محصولات تخصصی برند سریتا برای رفع ریزش مو شامل هیرتونیک گیاهی T۲، تونیک تقویت کننده و ضد شوره، ژل ریزش سکه‌ای و شامپو ضد ریزش موهای خشک هستند.

چگونه شامپو از ریزش مو جلوگیری می‌کند؟

اگر با مشکل ریزش مو مواجه هستید، احتمالا به دنبال یافتن یک شامپو ضد ریزش مو باشید. بسیاری از این محصولات، تحت آزمایش‌های بالینی قرار نگرفته‌اند و اثربخشی آن‌ها به‌صورت علمی ثابت نشده است، اما با مواد تشکیل دهنده‌ای که دارند، می‌توانند جریان خون را در پوست سر افزایش دهند و تا حدی در کنترل و رفع ریزش مو مفید باشند. اما تاثیر آن‌ها به تکرار و مدت زمان استفاده بستگی دارد.

نکات مهم پیش از انتخاب شامپو

به جای این‌که به سمت برچسب‌های تبلیغاتی جذب شوید و هر شامپویی را برای رفع ریزش مو انتخاب کنید، اول سراغ تحقیق بروید. همه انواع شامپوی ضد ریزش مو به رفع ریزش موی شما کمک نمی‌کند. هنگام انتخاب باید عوامل و پارامترهای بسیاری را در نظر بگیرید، از جمله حالت مو، وضعیت آسیب‎‌دیدگی مو، مواد تشکیل دهنده و سطح pH شامپو.

نوع موی خود را بشناسید

همه افراد موی متفاوتی دارند، بنابراین برای جلوگیری و یا رفع ریزش مو شامپو باید با نوع مو و وضعیت آن همخوانی داشته باشد. برای مثال، اگر موهای شما چرب هستند، نیاز به یک شامپوی کنترل چربی دارید، در حالی که اگر موهای شما خشک و آسیب‌پذیر هستند، شامپوی مرطوب‌کننده و تقویت‌کننده مورد نیاز است. بنابراین، انتخاب شامپو باید با توجه به نوع مو، وضعیت آن و نیازهای خاص شما صورت گیرد.

دلیل ریزش موی خود را مشخص کنید

ریزش مو می‌تواند به دلایل مختلفی مانند عوامل ژنتیکی، عوامل محیطی، عوامل تغذیه‌ای، استرس، بیماری‌های موجود، عوامل هورمونی، مراحل زندگی (مثلا بارداری یا دوران پوسته کردن) و استفاده از محصولات شیمیایی ناسالم مو مرتبط باشد. بنابراین پیش از هر انتخابی، برای رفع ریزش مو باید دلیل ریزش موی خود را مشخص کنید و سپس براساس آن شامپوی مناسب را برگزینید.

سطح ph شامپو

پوست سر شما عرق را با چربی یا سبوم مخلوط می‌کند. در نتیجه آن، لایه نازکی به نام پوشش اسیدی ایجاد می‌شود که دارای یک pH حدود ۴.۵ تا ۵.۵ است. این خاصیت اسیدیته از رشد قارچ و باکتری در پوست سر و مو جلوگیری می‌کند. بنابراین، بهتر است شامپوهایی با pH نزدیک به این مقدار را برگزینید تا مو و پوست سر شما آسیب نبینند و به درمان ریزش مو کمک کنید.

 کدام ترکیبات در شامپوها به سلامت موی ما کمک می‌کنند

موادی که در شامپوها به سلامت مو و تا حدی به رفع ریزش مو کمک می‌کنند معمولا شامل موارد زیر هستند:

  • پروتئین‌ها: پروتئین‌ها مانند کراتین، پروتئین‌های آووکادو یا مواد مشابه که در شامپوها استفاده می‌شوند، به تقویت و تغذیه موها کمک می‌کنند و بازسازی موهای ضعیف و آسیب دیده را تسریع می‌بخشند.
  • روغن‌های طبیعی: روغن‌هایی مانند روغن آرگان، روغن جوجوبا، روغن نارگیل و روغن‌های دیگر حاوی اسیدهای چرب اساسی مثل امگا ۳، ۶، و ۹، به نرمی موها کمک می‌کنند و از خشکی و شکنندگی آن‌ها می‌کاهند. 
  • ویتامین‌ها: ویتامین‌های مختلف مانند ویتامین E، ویتامین B۵ (پانتنول) و ویتامین C که در برخی از شامپوها وجود دارند، به تغذیه موها و تقویت رشد آن‌ها کمک می‌کنند.
  • عصاره‌های گیاهی: عصاره‌های گیاهی مثل آلوئه‌ورا، چای سبز، گل رز، لاواندر و غیره که در برخی از شامپوها استفاده می‌شوند، خواص ضد التهابی، ضد قارچی و آرامش بخشی دارند که در بهبود وضعیت پوست سر و موها نقش دارند.
  • سیلیکون‌ها: سیلیکون‌های موجود در برخی از شامپوها می‌توانند به موها لطافت بدهند و از آسیب‌دیدگی و شکنندگی آن‌ها جلوگیری کنند و در رفع ریزش مو موثر باشند.

با انتخاب شامپوهایی که حاوی این مواد هستند، می‌توانید به سلامتی و زیبایی موهای خود کمک کنید.

چگونه شامپو از ریزش مو جلوگیری می‌کند؟

کدام شامپوها برای پوست و مو مضر هستند

یکی از راه‌های رفع ریزش مو این است که از مواد مضر برای پوست سر و موی خود استفاده نکنید. ترکیبات مختلف موجود در شامپوها می‌توانند بر روی موها و پوست سر تاثیرات مختلفی داشته باشند. به‌عنوان مثال:

  • سولفات‌ها (ALS و SLS): اینها شوینده‌های قوی هستند که مواد زیادی را از موها و پوست سر شستشو می‌دهند، اما می‌توانند موها را خشک و کدر کنند و باعث ریزش مو شوند.
  • الکل‌ها (استئاریل و ستیل): این مواد می‌توانند چربی طبیعی پوست سر و موها را از بین ببرند و آن‌ها را خشک کنند که در نهایت می‌تواند منجر به ریزش مو خواهد شد.
  • کلرید سدیم: این ماده معمولا به‌عنوان یک ماده غلظت دهنده استفاده می‌شود، اما می‌تواند پوست سر و موها را خشک کند و باعث ریزش مو شود.
  • پروپیلن گلیکول: این ماده به‌عنوان یک مرطوب‌کننده عمل می‌کند، اما پوست سر را تحریک می‌کند و ریزش مو را باعث می‌شود.
  • فرمالدئید: این ماده احتمالا باعث تحریک پوست و ریزش مو شود و حتی به‌عنوان ماده سرطان‌زا شناخته شده است.

با استفاده از شامپوهایی که این ترکیبات را کاهش می‌دهند یا فاقد آن‌ها هستند، می‌توانید از ریزش موها و آسیب به پوست سر جلوگیری کنید.

چگونه شامپو از ریزش مو جلوگیری می‌کند؟

محصولات تقویت مو سریتا

یکی‌دیگر از راه‌های رفع ریزش مو، استفاده از محصولات تقویت مو سریتا است. برند معتبر سریتا محصولاتی را برای رفع ریزش مو تولید کرده است که با استفاده از آن‌ها می‌توانید ریزش موهای خود را به‌صورت کامل قطع کنید یا تا حد معقولی کاهش دهید.

البته همان‌طور که پیش از این هم گفتیم، علت ریزش مو در درمان آن بسیار مهم است. گاهی اوقات، اگر علت ریزش موهایتان ارثی باشد، هیچ محصول ضد ریزشی برای رفع ریزش موهایتان کارساز نخواهد بود. برای رفع مشکلات هورمونی هم ابتدا باید به پزشک متخصص مراجعه کنید.

محصولات تخصصی برند سریتا برای رفع ریزش مو شامل هیرتونیک گیاهی T۲، تونیک تقویت کننده و ضد شوره، ژل ریزش سکه‌ای و شامپو ضد ریزش موهای خشک هستند.

جمع‌بندی

رفع ریزش مو معمولا نیازمند یک رویه جامع است که شامل استفاده از محصولات مناسب مراقبت از مو، تغذیه مناسب، کاهش استرس و رسیدگی به عوامل محیطی مضر می‌شود. استفاده از شامپوها و محصولات حاوی مواد تقویت کننده مو، مصرف موادغذایی با ویتامین‌ها و مواد مغذی برای حمایت از رشد مو، کاهش استفاده از ابزارهای گرم مانند سشوار و اتوی مو، اجتناب از مواد شیمیایی مضر هم از راهکارهای رفع و کاهش ریزش مو هستند. محصولات تقویت‌کننده موی سریتا می‌توانند برای رفع و کاهش ریزش موی شما مفید و موثر باشند.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید