مدیرکل بحران استان سیستان و بلوچستان اظهار کرد که میزان خسارت سیل در این استان 951 میلیارد تومان است.

آخرین وضعیت امدادرسانی در منطقه سیل‌زده در استان سیستان و بلوچستان اعلام شد.

به گزارش سلام نو، طی چهار روز گذشته وقوع سیل در استان سیستان و بلوچستان باعث بحرانی شدن وضعیت مردم در این مناطق شده‌ است. سیل به بسیاری از زیرساخت‌های روستایی و راه‌های مواصلاتی خسارت وارد کرده است و به گفته مدیرکل بحران استان سیستان و بلوچستان براساس برآوردهای اولیه ۹۵۱ میلیارد تومان به این منطقه خسارت وارد شده است همچنین ۲۵۰۰ منزل مسکونی روستایی به شدت آسیب دیده است.

سیستان و بلوچستان در حالی در این وضعیت بحرانی به سر می‌برد که مهم‌ترین دستگاه امدادرسانی کشور در مواقع بروز حوادث طبیعی؛ جمعیت هلال احمر بدون رییس است و همین مسئله در کنار دور ماندن این بحران از نظر مسئولان به دلیل شرایط کشور، به نگرانی‌ها درباره ارائه خدمات‌رسانی به سیل‌زدگان دامن زده است.

استقرار تیم‌‌های بهداشتی برای جلوگیری از شیوع بیماری‌های واگیردار

«پیرحسین کولیوند» رییس اورژانس کشور در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره آخرین وضعیت امدادرسانی در مناطق سیل‌زده استان سیستان و بلوچستان گفت: از نظر بهداشت و درمان وضعیت در مناطق سیل‌زده پایدار است و مشکل خاصی وجود ندارد.

وی ادامه داد: کارهای امدادی دوباره از صبح زود آغاز شده و خسارت جانی نیز نداشتیم. بیشترین مشکل منطقه خسارت‌هایی است که به زیرساخت‌ها و جاده‌های ارتباطی وارد شده است.

رییس اورژانس کشور خاطرنشان کرد: هنوز هم در برخی از روستاها راه‌‌های ارتباطی بسته است و ما از طریق اورژانس هوایی امدادرسانی را انجام می‌دهیم. تلاش بر این است که این مسیرها به سرعت باز شود.

کولیوند با بیان اینکه آب در حال فروکش کردن است، گفت: تیم‌های بهداشتی و تیم‌های حمایت روحی برای بالا بردن سطح تاب‌آوری در منطقه در حال خدمات‌رسانی هستند.

وی با اشاره به اینکه با کمبود دارو و تجهیزات پزشکی در منطقه مواجه نیستیم، تصریح کرد: علیرغم اینکه در منطقه با مشکل دارو و تجهیزات مواجه نیستیم، اما باز هم درخواست دارو و تجهیزات کرده‌ایم. از نظر بهداشت و درمان جای نگرانی نیست.

رییس اورژانس کشور درباره شیوع بیماری‌های واگیردار گفت: خوشبختانه تاکنون مشکلی گزارش نشده است و تیم‌‌های بهداشتی برای جلوگیری از شیوع بیماری‌های واگیردار در منطقه حضور دارند و امیدواریم با پیش‌بینی‌هایی که انجام داده‌ایم شاهد بیماری‌های واگیردار نباشیم.

کولیوند با بیان اینکه مشکلی در بیمارستان‌ها وجود ندارد، تصریح کرد: دو مرکز جامع سلامت در محاصره آب هستند و علیرغم اینکه در محاصره آب هستند، اقدامات خود را انجام می‌دهند و ما از طریق بالگرد وسایل مورد نیاز را به آنها می‌رسانیم.همچنین جابجایی بیماران از طریق بالگرد در حال انجام است.

وی تصریح کرد: خدمات رسانی در حال انجام است، اما مردم همچنان به اقلام امدادی نیاز شدید دارند.

هنوز هم برخی از روستاها برق ندارند

«عبدالغفور ایران‌نژاد» نماینده مردم چابهار در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره آخرین وضعیت مناطق سیل‌زده در استان سیستان و بلوچستان گفت: امروز در معیت آقای لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی، استاندار سیستان و بلوچستان، امام جمعه استان و وزیر نیرو و مدیرعامل آب و فاضلاب کشور در منطقه دشتیاری حضور داریم و در حال بازدید از مناطق سیل‌زده هستیم.

وی ادامه داد: آب در روزهای گذشته به روستاها وارد شده بود و راه‌های روستایی را از بین برده بود امروز وضعیت کمی بهتر شده و آب فروکش کرده است اما همچنان راه‌های روستایی قطع است همچنین تعدادی از روستاها با مشکل قطع برق روبرو هستند البته به ما گفته‌اند که امروز نیز مشکلات این روستاها برطرف می‌شود.

نماینده مردم چابهار خاطرنشان کرد: وزیر ارتباطات امروز نیز به منطقه می‌آید تا وضعیت تلفن و مخابرات را در منطقه پیگیری کند.

ایران‌نژاد تصریح کرد: امروز با حضور رییس مجلس بزرگترین پروژه آب‌رسانی کشور امروز افتتاح شود و در این طرح قرار است به 261 روستا آب‌رسانی صورت گیرد. البته امروز بخشی از این طرح افتتاح می‌شود و آب‌رسانی به 180 روستا صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: تعدادی از روستاها با مشکل آب و برق مواجه هستند که امیدواریم امروز برطرف شود.

نماینده مردم چابهار با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص جلوگیری از خسارات بیشتر به این منطقه گفت: همه دستگاه‌ها در حال تلاش هستند همچنین مردم نیز با جمع‌آوری کمک‌های مردمی و نقدی در حال کمک‌رسانی به منطقه هستند.

ایران‌نژاد درباره خسارت وارد شده به منطقه خاطرنشان کرد: خسارات وارد شده به منطقه بسیار زیاد است.

توزیع ۳ هزار سبد غذایی ۷۲ ساعته

«رسول راشکی» مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با ایلنا، درباره آخرین وضعیت مناطق سیل‌زده در استان سیستان و بلوچستان گفت: روز گذشته حدود ۲۷ سورتی پرواز در مناطق مختلف از جمله کنارک، بخش‌ دشتیاری در چابهار، توسط دو بالگرد متعلق به هلال احمر، یک بالگرد از ارتش و یک بالگرد از سپاه انجام شده است.

وی ادامه داد: حدود ۳ هزار سبد غذایی ۷۲ ساعته روز گذشته توزیع شده است امروز نیز با طلوع خورشید پرواز‌ها آغاز شده است و امیدواریم به یک سرانجام خوبی در منطقه برسیم. آب نیز در حال خارج از شدن منطقه است البته مسیرهای جلو دست نیز همچنان تحت تاثیر آب هستند و بازگشایی مسیرها به زمان نیاز دارد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: مسیر ارتباطی چندین روستا در مرز استان‌های سیستان و بلوچستان و هرمزگان مسدود شده بود که روز گذشته تلاش بسیاری انجام شد تا این مسیرها نیز بازگشایی شود و امدادرسانی به این مناطق نیز انجام شود و سبد غذایی در این مناطق نیز توزیع شده‌است.

راشکی درباره اقلام ضروری تصریح کرد: با توجه به گستردگی منطقه سیل‌زده به اقلامی مانند پتو، والور، کنسروجات، موکت به شدت در منطقه نیاز است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر تاکید کرد: تا روز گذشته به ۳۵۰۰ خانوار که در حدود ۱۶ هزار نفر می‌شوند خدمات ارائه شده است همچنین برای ۷۶۷ خانوار اسکان اضطراری ایجاد شده است.

/ایلنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید