هایپرپیگمانتاسیون باعث می شود لکه های پوست در مقایسه با اطراف آن تیره تر شوند. همچنین به عنوان رنگدانه های ناهموار پوست شناخته شده است، اگرچه این بیماری بی ضرر است، اما بسیاری از افراد از ظاهر آنها رنج می برند.

آزلائیک اسید یک اسید طبیعی است که در دانه هایی مانند جو، گندم، جو دوسر و چاودار وجود دارد. این ماده دارای خاصیت ضد میکروبی و ضد التهابی است و باعث می شود در درمان شرایط پوستی مانند آکنه و روزاسه موثر واقع شود. این اسید می تواند باکتری ها را از منافذ پاک کند. و آنزیم تیروزیناز را که برای تولید ملانین مورد نیاز است مهار کند. می توانید آن را دو بار در روز در تمام صورت خود بمالید.

۵. کرم ضد آفتاب

از کرم های ضد آفتاب برای محافظت از پوست در برابر اثرات مضر خورشید استفاده می شود. آنها به جلوگیری از آفتاب سوختگی، پیری زودرس و چین و چروک کمک می کنند. مواد فعال موجود در ضد آفتاب ها با جذب اشعه ماوراء بنفش خورشید (UV)  کار می کنند و از رسیدن آن به لایه های عمیق تر پوست یا بازتاب اشعه جلوگیری می کنند.

ضد آفتاب روزانه بهترین روش برای جلوگیری از ایجاد لکه هاست. استفاده ازضد آفتاب به معنای این نیست که شما می توانید طولانی تر در آفتاب بمانید. کرم های ضد آفتاب نمی توانند در برابر همه اشعه خورشید محافظت کنند. با جلوگیری از تابش مستقیم نور خورشید و استفاده از حداقل SPF 30 ، می توانید اطمینان حاصل کنید که دچار لکه های ناشی از آفتاب سوختگی نخواهید شد.

آیا نمی دانید برای کاهش یا از بین بردن آن نقاط تاریک روی صورت خود به کجا بروید؟

اکثر خانم ها مخصوصاً در دهه 30 و زمان بارداری رنگ پوست شان تیره میشود. که این عمدتاً ناشی از افزایش فشار خون بر اثر فعالیت زیاد و تولید بیش از حد ملانین است. اما گاهی اوقات، تولید ملانین از بین می رود و پوست همچنان با لکه های تیره ناهموار باقی می‌ماند. این بیماری همچنین به دلیل قرار گرفتن در معرض آفتاب، آکنه، اسکراب شدید صورت و اپیلاسیون ایجاد می شود.

این مشکل پوستی می تواند غیر قابل تحمل باشد. اما می توان آنرا کنترل کرد. برای یادگیری همه چیز در مورد این نقاط کوچک آزار دهنده و راه های درمان آن مطالب زیر را به دقت بخوانید.

1. ویتامین C

ویتامین C لکه های تیره روی پوست را محو می کند. همچنین یک ماده شیمیایی لایه بردار است. ویتامین C به دلیل داشتن خاصیت آنتی اکسیدانی گرمسیری می تواند رادیکال های آزاد را مسدود کند، این  به روند ترمیم طبیعی پوست کمک می کند. ویتامین C سلول های آسیب دیده پوستی را ترمیم کرده و سلول های جدیدی تولید میکند. با مالیدن روزانه چند قطره سرم غنی شده از آن به پوست شما می توان با این لکه ها مقابله کرد. اگرچه با استفاده از درصد بیشتری از ویتامین C می توانید لکه های تیره را سریعتر محو کنید. البته این باعث می شود که پوست هم تحریک بیشتری داشته باشد.

2.کوجیک اسید

اگر در مورد مواد فعال موجود در کرم های روشن کننده پوست دقت کرده باشید، حتما متوجه شده‌اید که اسید کوجیک معمولاً به عنوان یک ماده سفید کننده یا دفع کننده پوست مورد استفاده قرار می گیرد. که از قارچ یا مواد تخمیر شده تهیه می شود، معمولا این ماده در انواع مختلفی از محصولات آرایشی، از جمله پودرها، سرمها، کرم ها، پاک کننده ها و صابون ها یافت می شود.

این مورد فقط باید در هنگام شب در قسمت های از پوست که دارای مشکلات خاصی هستند استفاده شود. ممکن است از این دارو برای درمان شرایط پوستی مانند  آفتاب سوختگی، جای زخم و لکه های سنی استفاده شود. اما کوجیک اسید به عنوان یک عامل سبک کننده، بر تولید ملانین تاثیر می‌گذارد.

اسید kojic  در مواد آرایشی با غلظت 1 درصد بی خطر است. رایج ترین عارضه های جانبی اسید کوجیک می تواند شامل قرمزی، سوزش، خارش، بثورات پوستی، تورم یا به صورت درد و ناراحتی ظاهر شود. افرادی که پوست حساس دارند برای جلوگیری از تحریک باید از دوزهای بالای آن خودداری کنند، همچنین ممکن است، چندین ماه طول میکشد تا نتیجه دلخواه بدست آید.

3.سویا

سویا با جلوگیری از ورود ملانین به لایه بالای پوست به عنوان یک درمان برای  لکه های تیره عمل می کند. این یکی از رایج ترین مواد روشن کننده پوست در مرطوب کننده ها است. می توانید قبل از استفاده از مرطوب کننده معمولی  در نقاط تیره صبح و شب از آن استفاده  کنید.

4. اسیدآزلائیک

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید