در این مطلب به شما طرز تهیه کیک سیب و دارچین را به شما عزیزان آموزش داده ایم که در ادامه خواهید خواند.

دستور پخت کیک سیب و دارچین + فیلم

به گزارش سلام نو، یکی از خوشمزه ترین کیک های دنیا ، کیک سیب و دارچین است. این کیک بسیار پرطرفدار است. کیک سیب و دارچین را میتوانید به راحتی درخانه تهیه کنید. این کیک سیب و دارچین مناسب برای روز مادر است. برای طرز تهیه کیک سیب و دارچین همراه ما باشید.

موادلازم برای کیک سیب و دارچین

مواد لازم:

تخم مرغ:۲ عدد

شکر: ۱ لیوان

روغن:نصف لیوان

شیر:سه چهارم لیوان

آرد:۲ لیوان

بیکینگ پودر :دونیم ق.چ

دارچین:نصف ق.چ

وانیل:نصف ق.چ

سیب:دوعدد

طرز تهیه:

سیب هارو برش نازک بزنین . شکر و وانیل و تخم مرغ رو ۵ دقیقه باهمون بزنین تا خوب کشدار و حجیم بشه و کیکتون پف کنه. شیر و روغن رو اضافه کنین و باهمین بزنین. مرحله آخر آرد و بکینگ پودر رو الک کنین و با لیسک هم بزنین تا مواد باهم مخلوط بشن(۱ دقیقه هم با همزن بزنین تا گوله آردی توی کیک باقی نمونه)

کف قالب رو چرب کنین و آرد پاشی کنین تا نچسب بشه (میتونین کاغذ روغنی هم بزارین) نصف مواد رو داخل قالب بریزین و روش از مخلوط شکر و پودر دارچین بریزین به همراه سیب و مابقی مواد رو بریزین و لایه آخر رو هم با مخلوط شکر و دارچین و سیب تزیین کنین.

برای پخت بدون فر، درون قابلمه رو آب کنین و قالب کیک رو داخلش بزارین (قالب کیک نباید با آب برخورد کنه و باید روی یک رینگ قرار بگیره) بزارین ای داخل قابلمه جوش بیاد و بعد دمکنی بزارین و اجازه بدین ۴۰ دقیقه با حرارت کم کیکتون بپزه. برای تست پختش خلال دندون داخل کیک کنین اگه خلال دندون تمیز بود یعنی کیک پخته شده و اگه خلال دندون خمیری شد یعنی کیک نپخته و باید بهش تایم بیشتری برای پخت بدین.نوش جونتون.

نکته طلایی:دمای فر گازی:۱۸۰ به مدت ۳۰ دقیقه

سپلاردوم و فر برقی:۱۶۵ درجه به مدت ۳۵ دقیقه

کد خبرنگار: ۲۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید