تحقیقات نشان داده است مصرف برنامه‌‌های غذایی که حاوی پروتئین هستند می‌توانند به کاهش وزن کمک کند. اگر در فکر این هستید که لاغر شوید، خوردن مقدار زیادی پروتئین به شما کمک می‌کند که به وزن مطلوب خود برسید. افزایش پروتئین دریافتی همچنین می‌تواند به تثبیت وزن کاهش یافته نیز کمک کند. دلایل بسیاری وجود دارد که مصرف پروتئین باعث کاهش وزن می‌شود، زیرا برای مدت بیشتری احساس سیری می‌کنید، پروتئین بسیار سیر کننده است همین علت باعث می‌شود که مقدار کالری دریافتی را کاهش دهد.

چند ماده غذایی سرشار از پروتئین!

تخم مرغ

تخم مرغ شایده ساده ترین و متنوع ترین گزینه برای تأمین پروتئین باشد. تخم مرغ سرشار از اسیدهای آمینه، آنتی اکسیدان‌ها و آهن است. در زردی تخم مرغ ماده­ی چربی سوزی وجود دارد که برای کم کردن وزن موثر است. یافته‌ها نشان می‌دهد هر تخم مرغ 85 کالری و 7 گرم پروتئین دارد که خوردن تخم مرغ برای صبحانه گرسنگی را کاهش داده و به تمایل کمتر به غذا تا 24 ساعت کمک می‌کند.

عدس

عدس یک ماده غذایی بسیار خوشمزه و حاوی ویتامین‌ها، مواد معدنی و پروتئین است. اگر به طور منظم و بدون افراط عدس مصرف کنید گام موثری برای رسیدن به وزن مطلوب برداشته اید. به خاطر اینکه عدس سرشار از زینک (روی) است این ماده به کنترل گرسنگی کمک زیادی کند. شما با خوردن روزانه یک پیاله عدس به طور کامل سیر می­شوید.

پنیر کم چرب

هر 30 گرم پنیر کم چرب حاوی 7 گرم پروتئین می‌باشد که منبع بسیارعالی برای جذب اسید آمینه می‌باشد. لبنیاتی که سرشار از پروتئین باشند می‌توانند به کاهش وزن کمک کنند.

سینه مرغ

مرغ یکی از رایج ترین غذای مصرفی است که دارای پروتئین‌‌های زیادی می‌باشد. سینه مرغ بدون پوست و استخوان حدود 26 گرم پروتئین و 128 کیلوکالری را فراهم می‌کند.

در مطالعات بسیاری نشان می‌دهد که خوردن مرغ در یک رژیم غذایی با پروتئین بالا به شما در کاهش وزن کمک می‌کند.

ماهی سالمون

ماهی سالمون کالری و چربی بسیار کم دارد که آن یک غذای خالص از پروتئین را فراهم می‌کند. با مصرف این ماهی 22 گرم پروتئین و 155 کالری دریافت خواهید کرد. علاوه بر این، ماهی سالمون منبع خوبی از اسیدهای چرب امگا 3 است.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید