جایگزین کربوهیدرات­های تصفیه شده مضر با کربوهیدرات­های خوب حاوی فیبر می‌تواند سلامت قلب شما را تقویت کند، خطر دیابت را کاهش داده و به کاهش وزن شما کمک کند این جا ۶ کربوهیدرات سالم و غلات وجود دارد که ارزش امتحان کردن را دارند به علاوه­ی دستورالعمل­های خوشمزه و­نکات آشپزی سالم.آن را نبرد کربوهیدراتی می­نامیم. از طرفی کربوهیدرات­هایی که در میوه سبزیجات لبنیات و غلات پیدا می‌شود، مغز و بدن شما به آن نیاز دارد.  کربوهیدرات­های مضر هم در دونات، نان سفید، نوشابه، و سایر غذاهای فراوری شده قندی وجود دارد. با گذشت زمان، مصرف کربوهیدرات­های مضر خطر ابتلا به بیماری های قلبی و دیابت را افزایش می­دهد. پس این­جا یک استراتژی برنده وجود دارد­. کربوهیدرات­های تصفیه شده را با کربوهیدرات­های کامل جایگزین کنید و با این کار سلامت قلبتان را تقویت کرده و خطر ابتلا به دیابت را در خود کاهش دهید.

کوینولا

آن را کوسکوس تقویت شده در نظر بگیرید. سرو کردن ۲/۱ فنجان از این غلات با طعم لطیف، ۲ گرم فیبر تولید می‌کند که به شما کمک می‌کند تا مدت زمان طولانی تری جلوی اشتهایتان را بگیرید.

روش پخت : ۲ فنجان آب یا آبگوشت را در یک قابلمه متوسط به جوش آورید و ۱۰ فنجان کوینولا اضافه کنید.

برنج

برنج سیاه به گفته­ برخی از متخصصان تغذیه وقتی نوبت به برنج می‌رسد سیاه هم قهوه­ای جدیدی است. درحالی که هر دو برنج سیاه و قهوه ای از نظر مواد مغذی مشابه اند، برنج سیاه یک دانه باستانی که گاها برنج ممنوعه نامیده می‌شود، مملو از ویتامین Eو انتوسیانین­ها که آنتی اکسیدان­های قوی شناخته می­شوند هستند که فیبر بالاتر و کالری کم تری دارند و به شما در کاهش وزن کمک می‌کنند.

جو

جو به دو صورت در دسترس است؛ مرواریدی (با سبوس جدا شده) یا با پخت سریع (نیم­پز). در حالی که هر دو فیبر محلول هستند جو مرواریدی فیبر بیشتری دارد و منبع خوبی از پتاسیم و مواد سالم و مغذی قلب است. جو می‌تواند در لاغری به شما کمک کند. در یک مطالعه کوچک ژاپنی، خوردن جو به مردم در کاهش کلسترولشان، کوچک کردن کمر و از دست دادن چربی­های درونی خطرناک کمک کرده.

جو دو سر

خوردن جودوسر به طور مداوم نه تنها خطر فشار خون، بیماری قلبی و سرطان روده بزرگ را کاهش می‌دهد، بلکه فیبر بالای آن به شما در احساس سیری و رضایت کمک می‌کند. جو با کمر شما مهربان است . تحقیقات نشان داده به کاهش چربی شکم و چربی کل بدن کمک می‌کند.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید