غذاهایی که می خورید می توانند، تأثیر عمده ای بر وزن شما داشته باشند. برخی غذاها مانند ماست کم چرب، روغن کنجد و تخم مرغ در کاهش وزن موثر هستند. سایر غذاها به ویژه محصولات فرآوری شده و تصفیه شده می توانند، باعث افزایش وزن شوند.در اینجا ۶ ماده غذایی که باعث افزایش وزن می شوند، آورده شده است.

1. سیب زمینی سرخ شده

سیب زمینی سرخ شده و چیپس کالری بالایی دارند، اگر قصد اضافه وزن دارید، به راحتی می توانید، زیاد از آن ها را میل کنید. سیب زمینی سرخ کرده به افزایش وزن مرتبط است. یک مطالعه نشان داد، خوردن پوره سیب زمینی در هر وعده غذایی، ممکن است، افزایش وزن بیشتری را در مقایسه با سایر غذا ها داشته باشد.

علاوه بر این، سیب زمینی پخته شده یا سرخ شده حاوی مواد سرطانی به نام آکریلامید است. سیب زمینی سرخ کرده، ناسالم و چاق کننده است. از طرف دیگر، سیب زمینی های آب پز، که بسیار جوشانده شده باشند، بسیار سالم هستند و باعث می شوند، شما کاملا سیر شوید.

2. نوشیدنی های قندی

نوشیدنی های شیرین و قندی مانند نوشابه یکی از ناسالم ترین خوراکی ها هستند.

آن ها به شدت با افزایش وزن همراه هستند و هنگام مصرف بیش از حد می توانند اثرات منفی فاجعه آمیز داشته باشند. کالری های قند مایع باعث می شوند، احساس کمبود بیشتری پیدا کنید و برای جبران کمبود، مواد غذایی بیشتری بخورید. هیچ وقت بیشتر از میزان طبیعی کالری مصرف نکنید. همین طور اگر نسبت به کاهش وزن جدی هستید، به طور کامل از نوشیدنی های قندی پرهیز کنید .

نوشیدنی های قندی می توانند، بر وزن و سلامت عمومی شما تأثیر منفی بگذارند. اگر کاهش وزن هدف شماست، حذف نوشابه و نوشیدنی های مشابه آن تأثیر زیادی در کاهش وزن شما خواهند داشت.

3. نان سفید

نان سفید، بسیار پالایش شده و اغلب حاوی مقدار زیادی شکر اضافه شده است. این ماده از نظر شاخص قند بالا است و می تواند، قند خون را افزایش دهد.

در یک آزمایش از 9267 نفر مشخص شد، که خوردن دو برش (120 گرم) نان سفید در روز با افزایش 40 درصدی وزن و چاقی مرتبط است. تمام نان های گندم حاوی گلوتن هستند. اما نان های دیگری هم هستند، که آرد آن ها از گندم نیست، مانند نان تست، نان ذرت و نان بادام.

نان سفید از آرد بسیار ریز تهیه می شود و می تواند، سطح قند خون را بالا ببرد و منجر به پرخوری شود. با این حال، بسیاری نان های مختلفی وجود دارند، که می توانید آن ها را جایگزین نان سفید کنید.

4. میله های آب نباتی

میله های آب نباتی بسیار ناسالم هستند. آن ها مقدار زیادی قند، روغن اضافه شده و آرد تصفیه شده را درون یک بسته کوچک جای داده اند. میله های آب نباتی از نظر کالری زیاد و از نظر مواد مغذی کم هستند. یک نوار آب نباتی کوچک ​​پوشیده از شکلات می تواند، حدود 200-300 کالری داشته باشد.

اگر می خواهید، یک میان وعده میل کنید، یک تکه میوه یا یک مشت آجیل بخورید. میله های آب نبات از ترکیبات ناسالم مانند شکر، آرد تصفیه شده و روغن های اضافه تشکیل شده است. آن ها کالری بالایی دارند، اما فاقد مواد مغذی هستند.

5. آب میوه ها

اکثر آب میوه هایی که در سوپر مارکت می بینید، با کمترین مقدار میوه ترکیب شده اند. آب میوه ها، بسیار فرآوری شده و پر از شکر هستند. از نوشیدن آب میوه پرهیزکنید و به جای آن میوه تازه بخورید. آب میوه دارای کالری زیاد و قند اضافه شده است، اما معمولاً فاقد فیبر است. پس بهتر است از میوه های طبیعی استفاده کنید.

6. شیرینی، کوکی و کیک

شیرینی ها، کلوچه ها و کیک ها با مواد ناسالمی مانند شکر اضافه شده و آرد تصفیه شده بسته بندی شده اند. آن ها همچنین ممکن است، حاوی چربی های ترانس مصنوعی باشند، که بسیار مضر و با بسیاری از بیماری ها مرتبط هستند.

شیرینی ها، کلوچه ها و کیک ها چندان رضایت بخش نیستند و به احتمال زیاد بعد از خوردن این غذاهای پر کالری و کم کالری گرسنه خواهید شد. اگر می خواهید، چیز شیرینی بخورید، به جای آن یک تکه شکلات بخورید.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید