اگر می خواهید سالم و سرحال باشید ورزش را فراموش نکنید. این امر به دلیل فعال بودن جسمی است که خطر ابتلا به مشکلات سلامتی مانند بیماری­های قلبی، دیابت و سرطان را کاهش می­دهد.

علاوه بر کمک به شما برای داشتن زندگی طولانی­تر و سالم تر، ورزش می­تواند برای کاهش وزن مفید واقع شود.

خوشبختانه، پیاده­روی یک نوع عالی فعالیت بدنی است که رایگان، کم خطر و در دسترس همه است.

در این مطلب سلام نو به بررسی چگونگی تأثیر پیاده روی کاهش وزن و چربی شکم می پردازیم.

پیاده روی کالری می سوزاند

بدن شما برای تمام واکنش­های شیمیایی پیچیده­ای که به شما امکان حرکت، تنفس، فکر کردن و عملکرد طبیعی را می­دهد، نیاز به انرژی دارد. با این حال، نیازهای افراد به کالری روزانه متفاوت است و تحت تأثیر عواملی مانند وزن، جنس، ژنها و سطح فعالیت شما قرار می گیرد.

کاملاً مشخص است که برای کاهش وزن باید کالری بیشتری از آنچه مصرف می کنید را بسوزانید. علاوه بر این، افرادی که از نظر جسمی فعال تر هستند کالری بیشتری می سوزانند.

با این وجود، زندگی و محیط های کار  به معنای نشستن در بخش زیادی از روز است.

متأسفانه، یک سبک زندگی بی تحرک نه تنها می تواند به افزایش وزن کمک کند، بلکه می تواند خطر ابتلا به مشکلات سلامتی را نیز افزایش دهد. تلاش برای پیاده روی بیشتر می تواند به شما در سوزاندن کالری بیشتر و کاهش این خطرات کمک کند.

در واقع، با توجه به سن و جنس شما  یک مایل (1.6 کیلومتر) پیاده روی کردن تقریبا 100 کالری می سوزاند.

علاوه براین، گرچه با دویدن میزان کالری سوزانده شده تا مقدار قابل توجهی بیشتر می­شود، اما به طور متوسط این مقدار ​​حدود 23 کالری در هر مایل بیشتر می­شود، به طور متوسط​، هر دو به میزان قابل توجهی  به سوختن کالری کمک می کنند.

برای افزایش شدت پیاده ­روی خود و سوزاندن کالری بیشتر، سعی کنید در مسیرهایی با تپه ها یا شیب های جزئی قدم بزنید.

پیاده روی به حفظ عضله کمک می کند

هنگامی که افراد برای کاهش وزن مصرف کالری را کاهش می­دهند، علاوه برچربی بدن، معمولاً برخی از ماهیچه ها را نیز از دست می دهند. که این می تواند ضد بارور باشد، زیرا ماهیچه ها به جای چربی بیشتر از نظر متابولیکی فعال هستند. این بدان معنی است که به شما کمک می­کند هر روز کالری بیشتری بسوزانید.

ورزش، از جمله پیاده روی، با حفظ عضله هنگام کاهش وزن، می تواند در مقابله با این اثر کمک کند. ورزش می­تواند به کاهش افت میزان متابولیک که اغلب با کاهش وزن اتفاق می­افتد کمک کند.

علاوه بر این، می­تواند باعث جلوگیری از کاهش عضلات مرتبط با سن شود و به شما در حفظ بیشتر قدرت و عملکرد عضلات کمک کند.

با پیاده روی چربی شکمی بیشتری می سوزانید

ذخیره چربی بیشتری در قسمت میانی بدنتان به معنای افزایش ابتلا به بیماری های خطرناکی مانند: دیابت نوع 2 و بیماری قلبی است. یکی از بهترین راه ها برای کاهش چربی شکمی شرکت کردن در وزش های هوازی از جمله پیاده روی است.

پیاده روی حالتان را بهتر می کند

ورزش به تقویت روحیه کمک می­کند. در حقیقت، فعالیت­های بدنی روحیه را تقویت می­کنند و احساسات ناخوشایند مانند: استرس، افسردگی و تنش را کاهش می دهند.

پیاده روی از افزایش وزن جلوگیری می کند

خیلی از کسانی که وزنشان را کاهش می دهند، در نهایت دوباره چاق می شوند. در حقیقت، ورزش هایی مانند پیاده­روی موجب حفظ وزن ایده آل شما می شوند.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید