۲۸ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۸
کد خبر: 29388933

هرچند که خرید موفق خودرو تجربه‌ ای دلنشین است، اما رضایت پس از خرید خودرو وابستگی زیادی به دانش و تجربه شما درباره خودرو دارد

به گزارش سلام نو، بنابر اعلام همراه مکانیک، در فرایند خرید خودرو چالش‌ها و ریسک‌هایی وجود دارد که باعث می‌شود احتمال دستیابی به این تجربه موفق کاهش یابد. به عنوان ممکن است موانعی جلوی راه شما سبز شود که ضررهای مالی و زمانی را دربر خواهد داشت. در ادامه با ما همراه شوید تا به ۴ نکته مهم در خرید خودرو دست دوم اشاره کنیم که با رعایت آنها قطعا خرید موفقی خواهید داشت.

۱. برای جلوگیری از هدررفتن زمان، مشاور درست انتخاب کنید

متاسفانه بسیار دیده شده که خریداران خودرو به واسطه مشاوره با افراد مختلف اعم از دوست، آشنا و ... زمان زیادی را از دست می‌دهند و در نهایت هم به انتخاب درستی نمی‌رسند و بین مدل‌های مختلف خودرو سرگردان می‌مانند. بعضی به سراغ نمایشگاه‌داران می‌روند و این افراد هم به واسطه تبلیغ خودروهای خود، راهنمایی‌های جهت‌دار ارائه می‌دهند. پس در انتخاب مشاور سختگیر باشید و کسی را به عنوان مشاور انتخاب کنید که ضمن بی طرفی اطلاعات کافی در خصوص مشخصات فنی، نوع سواری، خدمات پس از فروش و بازار دست دوم خودروی مدنظر شما داشته باشد.

۲. خودرو کارشناسی شده بخرید

کارشناسی خودرو می‌تواند جلوی ضررهای چند میلیونی را بگیرد. آمارها حاکی از این است که بیش از ۷۵ درصد خودروهای دست دوم موجود در بازار، ایرادات فنی و یا بدنی دارند. نکته جالب این است که بیش از ۸۰ درصد فروشندگان این خودروها، مشکلات خودرو را پنهان می‌کنند. حال اگر به‌دنبال خرید خودرو لوکس باشید و اعتقادی به کارشناسی نداشته باشید، ممکن است ضرری چند ده میلیونی را متحمل شوید.

برای مثال فقط یک درب تعویضی از قیمت خودرو تندر نود چیزی حدود ۴ میلیون تومان و  از سانتافه حدودا ۲۵ میلیون تومان کم می‌کند.

۳. هزینه‌های پنهان خرید خودرو را جدی بگیرید

با توجه به آمار، برای خرید هر خودرو حداقل به ۳ تا ۵ بازدید نیاز است. توجه داشته باشید که در کلان شهری مثل تهران برای هر بازدید حداقل به ۵ ساعت زمان نیاز دارید؛ پیدا کردن خودرو، ارتباط با فروشنده، رفت و آمد و وقتی که برای بازدید می‌گذارید، را درنظر بگیرید. اگر ارزش هر ساعت را ۲۵ هزارتومان درنظر بگیریم؛ با احتساب هزینه رفت و آمد حدودا ۱۵۰ هزارتومان برای هر بازدید هزینه می‌کنید. یعنی بین ۴۵۰ تا ۷۵۰ هزارتومان هزینه می‌شود تا خودروی مطلوب پیدا شود. مطمئنیم تاکنون اینطور به قضیه نگاه نکرده بودید!

موضوع دیگر هزینه‌های پنهان، هزینه کارشناسی خودرو است. اگر اصل دوم را رعایت کنید و خودروی بدون کارشناسی نخرید باز هم حالت بهینه را در خرید خودرو دست دوم انتخاب نکرده‌اید. هزینه کارشناسی هر خودرو از ۱۰۰ هزارتومان شروع می‌شود و بنا به مدل خودرو تا ۱ ملیون تومان هم می‌رسد. با توجه به آماری که در مورد خودروهای دست دوم گفتیم، بسیار بدیهی است که حداقل به ۳ الی ۵ کارشناسی نیاز داشته باشید تا بتوانید خودروی مطلوب را پیدا کنید و این یکی دیگر از همان هزینه‌های پنهانی است که گاهی به چند میلیون تومان هم می‌رسد.

۴. خودروی دست دوم را با ضمانت سلامت بخرید!

فرض کنید خریدار خودرو هستید و با وسواس تمام یک کارشناس مجرب انتخاب کرده و خودروی کارشناسی شده خریداری کرده‌اید. بعد از چند روز متوجه ایراداتی می‌شود که کارشناس متوجه آنها نشده‌ است. بدیهی است که حتی مجرب‌ترین کارشناسان هم دچار خطا و اشتباه می‌شوند اما اغلب ضمانتی برای کار خود ارائه نمی‌دهند. پس بهتر است کارشناسی را انتخاب کنید که برای خدماتش، گارانتی و تضمین نیز بدهد تا در صورت اشتباه بتوانید خسارت بگیرید./ ایسنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید