۱۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۰
کد خبر: 3164983

از امام صادق(ع) نقل شده است که به تب داران خود سیب بدهید زیرا هیچ چیز سودمندتر از سیب نیست.

سیب میوه ای ست که خواص دارویی دارد و باتوجه به اینکه از لحاظ حرارتی و یا رطوبتی در درجه پایین و متوسطی قرار دارد مصرف آن از سوی اغلب افراد هیچ عوارضی ندارد و بسیار مفید است و آن چنان باعث تغییر مزاج نمی شود مگر اینکه فرد به طور بی رویه آن را مصرف کند.

بوئیدن و خوردن سیب باعث نشاط و فرح اعضای اصلی و حیاتی بدن از جمله کبد،قلب و مغز می شود.

آب سیب و رب سیب در بسیاری از عملکردها قوی تر از جرم سیب می باشند و باعث دفع سموم می شود.افرادی که هضم آن ها به میزان پایین است و یا افرادی که مسن و یا کودک هستند و نمی توانند خود سیب را مصرف کنند می توانند از آب یا رب سیب استفاده نمایند زیرا هضم کردن آن ها بسیار راحت و به سرعت صورت می گیرد و یک انرژی خوبی در بدن ایجاد کرده و به جسم و روح شادابی می بخشند.

احادیث معصومین در مورد خواص معجزه آسای سیب

در کتاب کافی از امیرمومنان حضرت علی(ع) نقل شده است که سیب بخورید زیرا باعث پالایش معده می شود.همچنین در کتاب کافی از امام صادق(ع) نقل شده است که سیب پالاینده و خوشبوکننده معده می باشد.

در حقیقت سیب به خاطر اینکه بافت نسبتا سفتی دارد به طور کامل معده را پالایش داده و تمیز می کند.این میوه هم دهان و هم دندان و هم معده و گوارش را از ذرات باقیمانده ی غذا پاک می کند و به دلیل بوی خوشی که دارد معده و دهان را نیز خوشبو می کند.

امام صادق(ع) فرموده اند سیب معده را گشایش می دهد،حرارت را فرو می نشاند،درون را خنک می کند و تب را ازبین می برد زیرا سیب تمامی هاضمه را پاکیزه می کند و اصطلاحا می توان گفت که آن را گشایش می دهد بدین معنی که فضاهای داخل آن را باز و تماس موادغذایی با مخاط را زیاد می کند.

بیان خواص درمانی سیب در احادیث معصومین(ع)

از امام صادق(ع) نقل شده است که به تب داران خود سیب بدهید زیرا هیچ چیز سودمندتر از سیب نیست.

ایشان می فرمایند اگر مردم می دانستند در سیب چیست بیمارانشان را با چیزی به جز آن درمان نمی کردند،بدانید سیب بهترین دارو برای قلب و مایه شستشوی آن است.

سیب به دلیل بهبود هضم و اینکه تولید خون تمیز و پاکیزه می کند باعث می شود که عملکرد قلب به شکل صحیحی صورت گیرد و به پاکسازی حفرات داخلی و عروق کرونر تغذیه کننده عضله قلب کمک می کند.

امروزه یافته های علمی حاکی از این است که ریشه انسداد عروق و سکته،جمع شدن مواد زائد و چربی(آترواسکلروز) در عروق یا تشکیل لخته و آمبولی در قسمتی از سیستم گردش خون یا خود قلب و تکه تکه شدن آن و گیر کردن در رگی از رگ های مغز یا ریه و...می باشد که هر عاملی که باعث اصلاح ترکیب خون و کاهش غلظت و چربی های زائد شود،نه تنها این حالت را بهبود می دهد بلکه به جلوگیری از سکته نیز کمک می کند.

فردی در محضر امام صادق(ع) گفت:هرکس از ما بیمار(تب دار)شود درمانگران او را به پرهیز توصیه می کنند؛امام صادق (ع) در پاسخ به وی فرمودند:اما ما خاندان،جز از خرما پرهیز نمی کنیم و (بیماران خود را)با سیب و آب سردی که بر بدن ریخته می شود درمان می کنیم.

در کتاب کافی از شخصی نقل شده است که در روزی از تابستان و در حالی که سینی ای از سیب سبز نزد ایشان بود با هدایایی نزد امام صادق(ع) رفتم.بی درنگ به ایشان عرض کردم:فدایت شوم آیا در حالی که مردم این را خوش نمی دارند از آن می خوری؟

در حالی که گویا مرا از دیرباز می شناخته،فرمودند:همین دیشب تب دار شدم،کسی را فرستادم این ها را آورد و از آن خوردم(سیب سبز)،تب را ریشه کن می سازد و حرارت را فرو می نشاند.به نزد خاندان خود برگشتم،دیدم جمعی تب دارند،به آن ها سیب دادم و تب از آنان رفع شد.

کد خبرنگار: ۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید