عباس رضائیان زاده معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از فوت هشت هزار و ۱۷۰ نفر بیمار کرونایی از ابتدای شیوع بیماری تاکنون خبر داد.

مجموع جانباختگان کرونا در فارس به ۸۱۷۰ نفر رسید

به گزارش سلام نو، عباس رضائیان زاده گفت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا، دو میلیون و ۲۵۷ هزار و ۵۷۱ تست تشخیصی مولکولی و تست سریع در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۶۶۱ هزار و ۸۱۲ بیمار مثبت شناسایی شده است.

او گفت: از مجموع تست‌های انجام شده از ابتدای شیوع، یک میلیون و ۸۲۹ هزار و ۱۲۱ تست تشخیصی مولکولی بوده که ۵۳۳ هزار و ۱۳۰ مورد بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: همچنین از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی ۴۲۸ هزار و ۴۵۰ مورد تست سریع انجام شده و ۱۲۸ هزار و ۶۸۲ بیمار مثبت شناسایی شده است.

رضائیان زاده گفت: با بستری ۱۳ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته، ۱۶۲ بیمار مثبت و مشکوک دارای علائم در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد، ۲۴ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

او گفت: خوشبختانه در ۲۴ ساعت گذشته، مورد جدید فوت ناشی از کووید۱۹ در فارس گزارش نشده و مجموع جان باختگان ناشی از کووید۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تاکنون، هشت هزار و ۱۷۰ نفر است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: همچنین از ابتدای شیوع این بیماری ۶۵۳ هزار و ۶۱۳ هم استانی مبتلا به کووید۱۹ بهبود یافته که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

رضائیان زاده گفت: در حال حاضر مجموع تعداد دُز تزریق شده واکسن کرونا در شهرستان‌های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با احتساب چهار دُز، به هشت میلیون و ۲۸۴ هزار و ۵۰۳ دُز رسیده که از این تعداد سه میلیون و ۴۳۴ هزار و ۷۶۵ دُز نوبت اول، سه میلیون و ۱۴۱ هزار و ۸۰۰ دُز نوبت دوم، یک میلیون و ۵۷۵ هزار و ۳۸۹ دُز نوبت سوم و ۱۳۲ هزار و ۵۴۹ دُز یادآور واکسن بوده است.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید