اصول مراقبت درست از پوست را تمرین کنید‌. اگر واقعاً می خواهید پوستتان جوان به نظر برسد، از موارد ضروری و مهم شروع کنید. در اینجا به برخی از این موارد اشاره شده است:

محافظت از پوست در برابر نور خورشید

از خورشید دوری کنید. از یک ضد آفتاب با درجه مناسب استفاده کنید.

لباس های آستین بلند و شلوار بپوشید.

سیگار نکشید.

از مرطوب کننده ها استفاده کنید.

به پشت، روی کمرتان بخوابید

خوابیدن در وضعیت های مختلف، منجر به خط خواب می شود. چین و چروک هایی در لایه های بالایی پوست ایجاد شده و ممکن است به راحتی به حالت اولیه بر نگردد. خوابیدن به پهلو منجر به ایجاد چین و چروک روی گونه ها و چانه می شود، در حالی که خوابیدن به صورت، باعث تغییر حالت ابرو می شود.

مصرف ماهی سالمون را بیشترکنید

سوشی سالمون قزل آلا به همراه سایر ماهی ها، منبع عالی پروتئین و حاوی اسیدهای چرب امگا ۳ هستند که نقش مهمی در سلامت پوست ایفا می­کنند. کارشناسان می­گویند اسیدهای چرب، تغذیه ای برای پوست هستند و آن را جوان نگه می دارند و این می تواند به حداقل رساندن چین و چروک کمک کند.

عینک آفتابی

فشار بیش از حد روی عضلات صورت، شیارهایی را در زیر سطح پوست ایجاد می کند. سرانجام این شیارها تبدیل به چین و چروک می شوند. عینک مطالعه، چشم ها را جمع نگه می‌ دارد و موجب ایجاد چروک در زیر چشم می شود. بنابراین تا زمانی که احتیاج ندارید، از آن­ها استفاده نکنید. همچنین می توانید با استفاده از عینک آفتابی از پوست اطراف چشم در مقابل آفتاب محافظت کرده و آن را از لکه دار شدن دور نگه دارید.

هیدروکسی ها (AHAs)

این اسیدهای طبیعی، لایه بالایی سلول­های مرده پوست را بلند می کنند. این امر به کاهش منافذ، خطوط ریز و چین و چروک­های سطحی، به ویژه در اطراف چشم کمک می کند. اشکال قوی تر AHA ممکن است به تقویت تولید کلاژن در پوست شما کمک کند. این در واقع پروتئینی است که به پوست شما استحکام می بخشد. استفاده از AHAها می تواند پوست شما را نسبت به خورشید حساس تر کند، بنابراین هر روز از ضد آفتاب استفاده کنید.

صورت خود را بیش از حد نشویید

شیرپاک کن ها، رطوبت و روغن­های طبیعی محافظ در برابر چین و چروک را از بین می برند. اگر صورت خود را بیش از حد شستشو دهید، مقاومت و رطوبت پوست کمتر می شود. در عوض از یک صابون همراه با مرطوب کننده، ژل یا کرم پاک کننده استفاده کنید.

از کرم های حاوی ویتامین C برای محافظت پوست خود استفاده کنید

برخی تحقیقات نشان می‌دهند کرم های حاوی ویتامین C می توانند باعث افزایش میزان کلاژن در پوست شوند. ویتامین C، از آسیب در برابر اشعه UVA و UVB محافظت می­کند و به کاهش قرمزی، لکه های تیره و ناهماهنگی پوست کمک می کند. با این حال، شما باید از یک محصول پوستی با میزان مناسب ویتامین C استفاده کنید. اسید ال آسکوربیک ممکن است بهترین روش برای تسکین چین و چروک باشد.

مصرف سویا

سویا، ظاهر پوست شما را بهبود می بخشد و از آن نیز محافظت می کند. مطالعات نشان می دهد که سویا چه به صورت ماسک یا یک مکمل، پوست را از آسیب های ناشی از نور آفتاب محافظت می­‌کند. این می­تواند به ساختار و استحکام پوست کمک کرده وحتی ازتغییر رنگ پوست جلوگیری کند.

قهوه و کاکائو

قهوه داغ، یک نوشیدنی کاهش دهنده چین و چروک می باشد. مطالعات نشان می­دهند که کاکائو با مقادیر بالای دو آنتی اکسیدان (اپیکاتچین و کاتچین) از پوست در برابر آفتاب محافظت می

­

کند، جریان خون به سلول های پوستی را بهبود می بخشد، رطوبت را حفظ کرده و باعث می شود پوست صاف و نرم تر شود.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید