با انجام تحقیقاتی برای چرایی کم نکردن وزن با وجود تلاش فراوان موارد زیر می توانند بسیار مفید باشند.

کم آب نوشیدن

همه ما شنیده ایم که H2O در هنگام کاهش وزن چقدر مهم است. آب اشتها را سرکوب می کند، بنابراین احتمال کمتری دارد که پرخوری کنید. اما همه قضیه این نیست، وقتی دچار کمبود آب بدن هستید، کلیه های شما نمی توانند به درستی کار کنند، بنابراین بدن برای پشتیبانی بیشتر از کبد کمک می گیرد. از آنجا که کبد بسیار سخت کار می کند، بیشتر چربی هایی که مصرف می کنید به جای سوختن ذخیره می شوند. فقط این نیست که شما به اندازه کافی فیبر مصرف کنید ولی مصرف آب را پشت گوش بی اندازید. آب و فیبر هر دو برای کاهش وزن مهم هستند. هر روز حداقل نوشیدن 8 لیوان آب لازم است، تا هم بدن به درستی کار کند و هم چربی بسوزانید. اگر بیش از حد فیبر مصرف می­کنید باید آب بیشتری نیز مصرف کنید.

مصرف کم پروتئین

مطالعات متعددی نشان می دهد که رژیم های غذایی با پروتئین بالا حداقل در ابتدا وزن را کاهش می دهند. این بدان دلیل است که پروتئین احساس سیری را تقویت می کند و در هنگام از دست دادن چربی از سوختن ماهیچه­ ها جلوگیری می­کند. شما همچنین ترموژنز رژیم غذایی دارید، یعنی انرژی شما برای پردازش و استفاده ازغذایی که می­خورید. بدن شما انرژی بیشتری برای متابولیزه کردن پروتئین از کربوهیدرات یا چربی اختصاص می دهد، بنابراین رژیم های با پروتئین بالاتر باعث می شوند کمی کالری بیشتری بسوزانید. مقدار پروتئین مورد نیاز تان بستگی به وزن شما دارد. برای بیشتر زنان مقدار مناسب پروتئین 40 تا 80 گرم در روز است.

پشت میز نشینی مداوم

تحقیقات نشان می دهد که تمرینات اختصاصی به سادگی نمی توانند بی تحرکی بقیه وقت را جبران کنند. فقط برای چند ساعت نشستن باعث می شود بدن شما از ساخت آنزیمی مهار کننده چربی به نام لیپاز جلوگیری کند. طبق تحقیقات، در طی هر یک از ساعت­ها فقط دو دقیقه از جا بلند شدن و راه رفتن، 59 کالری اضافی می­سوزاند. کارشناسان توصیه می­کنند یک تایمر را روی رایانه تنظیم کنید تا به شما یادآوری کند که هر ساعت حرکت کنید.

مرتباً ورزش کردن

هنگام ورزش کردن مبتدیان، تمایل دارند که بیشتر از زمان های دیگر غذا بخورند، یا به این دلیل که احساس می کنند وزن از دست داده اند، یا به این دلیل که آن­ها مقدار سوخت از داده شده را بیشتر تخمین می­زنند. این امر به ویژه در مراحل اولیه یک برنامه تناسب اندام، هنگامی که بدن شما به کاهش کالری مصرفی و افزایش کالری سوزانده می­شود، صادق است.

ورزش کردن همچنین می تواند باعث شود شما آب حفظ کنید. برای اطمینان از عدم دی هیدراته شدن بدن، پلاسما موجود در جریان خون 2 تا 4 پوند آب اضافی ذخیره می کند. شما همیشه آن آب اضافی را تحمل خواهید کرد مگر اینکه بی تحرک شوید؛ این چربی یا ماهیچه نیست، بلکه به سادگی هیداتاسیون بیش از حد آب که مورد مفیدی است. همچنین  برای خوب نگه داشتن چربی H2O است، که به طور ضد انفعالی می تواند به حداقل رساندن احتباس اضافی آب کمک کند. بنابراین توصیه­ها  را بپذیرید و هیدراته بمانید و همچنین به یاد بیاورید که ورزش کردن چیزی بیشتر از وزن کم کردن است. با ورزش باید تناسب اندام داشته باشید و سالم بمانید. عضله به دست آوردن می تواند به معنای تغییر در مقیاس باشد. این چیز خوبی است که به شما احساس قدرت دست می دهد و به مرور زمان چربی بیشتری می سوزانید.

استرس

بسیاری از موش­های آزمایشگاهی شبیه انسان­هایی هستند که وقتی تحت فشار قرار می گیرند به راحتی غذا  بیشتر می­خورند و چاق می­شوند. پزشکان می­گویند: "هورمون استرس­ کورتیزول واکنش جنگ یا پرواز را تحریک می کند، که یک محرک اشتها است. علاوه بر این، استرس یک ماده شیمیایی خاص مغز، نوروپپتید Y را افزایش می دهد، که میل به کربوهیدرات ها را افزایش می دهد. بنابراین دلیل واقعی علمی برای پشتیبانی از اینکه چرا در هنگام استرس زیاد غذا می خورید وجود دارد.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید