در سال ۲۰۲۲ بیشترین میزان رشد تولید فولاد در میان ده کشور برتر تولید کننده به ایران تعلق داشت. ایران در این سال شاهد رشد ۸ درصدی در میزان تولید فولاد بود. این مهم در سایه تلاش‌های صنعتگران و مدیران کارآمد کشور محقق شده است. یکی از بنگاه‌های تولیدی بزرگی که طی ۱۶ ما گذشته رشد بی سابقه‌ای را در این صنعت تجربه کرده‌ است مجتمع فولادسازی غدیر نی ریز است.

طی شدن راه ۱۶ ساله در ۱۶ ماه توسط مجتمع فولادسازی غدیر نی ریز

سلام نو-سرویس اقتصادی: تا پیش از این اگرچه نام این بنگاه اقتصادی مجتمع فولادسازی غدیر نی ریز بود اما صرفا شامل یک واحد تولید آهن اسفنجی با ظرفیت اسمی سالانه ۸۰۰ هزار تن می‌شد و بخش تولید فولاد آن برای سالیان مدید به بهره‌برداری نرسیده‌بود.

طی ۱۶ ماه گذشته و در پی تغییر مدیریت، عزم و اداره پرسنل زحمت کش این مجموعه کار را به جایی رساند که پروژه‌ای که حداقل برای مدت ۱۶ سال به تعویق افتاده بود تنها بعد از گذشت ۱۶ ماه آماده بهره برداری شده است.

حالا سرعت رشد و امید به آینده در این مجتمع به حدی رسیده است که دکتر محسن مصطفی پور، مدیرعامل این مجموعه خبر از کلنگ زنی فازهای دیگر توسعه این مجتمع در جهت تکمیل زنجیره تولید فولاد می‌دهد. هم اکنون پروژه کارخانه تولید گندله سازی با ظرفیت تولید اسمی سالانه دو و نیم میلیون تن در حال اجرا است.

مصطفی پور تعداد شاغلین فعلی مجموعه، اعم از پرسنل مجتمع و پیمانکاران بخش‌های مختلف را بیش از سه هزار نفر عنوان می‌کند و معتقد است با تکمیل فازهای توسعه مجتمع تعداد شاغلین به ۵ هزار نفر خواهد رسید. رقمی که می‌تواند شاخص‌های اشتغال منطقه را با با بهبود قابل توجهی رو به رو کند.

پیمانکاران از این مجموعه به عنوان مجموعه‌ای خوشنام، خوش حساب و همدل یاد می‌کنند که فکر و ذکرش پیشرفت پروژه و همکاری کامل با پیمانکاران در جهت رسیدن به اهداف پروژه‌هاست.

پرسنل مجتمع نیز همدلی و همکاری پرسنل، کارفرما و پیماکاران را عامل این رشد چشمگیر می‌دانند، اشتغال زایی فازهای توسعه مجموعه برایشان بسیار دلنشین است و با غرور از تاثیر توسعه مجتمع بر اقتصاد محلی یاد می‌کنند.

مجتمــع فولاد غدیر نی‏ریــز یکی از ۷ طـرح تولید فولاد استانی تولید آهن اسفنجی و فولاد سازی دولت جمهوری اسلامی ایران در راستای هدف توسعه غیر متمرکز فولاد در برنامه توسعه اقتصادی اجتماعی و فرهنگی کشور است که با هدف تولید سالانه ۸۰۰,۰۰۰ تن آهن اسفنجی و ۱ میلیون تن فولاد در استان فارس و شهرستان نی‏ ریز احداث شده است.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید