۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۴
کد خبر: 43029186

آیا رفتن به باشگاه و کار کردن با وزنه را دوست ندارید. علاقه مندان به بدن سازی به احتمال زیاد این روش ها را مناسب می دانند، اما بسیاری از افراد دیگر ترجیح می دهند، تمرینات دیگری مانند پیاده روی را به جای آن ها انجام دهند.

مزایای پیاده روی

پیاده روی به طور منظم برای سلامتی کلی، به خصوص سلامت  قلب و عروق بسیار مفید است. همچنین پیاده‌ روی باعث می‌ شود، فشار خون و کلسترول بد کاهش یابد. در نتیجه، اگر حداقل یک بار پیاده روی سریع در هفته داشته باشید، خطر بروز مشکلات قلبی می تواند به میزان قابل توجهی کاهش یابد. پیاده روی همچنین راهی مناسب برای تقویت ماهیچه ها و استخوان ها است.

آیا می خواهید مقدار وزن اضافی تان را کاهش دهید؟ به هیچ وجه لازم نیست که بدون توقف یا با انجام 100 گام سریع پیاده‌روی کنید. می تواند با  راه رفتن نیز چربی بسوزانید. اما سالیان زیادی اعتقاد بر این بود که در سنین خاصی مانند جوانی باید حداقل روزانه 10،000 قدم برداشت، تا بتوان بهترین نتیجه را برای کاهش وزن مشاهده کرد. اما  این نوع تمرینات امروزه منسوخ شده است.

پیاده روی 10 دقیقه ای برای حفظ سلامتی

پیاده‌ روی باید بخشی از زندگی روزمره شما باشد. مطالعه ای که توسط دولت انگلستان انجام شده، نشان داده است که مهم تر از تعداد قدم ها، میزان ضربان قلب هنگام ورزش است. 10 دقیقه پیاده روی سریع در روز، ابتلا به دیابت نوع 2، بیماری های قلبی عروقی، زوال عقل و ابتلا به  سرطان ها را کاهش می دهد.

سوزاندن چربی

اگر می خواهید چربی بسوزانید، باید کمی طولانی تر از 10 دقیقه پیاده روی کنید. اگر هدف شما از پیاده روی از دست دادن چربی است، توصیه می شود 5000 تا 7000 قدم بردارید. اگرچه برای داشتن نتیجه مطلوب  باید سریع تر قدم زد. زیرا این کار ضربان قلب را افزایش می دهد و باعث می‌شود بدن در منطقه چربی سوزی قرار گیرد و درنتیجه چربی به منبع اصلی انرژی تبدیل می شود.  بهتر است ضربان قلب خود را 60 یا 70 درصد  افزایش دهید. برای محاسبه حداکثر ضربان قلب، سن خود را از 200 کم کنید.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید