بهترین راه برای حفظ وزن سالم، خوردن غذای سالم و غیر فرآوری شده است. برای بسیاری از افراد، این واقعیت مترادف با گذراندن زمان بیشتر در آشپزخانه است. اما این همیشه عملی نیست. اگر نمی توانید زمان زیادی را داخل آشپزخانه صرف کنید، نباید وعده های غذایی سالم را فراموش کنید.  در اینجا چند روش جایگزین برای اطمینان از خوردن وعده های غذایی سالم که زمان لازم  برای طبخ آن ها را ندارید، آورده شده است.

1. از غذاهای محلی استفاده کنید

به دنبال غذاهایی باشید که سدیم کم دارند و از سبزیجات و غلات سبوس دار تشکیل شده اند. شما می توانید غذاهای محلی خوشمزه و دست ساز را ازآشپز خانه های کوچک محله خریداری کنید.

2. یک سرآشپز شخصی استخدام کنید

قبل از اینکه این ایده را مسخره کنید، از خود این سوال را بپرسید که آیا یک مربی شخصی می تواند به شما در تناسب و سلامتی بدن کمک کند؟ وقتی سلامتی شما در خطر است، استخدام سرآشپز شخصی ارزش سرمایه گذاری را دارد.

بعضی از سرآشپزها در آشپزخانه خود غذا می پزند و آن را به شما تحویل می دهند. بعضی دیگر از آشپزخانه شما به عنوان فضای کاری استفاده می کنند. شما می توانید وعده های غذایی کاملاً سفارشی و دلپذیری که از برنامه رژیم غذایی سالم پیروی می کنند، دریافت کنید.

هنگام استخدام یک سرآشپز شخصی، می توانید در مورد صدور گواهینامه مدیریت غذا یا سایر مدارک تحصیلی که حاکی از سابقه آن ها در استفاده از مواد غذایی ایمن است، سوال کنید. پس از آن می توانید بر اساس نیاز و با توجه به هزینه خود نوع برنامه غذایی مناسب را انتخاب کنید.

3. تهیه غذای اضافی در آخر هفته

شما در طول هفته وقت برای پخت و پز ندارید، اما می توانید آخر هفته غذای سالم برای خودتان تهیه می کنید. از زمان اضافی آخر هفته برای آشپزی استفاده کنید.

این به معنای تهیه مقادیر زیادی مواد غذایی است که می توانید در طول هفته میل کنید. به عنوان مثال، شما می توانید یک ظرف بزرگ برنج قهوه ای درست کنید تا همیشه یک میان وعده سالم داشته باشد. یکی دیگر از گزینه های محبوب، پختن نیمی از سیب زمینی ها در فر است، سپس آن ها را با طعم های  مختلف، از پنیری گرفته تا فلفلی، مجدداً گرم کرده و برشته  کنید. این ها می توانند میان وعده های غذایی، عاری از روغن اضافی، نمک، مواد نگهدارنده یا هر چیز مضر دیگری باشند.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید