وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح کشورمان در دیدار با فیصل مقداد بر عزم ایران برای ادامه همکاری‌ها با سوریه در مرحله بازسازی این کشور تأکید نمود.

تاکید وزیر دفاع بر عزم ایران در همکاری برای بازسازی سوریه

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، سرتیپ امیر حاتمی روز سه‌شنبه در دیدار رسمی با فیصل‌المقداد انتصاب او را به عنوان وزیر امور خارجه سوریه تبریک و برای وزیر فقید خارجه سوریه طلب مغفرت کرد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با تاکید بر اینکه دشمن از هیچگونه اقدام علیه ملت ایران دریغ نکرده است، افزود: در مورد سوریه نیز در سال‌های اخیر همین‌گونه بوده است.

حاتمی با اشاره به ترور ناجوانمردانه شهید سپهبد قاسم سلیمانی و محسن فخری‌زاده تصریح کرد: این اقدامات خصمانه دشمن از سر استیصال است.

وی در ادامه بر عزم جمهوری اسلامی ایران برای ادامه همکاری‌ها با سوریه در مرحله بازسازی این کشور تأکید کرد.

فیصل‌المقداد وزیر امور خارجه سوریه نیز در این دیدار اقدام تروریستی اخیر دشمنان جمهوری اسلامی در ترور فخری‌زاده را از سوی دولت سوریه محکوم کرد.

وی تصریح کرد: اینکه جمهوری اسلامی ایران و نیروهای مسلح این سرزمین به رغم دشمنی‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی به حرکت و پیشرفت خود ادامه می‌دهد مایه افتخار است و قطعاً این ترورها ایران را از مسیر حرکت علمی و دفاعی متوقف نخواهد کرد.

وزیر خارجه سوریه در محکومیت ترور شهید فخری‌زاده، دفتر یادبود این شهید والامقام را امضا کرد.

فیصل المقداد وزیر امور خارجه سوریه که روز یکشنبه به تهران سفر کرده است پیش از این با حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس جمهوری، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه، علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی، علی اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل، محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی نیز دیدار کرده است.

این دیپلمات کهنه‌کار و ۶۶ ساله سوری دوم آذرماه در پی درگذشت «ولید المعلم» وزیر خارجه فقید سوریه، با حکم بشار اسد، سکان دستگاه دیپلماسی کشورش را به دست گرفت.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید