ممکن است در ابتدا بدون تلاش بتوانید وزن بسیار زیادی را از دست بدهید. اما، ممکن است کاهش وزن بعد از مدتی کند یا متوقف شود.در این جا به برخی از این دلایل اشاره شده است.

1. شاید عدم تحقق نتایج دلخواه، شما را از ادامه برنامه رژیمی منصرف کند

وزن بدن، نوسانات چند کیلویی دارد. البته این به غذاهایی که می خورید و هورمون ها نیز بستگی دارد. همچنین این  می تواند تأثیر عمده ای بر میزان آب بدن به ویژه در خانم ها داشته باشند. همزمان با از دست دادن چربی می توان به تقویت عضلات نیز کمک کرد. این امر به ویژه اگر تمرینات ورزشی را شروع کرده اید، اتفاق می افتد. این نکته مثبتی است، زیرا آنچه واقعاً می خواهید از دست بدهید چربی بدن است، نه فقط وزن، این ایده خوبی است که از چیزی غیر از مقیاس برای ارزیابی پیشرفت استفاده کنید. به عنوان مثال، دور کمر و درصد چربی بدن را یک بار در ماه اندازه گیری کنید،مگر اینکه کاهش وزن بیش از 1یا 2 هفته در همان نقطه گیر کرده باشد.

کاهش وزن ممکن است با افزایش عضلات، مواد غذایی بدون هضم و نوسانات در آب بدن توضیح داده شود. اگر این مقیاس تغییری نکند، ممکن است مقداری  چربی از دست داده باشید.

2.آنچه را که می خورید بررسی نمی کنید

اگر می خواهید وزن کم کنید، آگاهی فوق العاده مهم است. بسیاری از مردم از میزان واقعی غذایی که می خورند، آگاه نیستند. مطالعات نشان می دهد که پیگیری رژیم غذایی به کاهش وزن کمک می کند. افرادی که میزان غذای که باید استفاده کنند، روی کاغذ یادداشت میکنند و از وعده های غذایی خود به طور مداوم عکس می گیرند، نسبت به سایر افراد وزن بیشتری از دست می دهند.

نگه داشتن دفتر یادداشت غذایی هنگام تلاش برای کاهش وزن می تواند مفید باشد.

3. به اندازه کافی پروتئین نمی خورید

پروتئین مهمترین ماده مغذی برای کاهش وزن است. خوردن پروتئین با 25 تا 30 درصد کالری می تواند سوخت و ساز بدن را 80 تا 100 کالری در روز تقویت کند و باعث شود به طور خودکار چند صد کالری کمتر در روز مصرف شود. همچنین می تواند اشتیاق و تمایل به میان وعده را به شدت کاهش دهد. این تا حدودی بر هورمون های تنظیم کننده اشتها، مانند گرلین تاثیر می‌گذارد.

اگر صبحانه می خورید، حتما پروتئین را در برنامه خود قرار دهید. بررسی ها نشان می دهند، افرادی که صبحانه با پروتئین بالا میل می کنند، گرسنگی کمتر و هوس کمتری در طول روز دارند. مصرف زیاد پروتئین همچنین به جلوگیری از کند شدن متابولیک کمک می کند.

دریافت پروتئین کم، ممکن است تلاش برای کاهش وزن را بی اثر کند . حتماً به مقدار زیادی غذای غنی از پروتئین میل کنید.

4. مصرف بیش از حد کالری

تعداد زیادی از افرادی که در کاهش وزن مشکل دارند، به راحتی کالری زیادی مصرف می کنند. ممکن است فکر کنید که این موضوع برای شما صدق نمی کند، اما به خاطر داشته باشید که مطالعات نشان می دهند، افراد تمایل دارند، مقدار مصرف کالری خود را به میزان قابل توجهی کم نشان دهند. ‌اگر در حال کاهش وزن هستید، باید سعی کنید، میزان کالری غذاهای خود را بررسی کنید.

از این ابزار برای تخمین میزان مصرف کالری استفاده کنید:

ماشین حساب کالری

شمارنده کالری، این لیستی از پنج وب سایت و برنامه رایگان است که می تواند به شما در پیگیری میزان کالری و مواد مغذی خود کمک کند.

به طور کلی لازم نیست، اندازه گیری کالری و وزن  را همیشه تا آخر عمر  انجام دهید. درعوض، هر چند ماه یکبار این روش ها را چند روز امتحان کنید. اگر به نظر می رسد کاهش وزن شما متوقف شده است، ممکن است شما بیش از حد بخورید. افراد غالباً کالری مصرفی خود را کمتر از حد معمول ارزیابی می کنند.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید