شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد پیش نویس قطعنامه‌ای را در دستور بررسی دارد که با توجه به «خطر نسل‌کشی در غزه» خواستار تحریم تسلیحاتی رژیم صهیونیستی است.

درخواست تحریم تسلیحاتی رژیم صهیونیستی در دستور کار شورای حقوق بشر سازمان ملل

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا ، خبرگزاری فرانسه نوشت: در صورتی که این پیش نویس در جلسه روز جمعه این شورا تصویب شود اولین بار است که این نهاد عالی حقوق بشر وابسته به سازمان ملل علیه جنگ غزه موضع گیری می کند.

در متن این پیش نویس «استفاده از سلاح‌های انفجاری با تاثیرات گسترده توسط (رژیم) اسرائیل» در مناطق پرجمعیت غزه محکوم می‌ شود و از این رژیم می‌خواهد «به مسئولیت قانونی خود برای جلوگیری از نسل‌کشی پایبند باشد».

پیش نویس این قطعنامه از سوی پاکستان به نمایندگی از ۵۵ کشور از بین ۵۶ کشور عضو سازمان ملل متحد در سازمان همکاری اسلامی (OIC) (به جز آلبانی) ارائه شده است.

بولیوی، کوبا و هیات نمایندگی فلسطینی در ژنو نیز از این متن حمایت کرده اند.

در این پیش نویس هشت صفحه ای، از رژیم صهیونستی درخواست می شود به اشغالگری در اراضی اشغالی پایان داده و به سرعت «محاصره غیرقانونی» نوار غزه را رفع کند.

در این پیش نویس همچنین از کشورها خواسته می شود فروش یا انتقال سلاح، مهمات و دیگر تجهیزات نظامی به رژیم صهیونیستی را به دلیل «خطر نسل کشی در غزه» متوقف کنند.

این پیش نویس همچنین «استفاده از گرسنگی غیرنظامیان به عنوان یک شیوه جنگی» را محکوم می کند و خواستار آتش بس فوری و محکومیت اقدامات رژیم صهیونیستی به عنوان پاکسازی قومی است.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید