برای موفقیت در کنکور مولفه های زیادی وجود دارد. کنکور چه خوشمان بیاید چه خوشمان نیاید اهمیت زیادی در زندگی کسر قابل توجهی از دانش آموزان دارد. در این نوشته 5 نکته ضروری که دانستن آن برای هر داوطلب کنکوری واجب است، آمده است.

سلام نو - سرویس اجتماعی: اگرچه کنکور هزار و یک بدی دارد و بی عدالتی زیادی در این آزمون وجود دارد اما واقعیت این است که تا امروز علی رغم تلاش هایی که شده هنوز بدیلی برای جایگزینی آن پیدا نشده است.

به گزارش سلام نو، آزمون کنکور بیش از آنکه بستری برای سنجش عیار علمی دانش آموز را فراهم کند، آزمونی است که روحیه دانش آموزان را به چالش می کشد. از طرفی به دلیل اینکه که مهارت تست زنی مهم ترین لازمه کنکور است یادگیری برخی تکنیک ها اگرچه متاسفانه دانش علمی شما را بالا نمی برد اما فرا گرفتن آن برای موفقیت در این آزمون مهم است.

در ادامه 5 نکته که هر داوطلب کنکور موظف است آن را بداند، آمده است:

اول تشریحی یاد بگیرید؛ بعد تستی

فراگیری تکنیک های تست زنی قطعا به دانش آموزان کمک می کند کنکور بهتری در پیش رو داشته باشند به همین دلیل برای دانش آموز کنکوری واجب است تا می تواند تست بزند و کنکور آزمایشی شرکت کند. اما تا زمانی که دانش آموز به صورت تشریحی نتواند مفاهیم درسی را یاد بگیرد تست زدن هر چقدر هم زیاد فایده ای ندارد. پیشنهاد می شود سوالات تستی کنکورهای مختلف را بدون دیدن گزینه ها تشریحی حل کنید. اگر خیالتان از این مساله راحت شد می توانید تست زنی خود را بیشتر کنید.

یادداشت‌برداری و فوایدش در سال کنکور

کم نیستند دانش آموزانی که حجم مطالعه شان برای کنکور زیاد است اما به خاطر روش اشتباه مطالعه دانش آموزان موفقیتی برای کنکوری ها حاصل نمی شود. یکی از راهکارهای مفید برای موفقیت در کنکور این است که در کلاس یادداشت برداری کنید. یادداشت‌هایتان باید منظم و به‌گونه‌ای باشد که به راحتی امکان مرور آنها همزمان با مرور فصل‌های مختلف را فراهم کند. با توجه به اینکه مطالب را از پیش خوانده‌اید یادگیری موثرتری خواهید داشت.

نیاز نیست همه سوالات کنکور را جواب بدهید!

بسیاری از داوطلبان کنکور بی دلیل اصرار دارند همه سوالات کنکور را جواب بدهند. گاهی برای سوالی آن قدر وقت اضافه صرف می شود که فرصت پاسخ به سوالهای آسان از دست می رود و بی خود و بی جهت این سوالات از دست می رود. پیشنهاد می شود آزمون  با ساده ترین سوال آغاز شود. پاسخ دادن به سوالی که از جواب آن اطمینان دارید باعث افزایش اعتماد به نفس در شما می شود و ذهن شما برای پاسخ دادن به سوالاتی که ممکن است فراموش کرده باشید آماده خواهد شد.

گاهی نیز دیده شده با وجود اینکه دانش آموز می داند پاسخ منفی به سوالات نمره منفی دارد این ریسک را می پذیرد و مثلا اگر بین دو گزینه مانده باشد یکی را انتخاب می کند. این کار از اساس اشتباه است و تجربه هم نشان داده معمولا این ریسک ها جواب نمی دهد. اگر بین دو گزینه مردد بودید و بیش از 70 درصد روی یکی از گزینه ها احتمال درستی می دادید این ریسک را انجام دهید در غیر این صورت از آن سوال بگذرید.

ساعت مچی را از یاد نبرید

خیلی ها عادت ندارند از ساعت مچی استفاده کنند ولی واقعیت آن است از آنجایی که زمان و مدیریت آن یکی از مهم ترین مولفه های موفقیت در کنکور است استفاده از ساعت مچی برای دانش آموز کنکوری بسیار مهم است. استفاده صحیح از ساعت مچی برای مدیریت زمان در آزمون های آزمایشی باعث می شود کنکور موفق تری برای دانش آموزان کنکوری در پیش باشد.

ظاهر پیچیده سوال شما را نترساند

تجربه نشان داده بسیاری از سوالات چند خطی و به ظاهر پیچیده ای که مطرح می شود اتفاقا پاسخ بسیار آسانی دارند. به همین دلیل باید دقت شود از ظاهر سوال ترس و تردید به خودتان راه ندهید و با اعتماد به نفس تلاش کنید سوال را چند بار بخوانید و بدون از دست دادن تمرکز به آن پاسخ بدهید. گاهی سوال‌های به ظاهر سخت و جدید، بسیار آسان‌تر از سوالات به ظاهر آسان هستند.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید