آووکادو به دلیل برخورداری از انواع ویتامین ها و مواد معدنی گزینه مناسبی برای مصرف در دوران بارداری است.

گفتنی است بسیاری از متخصصان بر این باور هستند که استفاده از آووکادو در دوران بارداری بسیار مفید می باشد چرا که منبع مناسبی از فیبرهای رژیمی، چربی‌های مفید و منبعی عالی برای فولات است.

به طور کلی باید در نظر داشت فولات یکی از مهم‌ترین مواد لازم بدن در طول دوران بارداری است از این رو متخصصان زنان ،مکمل‌های دارای فولات را برای مادران باردار تجویز می‌کنند.

لازم به ذکر است بر اساس مطالعات صورت گرفته مصرف آووکادو در دوران بارداری  از مصرف بسیاری از میوه ها و سبزیجات نیز مفید تر می باشد چرا که این میوه سرشار از پتاسیم نیز است که می تواند در رژیم غذایی مادران بسیار تاثیرگذار باشد.

بدیهی است آووکادو دارای مقادیر بالاتری از ترکیبات غیرضروری مانند فیبر، چربی‌های مونوی غیر اشباع و آنتی‌اکسیدان‌های محلول در چربی می باشد که تمام این‌ موارد مذکور به طور مستقیم در سلامت مادر، بهبود شرایط زایمان و همچنین کیفیت شیر مادرتاثیرگذار خواهد بود.

شایان ذکر است در طب سنتی چینی؛ آووکادو را به عنوان تغذیه کننده‌ رحم و کودک می‌شناسند از این رو بسیاری از زنان به در دوران بارداری خود را ملزم به مصرف آووکادو می کنند.

باید در نظر داشت که نمی‌توان بیش ازاندازه در دوران بارداری آووکادو مصرف کرد،چرا که  آووکادو حاوی چربی‌های خوب (چربی‌های حاوی امگاها)، پروتئین‌ها، آنزیم‌ها، اسیدهای آمینه، ویتامین‌ها و مواد مغذی دیگر است که استفاده بیش از اندازه می تواند باعث افزایش وزن بیش از اندازه مادر شود.

بدیهی است می توان آوکادوو را به عنوان یک غذای کامل مصرف کرد و یا اینکه از آن در تهیه  اسموتی‌ها، دسرها، سس‌ها و یا سالاد استفاده کرد.

در پایان باید خاطر نشان کرد استفاده از آووکادو برای وعده صبحانه گزینه مناسبی است اما این در حالی است که باید قبل از مصرف با پزشک معالج مشورت شود.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید