۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۱
کد خبر: 30287876

 خیلی ها شاید فکر کنند که کاهش وزن سخت است، عرق ریختن می خواهد و باید گرسنگی بکشند. درحالیکه رفتن به سالن بدن سازی و سالم غذا خوردن راه هایی مطمئن برای سالم ماندن و حفظ تناسب اندام هستند، گاهی اوقات برای رسیدن به این مقصود، باید قدم های کوچکی بردارید.

در اینجا چند ترفند کوچک (علمی!) برای کمک به شما در کاهش وزن بدون تلاش زیاد، که موثر واقع می شوند گفته خواهد شد.

قبل از هر وعده غذایی آب بنوشید

محققان طی مطالعه­ای دریافتند بزرگسالان چاق که حدود 30 اونس آب 30 دقیقه قبل از وعده های غذایی اصلی خود نوشیدند، در مقایسه با گروهی که قبل از غذا، آب نمی نوشیدند، وزن کم کردند. چرا؟ برای اولین بار، آب معده شما را پر می­کند و به کاهش اشتهای شما کمک می کند. تحقیقات نشان می دهد آب برای کاهش وزن در طولانی مدت موثر است. بعلاوه، هیچ ضرری نیز برای بدن ندارد، این امر موجب می شود تا  شکم خود را آب پرکنید، که به غیر از کاهش وزن، مزایای سلامتی دیگری نیز دارد.

عاقلانه بخورید

هنگام خوردن حواستان فقط به غذا خوردنتان باشد و همزمان کارهای دیگری مانند رانندگی و کار با گوشی همراه را انجام ندهید. احساس سیری جسمی با رضایت روانی ارتباط نزدیکی دارد .حداقل 20 دقیقه طول می کشد تا معده تان آنچه را که خورده اید تثبیت کند. خوردن در هنگام تماشای تلویزیون، رانندگی و غیره باعث می شود خیلی بیشتر از مقدار نیاز غذا بخوریم و احساس رضایت هم نمی کنیم. غذا خوردن با دقت تأثیر مستقیمی بر جلوگیری از خوردن میزان غذای مصرفی دارد.

کالری را فقط از غذاهایی که دوست دارید، بگیرید

لازم نیست که از تمام چیزهایی که دوست دارید برای کاش وزن دست بکشید. برای صرفه جویی در کالری، مبادله های کوچکی انجام دهید. به جای نوار گرانولو با 140+ کالری و مقدار زیادی قند اضافه شده،  یک سیب با حدود 80 کالری بخورید. به جای برنج و مرغ سرخ شده، برنج بخارپز و مرغ کبابی شده مصرف کنید. همچنین می توانید سبزیجات را به غذاهای کلاسیک نشاسته دار اضافه کنید تا آب و فیبر آن ها افزایش یابد و کالری کم شود. (مانند تعویض ماکارونی معمولی با رشته فرنگی سبزیجات). به جای کالری های مایع، آب بنوشید، قهوه یا چای را به جای قهوه با کالری بالا مصرف کنید. مقدار کره یا شکر مصرفی را کم کنید و از جایگزین های سالم مانند: سس سیب و ماست یونانی استفاده کنید. شما احتمالاً هزاران بار این موارد را شنیده اید. اما اگر بتوانید این معاوضه کوچک را انجام دهید، شما کالری مواد غذایی را از مواد می­گیرید که نمی­توانید از آن­ها دست بکشید.

مقداری شکلات تیره بخورید

آیا فکر می کنید شیرینی ها دشمن موفقیت در کاهش وزن هستند؟ نه چندان: شکلات تیره ممکن است بهترین دوست شما برای کاهش وزن باشد. محققان طی مطالعه­ای دریافتند که مردانی که شکلات تیره می خورند پس از خوردن شکلات احساس رضایت بیشتری می کنند، و همچنین کمتر احساس گرسنگی می کنند. مطالعه به آنتی اکسیدان موجود در کاکائو اشاره می­کند که نشان داده شده است که از افزایش وزن و پایین آمدن قند خون در موش های آزمایشگاهی جلوگیری کرده است، در حالی که در مطالعه­ی دیگری مشخص شده است که برخی عصاره­های کاکائو آنزیم­ها، از هضم کربوهیدرات­ها و چربی ها جلوگیری می­کنند. خوردن شکلات تیره به طرز جادویی باعث نمی­شود وزنتان کم شود. اما اگر به یک خوراکی شیرین احتیاج دارید، به جای شکلات شیر ​​یا چیز دیگری که دارای قند و کالری زیاد باشد مقداری شکلات تیره بخورید. با گذشت زمان، مصرف شکلات تیره می تواند به شما در خوردن کمتر و دریافت کالری کمتر کمک کند.

تحرک داشته باشید

اگر فکر رفتن به باشگاه عصبی تان می کند، نگران نباشید. می توانید راه های دیگری برای تحرک پیدا کنید که منجر به کاهش وزن زیادی شوند. اگر مرتباً هنگام نشستن پشت میز کارتان مشغول تغذیه هستید یا مرتب در خانه استراحت می کنید (مرتباً بلند می شوید، به روی پای خود ضربه می زنید)، شاید در این حرکات کوچک مقدار قابل توجهی کالری بسوزانید. کافی است که راهی برای کاهش وزن در نظر گرفته باشید. می توانید کارهای ساده ای مانند بالا و پایین آمدن از پله ها و پیاده روی را انجام دهید تا کالری بیشتری بسوزانید.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید