یک اشکال رایج که بسیاری از افراد هنگام تلاش برای کاهش وزن تجربه می کنند، این است که با شروع ورزش ، احساس می کنند که برای حفظ سطح انرژی خود نیاز به خوردن بیشتر دارند و در نتیجه نمی توانند نتیجه بگیرند. درعوض، توصیه می کنیم رژیم خود را تنظیم کنید تا از کالری خود بیشترین استفاده را ببرید.

کالری مصرفی خود را به مقدار مشخص و ثابتی کاهش دهید

برای وزن کم کردن، باید میزان کالری بیشتری از مصرف خود بسوزانید. برای مثال اگر روزانه 2500 کالری مصرف می کنید، باید حداقل 3000 کالری بسوزانید تا وزنتان کاهش یابد، البته این مقادیر نسبت به قد و وزن شما متفاوت خواهد بود.

از طریق تغییر رژیم غذایی ، میزان کالری را کاهش دهید

یک اشکال رایج که بسیاری از افراد هنگام تلاش برای کاهش وزن تجربه می کنند، این است که با شروع ورزش ، احساس می کنند که برای حفظ سطح انرژی خود نیاز به خوردن بیشتر دارند و در نتیجه نمی توانند نتیجه بگیرند. درعوض، توصیه می کنیم رژیم خود را تنظیم کنید تا از کالری خود بیشترین استفاده را ببرید.

مواد غذایی دارای انرژی متفاوتی هستند. غذاهایی مانند میوه ها، سبزیجات و غلات سبوس دار انرژی کمی دارند.

پروتئین ها و چربی های سالم باعث می شوند قندخونتان متعادل شود و شما را مدت زمان طولانی تری سیر نگه می دارند و کمتر پرخوری خواهید کرد.

هیچ گروه غذایی را حذف نکنید

همه ما می دانیم که برخی از گروه های غذایی از سایرین سالم تر هستند و ما به هر نوع غذایی در رژیم غذایی خود نیاز داریم. مشکل این است که بسیاری از ما تعادل مناسب را در این مسئله رعایت نمی کنیم.

بهترین راه برای کاهش وزن و حفظ لاغری داشتن یک رژیم غذایی متعادل و سالم است، بدون آن که خودتان را از غذاهای خاصی محروم کنید. اگر بعضی غذاها را مصرف نمی کنید، باید مطمئن شوید که رژیم غذایی شما هنوز متعادل است و مواد مغذی به بدنتان می رسد.

4. یک غذای جایگزین را امتحان کنید

برای اطمینان از اینکه تمام مواد مغذی و همچنین پروتئین های مهم را دریافت میکنید، می توانید یک جایگزین غذایی را امتحان کنید.

هر ازگاهی به خودتان گرسنگی دهید

کالری مصرفی خود را کم کنید، برای مثال 5 روز در هفته را به طور نرمال غذا بخورید و در 2روز بعدی بیشتر از 600 کالری مصرف نکنید.

آب بیشتر بنوشید و مشروبات الکلی را برای همیشه کنار بگذارید

نوشیدن آب بیشتر به خصوص قبل از غذا، به ما کمک می کند احساس سیری داشته باشیم و همین امر سبب می شود زودتر از خوردن غذا دست بکشیم و کالری کمتری از آنچه در غیر این صورت مصرف می کردیم را مصرف کنیم.

متوقف کردن مصرف الکل نیز مزایایی بسیاری به همراه دارد. بدیهی است که نوشیدنی های الکلی اغلب کالری دارند، بنابراین ننوشیدن الکل به معنای مصرف کالری کمتر است.

از طریق ورزش کردن کالری بیشتری بسوزانید

حتی اگر غذای کم کالری و سالمی می خورید و در زندگی روزمره خود شخص پر جنب و جوشی هستید، بعید به نظر می رسد بدون ورزش اضافی بتوانید به سرعت وزن خود را کاهش دهید. فرقی نمی کند این ورزش رفتن به سالن بدنسازی، ورزش تیمی، دوچرخه سواری یا هر فعالیت دیگری باشد.

خود را مجبور به انجام ورزش خاصی نکنید و ورزشی را انتخاب کنید که از آن لذت می برید.

علاوه بر تمرین های هوازی، ورزش های بدنسازی نیز انجام دهید

دو نوع ورزش اصلی وجود دارد: تمرین هوازی و مقاومتی(بدنسازی)

هر دو این ورزش ها کالری می سوزانند اما تفاوت در این است که در تمرین های هوازی فرد در حین تمرین کالری می سوزاند اما در ورزش های مقاومتی، کالری سوزی بعد از انجام تمرین صورت می گیرد.

شدت تمرینات خود را تغییر دهید

اگر تمرین هوازی و وزنه برداری انجام می دهید و می خواهید وزن خود را کاهش دهید، مهم است که شدت ورزش را نیز تغییر دهید.

شما باید در هر هفته هم تمرین هوازی و هم مقاومتی داشته باشید.

میزان موفقیت خود را ثبت و اندازه گیری کنید

ساعت های مچی مخصوص دویدن و پیاده روی ساده ترین راه برای پیگیری پیشرفت شما، با انگیزه ماندن و کاهش وزن هستند.

یک ساعت پیاده روی خوب چیزهای زیادی از جمله وزن، شاخص توده بدنی، ضربان قلب، کالری سوزانده شده و سطح فعالیت بدن را اندازه گیری می کند.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید