۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۰
کد خبر: 55249963

فرش‌های ابریشم گران ترین انواع فرش‌ها هستند که معمولاً ظاهری لوکس و شیک دارند. شستن این نوع فرش‌ها نیاز به دقت و توجه بیشتری دارد و روش شستن آن با سایر انواع فرش‌ها نیز کمی ‌متفاوت است. این فرش‌ها در قالیشویی به وسیله تجهیزات خاصی در قالیشویی شسته می‌شوند. فرش‌های ابریشم در برابر آب حساس هستند و معمولاً در قالیشویی به صورت خشک شسته می‌شوند.

شستن انواع فرش در قالیشویی

برای شستن هر نوع فرش از روش متفاوتی استفاده می‌شود. نحوه شست و شوی فرش و همچنین مواد شوینده مورد استفاده برای هر یک از انواع فرش‌های دستی و ماشینی با هم متفاوت است و موضوع به طور مستقیم روی دوام و ماندگاری فرش تاثیر می‌گذارد. به طور کلی هر چقدر فرش شما بیشتر شستشو شود و برای شستشوی آن ضرر روش غیر اصولی استفاده کنید عمر فرش کاهش پیدا می‌کند. به همین دلیل کمک گرفتن از یک قالیشویی مطمئن و مجرب می‌تواند به طولانی شدن عمر فرش و کاهش آسیب به آن تاثیر زیادی بگذارد. در این مقاله می‌توانید با نحوه شستشوی فرش در قالیشویی آشنا شوید و یاد بگیرید که هر جنس فرش در قالیشویی چگونه شسته می‌شود.

شستن انواع فرش در قالیشویی

انواع روش‌های شستشوی فرش در قالیشویی

به طور معمول برای شستشوی انواع فرش در قالیشویی از سه روش استفاده می‌شود که در ادامه می‌توانید با این دسته بندی آشنا شوید.

  • روش سنتی
  • روش نیمه اتوماتیک 
  • روش اتوماتیک

روش سنتی

شستن انواع فرش در قالیشویی

 یکی از قدیمی‌ترین روش‌های شستشوی فرش در قالیشویی روش سنتی است که از زمان‌های قدیم نیز برای شستن فرش‌ها استفاده می‌شد. در این روش طی چند مرحله فرش‌ها شستشو می‌شوند. در مرحله اول فرش غبار روبی می‌گردد و سپس بعد از ریختن مواد شوینده روی آن شستشوی فرش آغاز می‌شود. در این روش بعد از شستن فرش آن را داخل دستگاه‌های خشک کن می‌اندازند و فرش با سرعت بالا درون دستگاه می‌چرخد تا به طور کامل خشک شود.

روش نیمه اتوماتیک 

در روش نیمه اتوماتیک برای شستشوی قالی و فرش از تجهیزات پیشرفته تری نسبت به روش سنتی استفاده می‌شود، به طوری که فردی به عنوان اپراتور با استفاده ا  تجهیزات شستشوی فرش اقدام به شستشوی آن می‌نماید. این روش تلفیقی از روش سنتی و تمام اتوماتیک است که در کنار تجهیزات و ابزار آلات پیشرفته نیروی انسانی نیز دخیل می‌باشد. در نهایت بعد از شستشوی فرش به روش نیمه اتوماتیک همانند روش سنتی فرش را داخل دستگاه‌های خشک کن می‌اندازند تا به طور کامل خشک شود.

روش تمام اتوماتیک

شستن انواع فرش در قالیشویی

 شستشوی فرش در بهترین قالیشویی، به روش تمام اتوماتیک یک راهکار بسیار کاربردی و سریع برای شستن فرش محسوب می‌شود. در این روش دستگاه‌های متنوعی برای شستن فرش مورد استفاده قرار می‌گیرد. کلیه مراحل شستشو و خشک کردن فرش و وسیله دستگاه انجام می‌شود. هر چقدر تجهیزات مورد استفاده برای شستشوی فرش در قالیشویی به روش تمام اتوماتیک پیشرفته تر و جدید تر باشد، مراحل شستشوی فرش نیز با سرعت و دقت بیشتر انجام می‌شود.

مراحل شستشوی فرش دستباف در قالیشویی

فرش دستباف به دلیل ظرافت و قیمت بالاتری که نسبت به سایر انواع فرش‌ها دارد باید با دقت بیشترین شستشو شود. قبل از شستن فرش دستباف در قالیشویی ابتدا متخصصان نوع فرش و الیاف به کار رفته در آن را بررسی می‌کنند. سپس با توجه به جنس نخ و نوع بافت فرش از یک ماده شوینده و یک روش مطمئن برای شستشوی فرش استفاده می‌شود. 

 به طور کلی شستشوی فرش دستبافت در قالیشویی در چند مرحله انجام می‌شود.

  • در مرحله اول برای شستن فرش دستباف در قالیشویی گرد و خاک به وسیله تجهیزاتی خاص از روی فرش حذف می‌شود. معمولاً این مرحله برای هر فرش بزرگ حدود 1 ساعت زمان می‌برد و برای فرش‌های کوچک نیز زمان کمتری نیاز است.
  • سپس فرش دستباف با استفاده از مواد شوینده مناسب این فرش با دقت زیادی توسط دستگاه شستشو می‌شود. برای این کار فرش را خیس می‌کنند و مواد شوینده مخصوصی متناسب با الیاف فرش روی آن می‌ریزند. سپس فرش به کمک دستگاه شسته می‌شود و لکه‌ها و آلودگی‌های روی فرش تمیز می‌شوند. این مرحله از مهم ترین مراحل شستشوی فرش در قالیشویی است که بین 1 تا 3 ساعت طول می‌کشد و هر چقدر فرش اندازه و ابعاد کوچک تری داشته باشد، شستشوی فرش نیز سریع تر انجام می‌شود.
  • در مرحله بعدی بعد از شست و شو فرش آبکشی می‌شود.
  • بعد از آن مراحل آبگیری و خشک کردن فرش نیز انجام می‌شود.
  • در صورتی که فرش دستباف دارای مشکلات نظیر پارگی و پوسیدگی باشد قبل از شستشوی فرش کلیه مراحل تعمیر و ترمیم فرش انجام می‌گردد سپس خصوصی آن آغاز می‌شود.

شستن فرش پشم در قالیشویی

شستن انواع فرش در قالیشویی

پشم یکی از مقاوم ترین جنس‌های فرش است که کمتر در آن لکه ایجاد می‌شود. برای شستن فرش‌های پشمی ‌در قالیشویی معمولاً از شامپو فرش استفاده می‌شود. 

شستن فرش ابریشم در قالیشویی

فرش‌های ابریشم گران ترین انواع فرش‌ها هستند که معمولاً ظاهری لوکس و شیک دارند. شستن این نوع فرش‌ها نیاز به دقت و توجه بیشتری دارد و روش شستن آن با سایر انواع فرش‌ها نیز کمی ‌متفاوت است. این فرش‌ها در قالیشویی به وسیله تجهیزات خاصی در قالیشویی شسته می‌شوند. فرش‌های ابریشم در برابر آب حساس هستند و معمولاً در قالیشویی به صورت خشک شسته می‌شوند.

شستن فرش‌های ماشینی در قالیشویی

معمولاً شستن فرش‌های ماشینی نسبت به فرش‌های دستی راحت تر است. این فرش‌ها مقاومت بالایی دارند و به راحتی می‌توانید شستن آن‌ها را به یک قالیشویی مطمئن واگذار کنید.

شستن فرش در قالیشویی با توجه به الیاف و  جنس فرش متفاوت است. معمولاً شستن فرش‌های دستباف و رنگ روشن نیاز به دقت و توجه بیشتری دارد. اگر به دنبال یک قالیشویی مطمئن برای شستن فرش‌های دستی و ماشینی خود هستید، می‌توانید از قالیشویی نوین: https://ghalishoienovin.com/ کمک بگیرید. قالیشویی نوین با ارائه بهترین خدمات و تجهیزات به شما کمک می‌کند تا در کمترین زمان ممکن فرش‌هایتان را درست همانند روز اول تمیز و درخشان کنید.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید