ممکن است آرزوی پوستی کاملاً صاف داشته باشیم، اما بسیاری از ما دارای پوستی ناهموار هستیم. این ناهمواری ها ممکن است به شکل قرمزی، زخم های آکنه، لکه­های سنی یا آفتاب سوختگی باشد که می­تواند باعث لکه های پوستی یا لکه های رنگی روی پوست شود.

ناهمواری پوستی می تواند موقت یا دائمی باشد و ممکن است ناشی از عوامل زیر باشند:

·        قرار گرفتن در معرض آفتاب

·        سن

·        داروها

·        هورمون ها

خوشبختانه، مهم نیست که علت ناهمواری پوست شما چیست، اما داروهای زیادی برای کمک به صاف کردن چهره وجود دارد.

سبک زندگی حتی به تغییر چهره کمک می کند، تعدادی از تغییرهای مختلف در شیوه زندگی وجود دارند که می توانید برای بهبود ظاهر پوست خود ایجاد کنید.

1. هیدراته بمانید

مرطوب نگه داشتن پوست و بدن شما باعث شگفتی هایی برای پوست شما خواهد شد. نوشیدن آب، بدن شما را از داخل به بیرون هیدراته می­کند. استفاده از مرطوب کننده به تسکین پوست، برطرف کردن خشکی و قرمزی آن کمک می­کند. برای جلوگیری از سوزش پوست و منافذ مسدود شده، مرطوب کننده های غیر ترشحی را انتخاب کنید. مرطوب کردن تمام پوست و نه فقط صورت خود را فراموش نکنید. استفاده از مرطوب کننده روی دستان می تواند به شما در جلوگیری و تسکین لکه های سنی به مرور زمان کمک کند.

2. از ضد آفتاب استفاده کنید

به منظور جلوگیری از آسیب آفتاب به پوست، مرتباً از ضد آفتاب استفاده کنید. این امر نه تنها به جلوگیری از قرمزی و لایه برداری از آفتاب سوختگی کمک می‌کند، بلکه از ایجاد لکه های سنی نیز جلوگیری می کند. هر بار که در معرض آفتاب هستید از ضد آفتاب استفاده کنید و یک مرطوب کننده صورت که SPF برای استفاده روزانه دارد انتخاب کنید.

3. از خوردن برخی غذاها و نوشیدنی ها خودداری کنید

برخی از غذاها می توانند باعث ایجاد ناهمواری ها روی صورت شوند. برخی میان وعده های قندی، باعث افزایش چین و چروک و لکه های سنی می شوند. اجتناب از آن­ها می تواند به حفظ رنگ پوست مورد نظر شما کمک کند.

از این غذاها اجتناب کنید:

·        غذاهای تند که می توانند قرمزی را افزایش دهند

·        غذاهای پر قند تصفیه شده که می تواند باعث ایجاد چین و چروک شود

·        لبنیاتی که ممکن است انواع مختلفی از سوزش پوستی را ایجاد کنند، از جمله آکنه

·        غذاهای فرآوری شده مانند چیپس

·        غذاهای چرب

مواد طبیعی برای حفاظت بیشتر پوست

بسیاری از داروهای طبیعی مختلف وجود دارند که می­توانید در منزل از آن­ها استفاده کنید. بسیاری از محصولات زیبایی با کیفیت بالا حاوی این عناصر فعال هستند.

ویتامین C

ویتامین C یک آنتی اکسیدان است و می­تواند در برابر آسیب رادیکال آزاد که باعث آسیب به بافت می­شود، از آن­ها محافظت کند و در نتیجه مانع ایجاد ناهمواری پوستی شود. می­توانید ازمکمل های ویتامینC استفاده کنید یا ویتامین C را در غذاهای زیر پیدا کنید.

·        پرتقال ها

·        گواوا

·        فلفل دلمه ای

·        کیوی

·        توت فرنگی

نیاسین

نیاسین ماده مغذی است که برای سلامتی پوست، مو و ناخن ها ضروری است. این می تواند به ترمیم پوست، کاهش چین و چروک و روشن تر شدن چهره کمک کند. این کار را با کمک به بهبود هیدراتاسیون پوست انجام می دهد. نیاسین را می توان در غذاهایی زیر پیدا کرد.

·        مرغ

·        نخود سبز

·        قارچ

·        ماهی تن

آب لیمو

آب لیمو می تواند یک پاک کننده لکه و روشن کننده پوست موثر باشد. حداقل دو بار در روز آب لیمو تازه فشرده را روی منطقه آسیب دیده بمالید تا زمانی که نتیجه مورد نظر خود را مشاهده کنید.

فندق

فندق یک آرامش بخش است که با داشتن خاصیت ضد التهابی، می تواند مانع تحریک و قرمزی شود. می­توانید فندق را به صورت موضعی مستقیماً روی پوست بمالید یا آن را در محصولاتی مانند لوسیون، تونر یا صابون پیدا کنید.

گل سرخ

روغن گلاب می­تواند به کاهش تغییر رنگ در لکه های سنی یا زخم کمک کند و از چروک ها به طور فعال جلوگیری کند. تصور می شود آنتی اکسیدان های موجود در آن با آسیب رادیکال آزاد مبارزه کرده و همزمان تولید کلاژن را تقویت می ‌کند.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید