یک منبع دیپلمات در امارات در اظهاراتی عجیب اعلام کرد که خدف از درگیری ها در لیبی پایان دادن به نفوذ ترکیه و قطر در این منطقه است.

به گزارش سلام نو ، این منبع دیپلمات که خواست نامش فاش نشود، در گفت‌وگو با شبکه آمریکایی "سی ان ان" اعلام کرد: هدف از درگیری‌های دایر در اطراف طرابلس میان نیروهای وابسته به فائز السراج، رئیس شورای ریاستی دولت وفاق ملی لیبی و نیروهای موسوم به "ارتش ملی لیبی" تحت فرماندهی خلیفه حفتر  پایان دادن به نفوذ قطر و ترکیه و توقف حمایتشان از شبه‌نظامیان تحت رهبری اخوان‌المسلمین است.

در همین حال، این شبکه آمریکایی به نقل از یک منبع منطقه‌ای اعلام کرد که عربستان و امارات حدود ۲۰۰ میلیون دلار به حفتر برای سیطره بر طرابلس کمک کرده‌اند.

پیشتر، سازمان ملل اعلام کرد که امارات طی سال‌های گذشته حدود ۱۰۰ نفربر زرهی به نیروهای حفتر داده و به "ارتش ملی لیبی" برای تاسیس پایگاه هوایی "الخادم" در جنوب طرابلس کمک کرده است.

دولت توافق ملی لیبی پیشتر امارات را به حمایت از نظامیان حفتر و نقض ممنوعیت تسلیحاتی بین‌المللی متهم کرده است که این طرح اتهام‌ها به ویژه پس از تهیه گزارش‌ها درخصوص حملات پهپادی امارات به طرابلس صورت گرفته است.

پیشتر، انور قرقاش، وزیر مشاور امارات در امور خارجه در صفحه خود در توئیتر نوشت: اولویت در لیبی مبارزه با تروریسم و تضمین ثبات دائمی است.

قرقاش در ادامه افزود: شبه نظامیان افراط‌ گرا به کنترل بر طرابلس ادامه می‌دهند.

از زمان سرنگونی معمر قذافی در سال ۲۰۱۱، لیبی که کشوری نفت خیز است، شاهد درگیری‌های داخلی است، اما حملاتی  که نیروهای حفتر اخیرا آغاز کردند اوضاع را وخیم‌تر کرده است.

این درگیری‌ها منجر به تاخیر در برگزاری کنفرانس ملی لیبی شده است که قرار بود در اواسط ماه جاری میلادی برگزار شود./ایسنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید