مطالعه بر بروی 375 بزرگسال که کاهش وزنشان موفقیت آمیز بود، نشان می دهد این افراد به طور دائم در فعالیت های فیزیکی متوسط تا شدید شرکت داشته اند. این مطالعه در مورد چاقی همچین نشان داد که مشخص بودن زمان فعالیت های فیزیکی با فعالیت های فیزیکی بیشتر، صرف نظر از اینکه مردم در چه زمانی از روز ورزش می کنند، ارتباط دارد. این یافته گواهی برای تحقیقات تجربی آینده به منظور تعیین رابطه بین ثبات انجام فعالیت های فیزیکی و کمک به افراد برای دست یابی به سطوح بالاتر از فعالیت های بدنی است. همچنین این نکته نیز باید تعیین شود که آیا زمان خاصی از روز برای تمرین با فعالیت های فیزیکی بیش تر مناسب تر  است یا خیر؟

خطر مرگ ومیر در زنان مسن تر با فعالیت های فیزیکی بیشتر به طور چشمگیری کاهش می یابد

دانشمندان با استفاده از یک وسیله  در یک دوره چهار ساله نشان دادند که میزان فعالیت های فیزیکی متوسط یا شدید خطر مرگ را در زنان مسن تا حدود 70 درصد کاهش می دهد. میزان فعالیت های فیزیکی سبک با خطر مرگ در ارتباط  نبود، اما دلیلی بر مفید نبودن فعالیت های سبک برای دیگر شواهد سلامتی نیست.

طبق این یافته ها؛ فعالیت های فیزیکی بیشتر و شدید تر خطر مرگ را در زنان مسن به هر علتی کاهش می دهد. محققان با اشاره به اینکه ورزش خطر ابتلا به دیابت نوع دو، چاقی، بیماری قلبی، سرطان، افسردگی و کاهش عملکرد شناختی مغز را کاهش می دهد، خاطر نشان کردند؛ ورزش عمر را طولانی می کند.

انجام فعالیت های فیزیکی سبک به جای بی تحرکی از چاقی کودکان جلوگیری می کند

مطالعات نشان می دهند که فقط ده دقیقه فعالیت ورزشی شدید در هر روز باعث کاهش میزان بافت چربی و افزایش آمادگی جسمانی در کودکان 6-8 ساله می شود. عدم تحرک کافی در کودکان، علاقه مندی افراطی نسبت به کامپیوتر و تلویزیون و همچنین بی توجهی والدین باعث شده که امروزه کودکان چاق را بیشتر در اطراف خود ببینیم.

بنابراین پیشنهاد می شود که این امر را برای جلوگیری از بیماری های گوناگون کودکانمان که با چاقی در معرض آنها قرار می گیرند جدی بگیریم. از توصیه های ما به شما وادار کردن کودک به فعالیت های بدنی است. سعی کنید برای فعالیت های بدنی برنامه ای لذت بخش تهیه کنید. بازی های دسته جمعی، دوچرخه سواری و اسکیت از جمله تفریح های جذاب برای کودکان هستند.

در حال حاضر سطح تمرین های پیشنهادی بسیار بیشتر از موارد مورد نیاز برای سلامتی است

راهنمایی های فعالیت های فیزیکی  موسسات بین المللی، 150 دقیقه در هر هفته از فعالیت های فیزیکی متوسط تا شدید را پیشنهاد می کند، اما مرور انتقادی مطالب نشان می دهد که فقط نیمی از این فعالیت ها هم موجب مزایایی برای سلامتی می شود.

فعالیت های فیزیکی با انعطاف پذیری ذهنی بیشتر در افراد مسن همراه است

این روزها، پزشکان می توانند با تصویربرداری از مغز میزان فعالیت فیزیکی شما را به سادگی تعیین کنند. محققان از لحاظ فیزیکی، افرادی که تناسب اندام دارند، حجم مغزشان بزرگتر و نسبت به همسالان خود ماده سفید بیشتری در مغز خود دارند.

مطعالعات جدیدتری نشان می دهد بزرگسالانی که به طور منظم در فعالیت های ورزشی شرکت می کنند مغزشان در حالت استراحت، جنب و جوش بیشتری نسبت به کسانی که ورزش نمی کنند دارد. محققان می گویند این تغییر با عملکرد شناختی بهتر در ارتباط است. دانشمندان می گویند؛ این آزمایش ها بر روی 100 نفر برزگسال بین 60 تا 80 سال انجام شده است. براین اساس، دانشمندان مشاهده نمودند؛ در بزرگسالانی که فعالیت فیزیکی بیشتری دارند فعالیت مغز و ساختار ماده سفید آن بیشتر است. مطالعه فوق ثابت می کند یکی از بهترین راه های حفظ سلامت در سنین پیری داشتن فعالیت فیزیکی منظم است که در نهایت این مراقبت ها منجر به کاهش وزن می شود.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید