طبق آخرین گزارش اعلامی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با فوت یک بیمار دیگر مجموع جانباختگان کرونا در فارس به ۸۱۳۲ نفر رسید و همچنین طی ۲۴ ساعت گذشته ۴۷ بیمار جدید در این استان شناسایی شدند.

با فوت یک بیمار دیگر مجموع جانباختگان کرونا در فارس به ۸۱۳۲ نفر رسید

به گزارش سلام نو، براساس این گزارش، از ابتدای شیوع این بیماری تا صبح جمعه ۱۸ شهریور، دو میلیون و ۲۲۸ هزار و ۶۸۲ تست تشخیصی مولکولی و تست سریع در آزمایشگاه‌های فارس تهیه شده که با بررسی نمونه های انجام شده، ۶۵۷ هزار و ۸۱۴ بیمار مثبت شناسایی شده است.

همچنین از مجموع تست‌های انجام شده از ابتدای شیوع تاکنون، یک میلیون و ۸۰۸ هزار و ۶۵۹ تست تشخیصی مولکولی بوده که ۵۳۱ هزار و ۶۱۳ مورد بیمار مثبت قطعی شناسایی شده، همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج «قاسم سلیمانی» تاکنون ۴۲۰ هزار و ۲۳ مورد تست سریع انجام شده و ۱۲۶ هزار و ۲۰۱ بیمار مثبت شناسایی شده است.

این گزارش حاکیست، با بستری ۴۷ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته، هم اکنون ۳۱۲ بیمار مثبت و مشکوک دارای علایم در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد، ۵۱ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته یک مورد جدید فوتی کووید۱۹ در فارس ثبت شده و مجموع جان باختگان ناشی از کووید۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تاکنون، به هشت هزار و ۱۳۲ نفر رسید.

همچنین از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون ۶۴۸ هزار و ۷۰۴ هم استانی مبتلا به کووید۱۹ بهبود یافته که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده‌اند.

در حال حاضر مجموع تعداد دُز تزریق شده واکسن کرونا در شهرستان‌های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با احتساب چهار دُز، به هشت میلیون و ۲۷۱ هزار و ۹۷۷ دُز رسیده که از این تعداد سه میلیون و ۴۳۲ هزار و ۸۶۵ دُز نوبت اول، سه میلیون و ۱۳۹ هزار و ۴۲۲ دُز نوبت دوم، یک میلیون و ۵۷۲ هزار و ۸۵۴ دُز نوبت سوم و ۱۲۶ هزار و ۸۳۶ دُز یادآور واکسن بوده است.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید