۲ نوع اصلی ضدآفتاب وجود دارد، ضدآفتاب‌های شیمیایی و ضدآفتاب‌های فیزیکی. ضدآفتاب‌های شیمیایی با جذب اشعه ماوراء بنفش عمل می‌کنند، درحالی‌که ضدآفتاب‌های فیزیکی مانعی برروی پوست ایجاد می‌کنند تا اشعه‌ها را منعکس و پراکنده کنند.

نکات مهم هنگام استفاده از ضدآفتاب در دوران بارداری

استفاده از ضد آفتاب در دوران بارداری یک اقدام حیاتی است و نباید از آن غافل شد. این دوره برای زنان دارای اهمیت ویژه‌ای است و باید به خودشان بیشتر اهمیت دهند، اما این موضوع به این معنا نیست که از مصرف ضدآفتاب منصرف شوند. بلکه باید از بهترین ضدآفتاب‌های طبیعی و بدون عوارض جانبی کمک بگیرند، همان‌هایی که به پوست آسیب نمی‌رساند!

شاید فکر کنید مصرف ضدآفتاب معمولی در دوران بارداری مانند همیشه مناسب باشد. اما این ایده اشتباه است! در این مرحله، تغییرات هورمونی بسیاری در بدن شما رخ می‌دهد که می‌تواند پوست شما را حساس کند. بنابراین، استفاده از ضدآفتاب ‌های معمولی شاید حساسیت‌های بیشتری ایجاد کند و به سلامتی جنین آسیب بزند. بنابراین، توصیه می‌شود از ضدآفتاب‌های مخصوص حاملگی استفاده کنید که از شما و نوزادتان حفاظت کامل را انجام می‌دهند.

ضرورت استفاده از ضد افتاب در دوران بارداری

همان‌طور که گفته شد، زنان در دوران بارداری به‌دلیل تغییرات شدید هورمونی، احساسات و واکنش‌های جسمی متفاوتی را تجربه می‌کنند. علاوه‌بر اتفاقات معمولی این دوران مانند خارش پوست، یکی از مشکلات پوستی دیگری که خانم‌های باردار با آن روبه‌رو می‌شوند، کهیر است. به‌نظر می‌رسد که ضعف سیستم ایمنی بدن می‌تواند یکی از علل بروز چنین آلرژی‌هایی باشد که پس‌از حاملگی بهبود می‌یابند.

هرچند که نمی‌توان به‌طور کامل از بروز این نوع آلرژی‌ها در دوران حاملگی جلوگیری کرد، اما با رعایت برخی نکات، می‌توانید از بروز آن‌ها پیشگیری کنید. همچنین، بهتر است علاوه‌بر تغذیه صحیح، محصولات آرایشی و بهداشتی ضد حساسیت و التهاب را استفاده کنید و برای مصرف مداوم، انتخاب ضد آفتاب مخصوص برای دوران حاملگی را از قلم نیندازید.

نکات استفاده از ضدآفتاب در دوران بارداری

حفاظت از پوست در دوران بارداری با مصرف کرم ضدآفتاب امری بسیار حیاتی است. پوست در این مدت به مشکلات بیشتری، ازجمله لکه‌های تیره و حتی سرطان پوست، مبتلا می‌شود. برای داشتن تاثیر مثبت از ضدآفتاب، باید به نکات مهمی توجه کرد. ازجمله این نکات، استفاده درست و به موقع محصولات مراقبت از پوست هستند. سایر موارد را در پایین لیست کرده‌ایم:

  • به‌عنوان یک زن باردار، بهترین انتخاب برای محافظت از پوستتان در برابر اشعه UVB، مصرف یک ضدآفتاب با فاکتور حفاظتی SPF حداقل ۳۰ است. از ضدآفتاب‌هایی با فاکتور حفاظتی بالاتر از ۳۰ استفاده کنید تا به پوستتان آسیبی وارد نشود.
  • حتما از یک ضدآفتاب با حفاظت UVA استفاده کنید. مهم است که ضدآفتابی که برای دوران حاملگی مصرف می‌کنید، حاوی حفاظت UVA باشد. اشعه‌های UVA نقش مهمی در پیرشدن پوست و ایجاد لکه‌های تیره دارند. بنابراین، انتخاب یک ضدآفتاب با توانایی محافظت از پوست در برابر این اشعه‌ها، به سلامتی پوست شما کمک می‌کند.
  • استفاده از ضد آفتاب حاوی مواد شیمیایی در دوران حاملگی ممنوع است. بهترین گزینه مصرف ضدآفتاب‌ با محافظت فیزیکی مانند اکسید روی و تیتانیوم دی اکسید است.
  • برای حفاظت از پوست خود در دوران حاملگی، بهتر است بهترین ضد آفتاب را به‌صورت منظم استفاده کنید. هروقت که از خانه خارج می‌شوید یا حتی در خانه هم، از این محصولات مصرف کنید و هرچند ساعت یکبار آن‌ها را تمدید کنید تا از آسیب‌های ناشی از هورمون‌های تیرگی جلوگیری شود.
  • اگر نگران اثرات مخرب محصولات شیمیایی بر جنین هستید، می‌توانید از پودرهای فشرده با SPF استفاده کنید. این نوع پودر قابلیت پوشش‌دادن صورت و پنهان‌کردن لکه‌ها و عیوب پوستی را داراست.

نکات مهم هنگام استفاده از ضدآفتاب در دوران بارداری

ضدآفتاب مناسب دوران بارداری

انواع بی‌شماری از کرم ضد افتاب بارداری وجود دارد که می‌توانید انتخاب کنید. اما نباید به‌ظاهر این محصولات اعتماد کرد. بهتر است به محصولات باکیفیت و اورجینال مراجعه کنید. برای انتخاب ضد آفتاب حاملگی، باید به چند نکته توجه کنید و اقدامات لازم را انجام دهید. ازجمله این نکات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ضدآفتاب‌های معطر واقعا جذاب و هیجان‌انگیز هستند، اما برای دوران حاملگی مناسب نیستند. ضدآفتاب‌هایی که در حالت بارداری استفاده می‌شوند، باید بدون عطر و رایحه باشند.
  • بهترین گزینه برای محافظت از پوست خود، خریداری ضدآفتاب non-comedogenic است. این محصولات ضد حساسیت هستند و هیچ عارضه‌ای برای پوست ایجاد نمی‌کنند. پس می‌توانید با آرامش و اطمینان از آن‌ها استفاده کنید.

ضدآفتاب فیزیکی

۲ نوع اصلی ضدآفتاب وجود دارد، ضدآفتاب‌های شیمیایی و ضدآفتاب‌های فیزیکی. ضدآفتاب‌های شیمیایی با جذب اشعه ماوراء بنفش عمل می‌کنند، درحالی‌که ضدآفتاب‌های فیزیکی مانعی برروی پوست ایجاد می‌کنند تا اشعه‌ها را منعکس و پراکنده کنند.

در دوران بارداری، ضدآفتاب‌های فیزیکی به‌عنوان یک گزینه امن‌تر شناخته می‌شوند، زیرا حاوی مواد معدنی مانند اکسید روی و دی اکسید تیتانیوم هستند که کمتر به جریان خون جذب می‌شوند. اما طرفداران ضدآفتاب‌های شیمیایی بیشتر هستند و از آن‌ها به‌راحتی استفاده می‌کنند.

ضدآفتاب های طیف گسترده

هنگامی که بیشتر می‌خواهید تا در دوران حاملگی از آفتاب لذت ببرید، حتما به‌دنبال استفاده از ضد آفتاب با برچسب "طیف گسترده" بگردید. این برچسب نشان می‌دهد که این کرم می‌تواند پوست شما را در مقابل هر ۲ نوع اشعه UVA و UVB حفاظت کند. همچنین، انتخاب یک کرم ضدآفتاب با SPF بالا، مانند ۳۰ یا بالاتر، بسیار حیاتی است.

این انتخاب به شما کمک می‌کند تا پوست خود را به‌خوبی از اشعه‌های مضر خورشید محافظت کنید. SPF به‌عنوان یک معیار برای اندازه‌گیری توانایی یک کرم ضدآفتاب برای محافظت از پوست دربرابر اشعه‌های UVB عمل می‌کند. با انتخاب یک کرم ضدآفتاب با SPF بالا، می‌توانید از محافظت بیشتری برخوردار شوید و خطر آفتاب‌سوختگی را به حداقل برسانید.

ضدآفتاب های فرمولاسیون سبک

علاوه‌بر این، به اجزای مواد بهترین ضد آفتاب هم توجه کنید و از کرم‌های ضدآفتاب حاوی اکسید روی، تیتانیوم دی اکسید و اوکتوکریلن که ممکن است به سلامتی آسیب برسانند، استفاده نکنید. همچنین فرمولاسیون محصول را در نظر بگیرید، گزینه‌های سبک و بدون چربی را انتخاب کنید تا منافذ پوستتان را مسدود نکنند و احساس سنگینی روی پوست ایجاد نشود.

نکات مهم هنگام استفاده از ضدآفتاب در دوران بارداری

جمع‌بندی

حفاظت از پوست در دوران بارداری یکی از ضرورت‌های اساسی زنان است. اگرچه پزشکان مصرف محصولات آرایشی را در این مدت توصیه نمی‌کنند، اما استفاده از ضد ‌آفتاب در دوران حاملگی که یک محصول بهداشتی و محافظتی بوده، برای حفظ جوانی و تازگی پوست بسیار موثر شناخته شده است. بنابراین، مصرف آن در تمام مراحل زندگی باعث حفظ زیبایی و سلامت پوست شما می‌شود. محصولات مختلفی برای انتخاب وجود دارند، اما بهترین‌ها را انتخاب کنید تا نتایج بهتری ببینید. جهت خرید ضدآفتاب مخصوص بارداری، می‌توانید به سایت ژنوبایوتیک مراجعه کنید.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید