سیگار کشیدن نه تنها به سیستم ایمنی بدن آسیب رسانده و توانایی آن برای مبارزه با بیماری را کاهش می‌دهد، بلکه تعادل سیستم ایمنی بدن را بر هم می‌زند.

تاثیر الکل و سیگار بر روی سیستم ایمنی بدن

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، نوریا دیانوا متخصص تغذیه در روسیه گفت:  دانه‌های کتان آسیاب شده باید در رژیم غذایی وجود داشته باشند. برای بسیاری از بیماران با مشکلات روده ای، مصرف این دانه‌ها تاثیر زیادی دارند. 

او افزود: علاوه بر آن مصرف بیشتر کیوی، مرکبات و گندم سیاه به علت اینکه سرشار از کربوهیدرات‌های پیچیده است تاثیر زیادی دارد. همچنین از گروه سبزیجات بهتر است هویج را به علت اینکه حاوی ویتامین a است، بیشتر میل کنید. سبزیجات ریشه‌ای را می‌توان هم آب پز و هم تازه مصرف کرد و در زمستان نباید از مصرف سوپ سبزیجات غافل شوید.

پیش از این اعلام شده بود که رژیم غذایی سرشار از غذاهای فرآوری شده و فاقد میوه‌ها و سبزیجات می‌تواند سیستم ایمنی بدن انسان را ضعیف کند. غذاهای فرآوری شده حاوی چربی اشباع، نمک یا قندهای افزوده هستند. کمبود خواب یا به طور کلی استراحت می‌تواند توانایی بدند را برای مبارزه با عفونت کاهش دهد.

نوشیدنی‌های الکلی اثری منفی بر عملکرد سیستم ایمنی بدن دارد. الکل می‌تواند فعالیت عادی سلول‌های ایمنی را مختل یا سرکوب کند. سیگار کشیدن نه تنها به سیستم ایمنی بدن آسیب رسانده و توانایی آن برای مبارزه با بیماری را کاهش می‌دهد، بلکه تعادل سیستم ایمنی بدن را بر هم می‌زند.

چاقی با التهاب مزمن در بدن ارتباط دارد. آدیپوسیتوکین‌ها توسط آدیپوز یا بافت چربی ترشح می‌شوند که می‌تواند فرآیندهای التهابی را تقویت کند.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید