگ قرمز خود را با قدرت روی سطوح باقی می گذارد. بنابراین سرعت عمل بسیار مهم است. یک راه حل خوب خانگی این است که با ترکیب آب و سرکه سفید می توانید محلولی درست کنید تا از شر این لکه خلاص شوید. در صورت لزوم می توانید مقداری شامپو فرش نیز به این محلول اضافه نمایید تا شما را در بهتر پاک کردن لکه کمک کند.

بهترین لکه بر برای پاک کردن لکه شربت رنگی روی فرش

یک لکه آب انار روی فرش کرمی دستباف ریخته لکه مال دو ماهه پیش هست راهنماییم کنید چطور آن را پاک کنم ؟

چیزهایی که برای تمیز کردن شربت رنگی از روی فرش نیاز دارید:

– آب کربناته یا گازدار

– آب

– مایع تمیز کننده فرش

– بطری اسپری

– اتوی لباس

– حوله سفید

– جاروبرقی

اگر لکه فرش هنوز خیس است، آب گازدار روی آن بریزید و محوطه را پوشش دهید.

روی لکه یک حوله یا کهنه بگذارید تا هر چقدر که ممکن است مایع را استخراج کنید، حواستان باشد هیچ وقت قالی را نمالید، این کار باعث عمیق تر شدن نفوذ نوشیدنی و بزرگ تر شدن لکه فرش می شود.

اتو را در بالاترین دمای ممکن تنظیم کنید.

در ضمن، محلولی از مایع تمیز کننده فرش و آب داغ را در بطری اسپری بریزید.

محلول را توسط بطری اسپری روی لکه فرش اسپری کنید، یک حوله سفید را روی آن بگذارید.

نکته: از حوله رنگی استفاده نکنید چرا که رنگ آن به قالی و فرش منتقل می شود.

روی حوله را اتو کنید و هر ۱۰ ثانیه آن را حرکت دهید.

اتو را مدام تکان دهید تا از سوختگی و ذوب شدن قالی جلوگیری کنید، نوشیدنی باید به حوله منتقل شود، سپس حوله را سروته کنید تا یک محیط تمیز روی قالی را بگیرد (می توانید از یک حوله دیگر استفاده کنید)، وقتی فرش رو به خشک شدن رفت، یک بار دیگر محلول پاک کننده را روی آن بریزید و مراحل تمیز کردن را انجام دهید تا وقتی که لکه پاک شود.

بگذارید فرش خشک شود، سپس آن را جاروبرقی بکشید تا نرمی و حالت خود را بگیرد.

اگر با استفاده از این روش ها نتوانستید لکه ها را پاک کنید بهتر است از بهترین قالیشویی تهران کمک بگیرید. 

کد خبرنگار: ۲۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید