۳۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۱
کد خبر: 52209897

در کل، مراقبت از مو در تابستان متفاوت است. وقتی موها همه چسبناک می‌شوند و پوست سر سریع‌تر از حد معمول شروع به چرب شدن می‌کند، می‌فهمید که تکنیک مراقبت مو فعلی شما واقعاً کاری برای کمک به شما انجام نمی‌دهد. طبیعی است که موها در دمای گرمتر، به دلیل گرما، چسبناک‌تر شوند. اما، این بدان معنا نیست که شما باید با اوضاع کنار بیایید. در اینجا نحوه تهیه شامپوهای خشک در خانه که برای مصرف تابستان مناسب است، آورده شده است تا دیگر به موهای چسبناک و چرب خود عادت نکنید.

جوش شیرین و پودر جو دوسر

ابتدا یک فنجان جو دوسر و یک فنجان جوش شیرین را مخلوط کنید. هر دو به صورت پودر هستند، بنابراین ابتدا آن‌ها را به خوبی مخلوط کنید و سپس آن را به ظرفی مناسب منتقل کنید تا بتوانید در مواقع مناسب که نیاز به مصرف دارید این پودر را روی موی خود بپاشید. برای این کار نیاز به جوش شیرین دارید، زیرا این ماده یک جاذب عالی محسوب می‌شود. بنابراین، چربی اضافی پوست سر را جذب می‌کند و از چسبیدن و بدبو شدن آن جلوگیری می‌کند. و اگر فکر می‌کنید که موهای شما خیلی چرب است، به یاد داشته باشید که به جو نیز نیاز دارید. اعتقاد بر این است که جو دوسر دارای برخی از خواص ضد باکتریایی است که با استفاده از آن می‌تواند از پوست سر خود مراقبت کنید.

ذرت و آرد برنج

این ترکیب نیز یکی دیگر از راه‌های آسان برای مراقبت از مو است. هر دو ذرت و آرد برنج در هر آشپزخانه در دسترس خواهند بود. برای این کار به دو قاشق غذا خوری هر یک از آرد برنج و آرد ذرت نیاز دارید. برای این کار می‌توانید چند قطره عصاره نعناع اضافه کنید. به یاد داشته باشید، این عصاره برای پوست سر در گرمای تابستان عالی است. آرد برنج و ذرت را با هم مخلوط کنید تا یک ترکیب یکنواخت شود. اکنون از یک قلم مو، ترجیحا از یک برس آرایش استفاده کنید تا آن را روی پوست سر بمالید. اطمینان حاصل کنید که مقدار مناسبی تهیه کرده‌اید تا از ترکیب اضافه نداشته باشید. اعتقاد بر این است که در حالی که آرد برنج موهای شما را تقویت می‌کند و از آن‌ها در برابر اشعه‌های مضر خورشید محافظت می‌کند، آرد ذرت حاوی سبوس اضافی است و پوست را به نحوی مراقبت می‌کند که چرب و بدبو نشود.

می‌توانید یکی از این دو شامپو را به راحتی در خانه خود تهیه کنید و هنگامی که واقعاً احساس تنبلی می‌کنید برای شستن موهای خود از آنها استفاده کنید. به یاد داشته باشید، در تابستان، مهم است که تمیز و بهداشتی باشید که این امر در مورد مو و پوست سر نیز صدق می‌کند.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید