سازمان ملل اعلام کرد: کمیته تحقیقات سازمان ملل شواهد کافی برای اینکه معتقد باشد سربازان اسرائیلی حقوق بشر و قوانین بین‌المللی انسانی را نقض کرده‌اند، در اختیار دارد.

به گزارش سلام نو، سازمان ملل اعلام کرد، شهادت ۱۸۹ فلسطینی و زخمی شدن ۶۱۰۰ تن دیگر توسط سربازان اسرائیلی در جریان راهپیمایی‌های بازگشت در مرزهای غزه می‌تواند به سطح جرائم جنگی و ضد بشری برسد. از بین این شهدا ۳۵ تن کودک زیر ۱۸ سال، سه تن امدادرسان و دو تن خبرنگار بوده‌اند.

سانتیاگو کانتون، بازپرس ارشد سازمان ملل در ژنو گفت: کمیته تحقیقات سازمان ملل شواهد کافی برای اینکه معتقد باشد سربازان اسرائیلی حقوق بشر و قوانین بین‌المللی انسانی را نقض کرده‌اند، در اختیار دارد، برخی از این تخلفات به سطح جرایم جنگی و ضد بشری می‌رسند و اسرائیل باید فورا تحقیقی را در این زمینه انجام دهد.

کمیته تحقیقات سازمان ملل در خصوص حوادث غزه اعلام کرد، تک‌تیراندازهای اسرائیلی عامدانه روزنامه‌نگاران، پزشکان، کودکان و تظاهرکنندگان دارای نقص عضو را هدف قرار داده‌اند.

محققان سازمان ملل به اطلاعاتی از مسوولان احتمالی این اقدامات از جمله تک‌تیراندازها و فرماندهان ارتش اسرائیل دست یافتند و این اطلاعات به کمیسیونر حقوق بشر سازمان ملل جهت ارجاع آنها به دادگاه کیفری بین‌المللی تحویل داده خواهند شد.

رژیم صهیونیستی سال گذشته پس از آمریکا شورای حقوق بشر را به جانبداری متهم کرده و از آن خارج شد.

این در حالی است که رژیم صهیونیستی مخالفت خود را با گزارش بازپرسان سازمان ملل که در آن به ارتکاب جرائم ضد بشری در غزه متهم شده، اعلام کرد.

یسرائیل کاتس، وزیر خارجه موقت اسرائیل اعلام کرد: ما نتایج تحقیقات کمیته بین‌المللی در واکنش سربازان اسرائیل به تظاهرات‌های غزه را که در ماه مارس گذشته آغاز شد را رد می‌کنیم و آن را اقدامی فریبکارانه، جانبدارانه و خصمانه می‌دانیم.

کاتس تاکید کرد: هیچ موسسه‌ای نمی‌تواند حق اسرائیل را در دفاع از خود انکار کند و دفاع از شهروندان و مرزهایش در برابر حملات خشونت‌آمیز وظیفه آن است./ایسنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید