این علائم بارداری به راحتی قابل تشخیص هستند. ممکن است بی تابانه در انتظار داشتن فرزند باشید و یا هنوز قصد فرزندآوری نداشته باشید. در هر صورت، بهتر است که علائم بارداری را بدانید. اغلب ما باردار بودن را با یک شکم گرد و بزرگ می شناسیم، اما نشانه های دیگری نیز وجود دارند که می توانند قبل از شکم بزرگ، خود را نشان دهند و خبر از بارداری دهند. آیا با این نشانه ها آشنایی دارید؟

1. سردرد

اگر در طول روز به اندازه کافی آب می نوشید و استرس ندارید و یا خسته هم نیستید اما همچنان سردرد دارید، می تواند نشانه باردار بودن شما باشد. هنگامی که باردار هستید، ممکن است سردرد زیادی را تجربه کنید. اما داشتن سردرد لزوماً به معنای این نیست که شما به طور قطع باردار هستید.

2. حساس شدن سینه ها

سینه های برخی از خانم ها هنگام پریود شدن، بسیار حساس می شود. هنگامی که کاملاً مطمئن هستید که در چند روز آینده سیکل ماهانه نخواهید داشت، سینه های حساس می تواند نشانه بارداری باشد. جدا از حساسیت، این امکان وجود دارد که شکل سینه های شما نیز تغییر کند. آن ها ممکن است بزرگ تر شوند یا رنگ نوک سینه تغییر کند.

3. تکرر ادرار

یک نشانه دیگر مبنی بر اینکه شما باردار هستید این است که بارها و بارها نیاز به توالت رفتن دارید. دلیل این امر این است که، هنگامی که شما در هفته هشتم یا بیشتر بارداری هستید، رحم به مثانه فشار می آورد. این امر باعث تکرر ادرار می شود. آیا چنین چیزی را تجربه کرده اید ؟ اگر عفونت ادراری دارید، آن را درمان کنید زیرا این مسئله نیز موجب بروز این مشکل می شود.

4. احساس ضعف و گرسنگی دائمی

میل شدیدی به خوردن پیدا می کنید. ممکن است بعد از خوردن کلی کیک شکلاتی، بتوانید یک بسته چیپس کامل را نیز بخورید. در افراد باردار این میل به خوردن، کاملا طبیعی است. اندکی پس از صرف یک وعده غذایی کامل، دوباره احساس گرسنگی کرده اید؟ پس ممکن است باردار باشید. به چند هفته گذشته فکر کنید و قضاوت کنید که آیا واقعاً میل به خوردن بیش از حد معمول داشتید یا خیر. شاید زمان آن فرا رسیده باشد که آزمایش بارداری انجام شود.

5. تغییرات خلق و خوی

آیا گریه های شدید و ناگهانی پس از احساس شادی، طبیعی است؟ به نظر می رسد این نوسانات شدید خلق و خوی در زنان طبیعی باشد، اما در واقع می تواند خبر از بارداری دهد. ممکن است قبلا فقط هنگام ناراحتی های شدید گریه می کردید ولی اکنون با دیدین یک بچه گربه ناز از تلوزیون هم اشک شما سرازیر شود. این تغییر شدید احتمالا نشانه ی بارداری است.

6. خستگی شدید

آیا هنگام انجام دادن کارهای عادی روزمره، ناگهان احساسی خستگی مفرط و بی انرژی بودن می کنید؟ این می تواند به معنای باردار بودن شما باشد. بارداری انرژی زیادی از بدن می گیرد. به همین دلیل احساس خستگی، نشانه متداول بارداری است. یک آزمایش بارداری انجام دهید تا مطمئن شوید خستگی شما از کجا ناشی می شود.

7. تأخیر در قاعدگی

اگر زمان قاعدگی شما فرارسیده است ولی هنوز پریود نشده اید، ممکن است که باردار باشید. اما تأخیر در قاعدگی لزوما به معنای بارداری نیست. دلایل بسیار دیگری وجود دارند که می توانند باعث تأخیر در قاعدگی شوند. برای اطمینان، می توانید یک آزمایش بارداری انجام دهید.

8. حالت تهوع

یکی از نشانه های بارداری که بیشتر در مورد آن می شنوید حالت تهوع است. آیا به طور مرتب حالت تهوع دارید و نمی دانید چه چیزی باعث آن می شود؟ این نیز نشانه بارداری است.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید