۱۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۲
کد خبر: 55211316

با فوت ۹ بیمار مبتلا به کرونا در فارس در ۲۴ ساعت گذشته شمار جانباختگان این بیماری به سه هزار و ۳۷ نفر رسید.

فوت ۹ بیمار کرونایی در فارس

به گزارش سلام نو به نقل از ایلنا، سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز، گفت: شمار جانباختگان کروناویروس در فارس از ابتدای شیوع تاکنون، به سه هزار و ۳۷ نفر رسیده است.

دکتر اورنگ ایلامی از جان باختن ۹ هم استانی در اثر ابتلا به این بیماری در ۲۴ ساعت گذشته و افزایش شمار جانباختگان به سه هزار و ۳۷ نفر خبر داد.

وی افزود: در استان فارس از ابتدای شیوع کروناویروس تاکنون، ۵۵۵ هزار و ۲۱۴ نمونه تشخیصی از افراد بیمار و علامت دار تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۱۶۲ هزار و ۲۲۲ مورد مثبت قطعی شناسایی شده است.

سرپرست معاونت درمان دانشگاه در ادامه با اشاره به بستری ۵۴۰ بیمار مثبت قطعی و یا دارای علامت کروناویروس در بیمارستان‌های استان در حال حاضر، گفت: از این تعداد ۱۱۴ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی در بخش‌های ICU تحت مراقبت‌های ویژه درمانی قرار دارند.

دکتر ایلامی همچنین آمار بهبودیافتگان بیمارستانی و ایزوله خانگی استان را از ابتدای شیوع تاکنون، ۱۵۷ هزار و ۵۰۷ نفر اعلام کرد.

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز با تاکید بر پرهیز از هرگونه سهل انگاری و ساده انگاری در رابطه با بیماری کووید۱۹، این بیماری را غیر قابل پیش بینی و وضعیت کنونی را شکننده خواند.

دکتر ایلامی بیان کرد: با توجه به جهشی که در ساختار ویروس کووید ۱۹ در کشور انگلستان رخ داده است که سرایت پذیری بالایی دارد و ممکن است با مسافرت‌های بین المللی این بیماری وارد کشور شود، بنابراین توصیه جدی به مردم استان، تداوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک و رعایت فاصله فیزیکی است.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید