از زمان نوجوانی، کارن اوسالیوان، دچار اضافه وزن شده بود و در حالی به سن 19 سالگی وارد شد که به سنگین‌ترین وزن خود رسیده بود.عدم مصرف صبحانه، زندگی با غذاهای آماده و تنقلات، وزن کارن را افزایش داده بود و این بدان معناست که او به دلیل افزایش وزن خود مجبور به تحمل مشکلات بهداشتی شده بود.

این مادر اظهار داشت که به خاطر دارد بخاطر مشکلات سلامتی خود احساس ناراحتی می‌کرده و به یاد می‌آورد که:"در تفریحاتی مانند تعطیلات خانوادگی نمی‌توانستم خانواده‌ام را همراهی کنم و با خانواده خود در دوچرخه سواری بپیوندم".

کارن که موفق شده بود وزن خود را تا حدی تثبیت کند، اما بعداً به آمبولی ریه مبتلا شد چراکه که رگ خونی در ریه‌هایش توسط یک لخته خون مسدود شده بود. از جمله دلایل بروز این بیماری چاقی مفرط بود که عواقب مهلکی به دنبال دارد.

کارن گفت: "من تقریباً به دلیل یک سبک زندگی خودخواهانه سلامت خود را با دشواری مواجه ساختم اما در نهایت تصمیم گرفتم که وزن خود را کنترل کنم زیرا فکر می‌کنم این را به خانواده و خودم بدهکارم که بهتر و طولانی‌تر زندگی کنیم".

او که اکنون نقشی کلیدی در این عرصه دارد، در حال به اشتراک گذاشتن سفر خود در مسیر کاهش وزن است تا به دیگران الهام ببخشد که در حال حاضر با وجود ویروس کرونا و نگرانی های ناشی از این ویروس در مسیر خود بمانند.

کارن، 43 ساله، در شغل خود با چالش‌های جدیدی مواجه است و او احساس می‌کرد که در مقابل این چالش ها تنهاست. فرزندان و خواهرش در اوت سال گذشته با او به این کمپین پیوستند تا از او در این مسیر پشتیبانی کنند.

کارن هم اکنون کمتر از 5 سال است که بر تصمیم خود برای کاهش وزن ثابت قدم بوده و تصمیم دارد تا ماه‌های آینده وزن کمتری را نیز کسر کند. او گفت: "من برای زنده ماندن بسیار خوش شانس بودم." البته کارن خواهرش را مشوق اصلی تصمیم‌گیری برای کاهش وزن می‌داند. او گفت: "خواهرم قهرمان من است، با همه توان از من پشتیبانی می‌کند؛ هر دو ما می‌خواستیم وزن کم کنیم بنابراین انجام این کار تنها با تشویق او بود که میسر شد و من توانستم در این مسیر قدم بگذارم."

او در ادامه گفت: "من برای کل زندگی بزرگسالی و تقریبا در تمام دوران کودکی‌ام با مشکلات سلامتی دست و پنجه نرم کرده ام؛ برای مثال در 19 سالگی که بیشترین وزن را داشتم و در حدود 14 سالگی و قبل از آنکه مادرم بیمار شود با بیماری‌هایی مرتبط با سلامتم دست و پنجه نرم می‌کردم.  به ویژه که مادرم سال‌ها به دلیل وزنش مریض شده بود و نمی‌خواستم من نیز مانند او بیمار شوم." او گفت: "من در طول بیماری مادرم افزایش وزن بیشتری پیدا کردم و بعد از درگذشت او کمی به دلیل غم و اندوه خودم را تسلیم کردم، اما بعد از سالگرد تولد مادرم در سال 2019 فهمیدم که باید تصمیمی بگیرم و با تشویق و حمایتم توسط خواهرم، سه روز بعد تصمیمم را عملی کردم."

کارن اکنون از ورزش کردن لذت می‌برد و می‌گوید حتی می‌تواند "بهتر راه برود"، کاری که "هرگز نتوانسته است انجام دهد". او همچنین اکنون می‌تواند لباس‌های خود را "در هر مغازه" بخرد و این موضوع به او اطمینان داده که می‌تواند چیزهای جدید را امتحان کند. وی گفت: "هنوز راه‌های دیگری برای تجربه چیزهای جدید وجود دارد، اما من تاکنون احساس خوبی دارم."

کارن گفت چیزی که او "بیشتر می‌خواست" این بود که بتواند مایه افتخار و سربلندی خانواده خود باشد و بتواند بدون اینکه دچار تنگی نفس شود با نوه‌اش بازی کند. او گفت: "پسرانم به من افتخار می‌کنند و این چیزی است که من بیشتر از همه می خواستم. آن‌ها در کودکی از داشتن مادری فعال محروم بوده‌اند و با وجود آنکه آن ها بزرگ شده‌اند اما بازهم می‌توان کارهایی انجام بدهم تا فرصت از دست رفته را جبران کنم."

او که به تازگی دوچرخه سواری را آموخته می‌خواهد بعد از سپری شدن دوره قرنطینه و پشت سر گذاشتن همه‌گیری دوچرخه خریده و به دوچرخه سواری برود.کارن گفت اکنون به لطف پیوستن به کمپین لاغری WW می‌تواند هر آنچه را که می‌خواهد بخورد. او گفت: "من هر غذایی را می‌خواهم می‌خورم. من همیشه علاقه به مواد غذایی داشته‌ام اما اکنون رویکردم به آشپزی سالم‌تر شده و دوست دارم خیلی فعال‌تر باشم. هدف من این است که بتوانم تمرینات بوکس را انجام دهم."

کارن در ادامه گفت: "قبلا من هیچ وقت صبحانه نمی‌خوردم ، معمولاً غذاهای پرکالری مصرف می‌کردم که این مصرف کالری در وعده شام و بعد از یک روز طولانی بود و در وعده های ناهار هم به مصرف غذاهای آماده و فست فود گرایش داشتم. اکنون روز را با تخم مرغ، غلات و حبوبات شروع می‌کنم. ناهار اغلب یک سالاد مرغ یا ساندویچ سبک است و شام همیشه با استفاده از مواد غذایی تازه است."

"همیشه چیز جدیدی برای امتحان کردن در برنامه غذایی حال حاضرم وجود دارد. و از مواد اولیه‌ای مانند ماکارونی عدس، گل کلم و هویج و ماش و جعفری استفاده می‌کنم برای پخت و پز بیشتر مواد غذایی را بخارپر می کنم بنابراین مواد غذایی بدون از دست دادن مواد مغذی سالم هستند."

کارن گفت که باید از قبل برای وعده‌های غذایی خود برنامه‌ریزی کند و همین امر به او کمک کرده است تا متمرکز شود. او افزود: "من تمام غذاهایم را از روز قبل برنامه‌ریزی کرده‌ام و آن‌ها را آماده می‌کنم. میان وعده‌های سالم را انتخاب می‌کنم و بنابراین محرومیت و گرسنگی نمی‌کشم و فقط به آنچه برنامه‌ریزی کرده‌ام می‌چسبم."

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید